Håpløst med 3 på Business til USAs vestkyst sommeren 2018?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av prisjeger, 26. okt 2017.

1. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kunne trenge litt hjelp med å finne en bonusreise.
    Siden april 2015 har jeg samlet opp ca. 290000 EBpoints, kun ved hjelp av kredittkortbruk og Trumf (og kan ta 100000 til fra Trumf om nødvendig). Har også Companion Ticket.
    Vil gjerne ta med meg kona og datteren (13) på tur til USAs vestkyst.
    Reiseperiode er ca. 22. juni som tidligste avreise, og 19. august som seneste hjem. Varighet på reise: 13-15 dager.
    Skulle selvsagt helst hatt business - vi får aldri råd til det uten å bruke poeng. Nå har jeg ligget og søkt på United sin side i lengre tid, men det ser jo helt umulig ut å finne noe! Fant flere dager med reise TIL vestkysten, men retur var håpløst...
    Av helsemessige årsaker i familien, som reiseforsikring ikke vil kunne dekke, er jeg også nødt til å bestille bonusreise som kan avbestilles - å kjøpe for NOK i Go og satse på oppgradering med points er dessverre ikke en option.
    Har sett på ulike betalingstjenester på nett som tilbyr hjelp til å finne seter, men synes ofte de er veldig dyre, og det å gi fra meg innloggingsdetaljer, kredittkortnummer osv. er jeg veldig skeptisk til.

Setter stor pris på hjelp eller tips - og om det er allmen konsensus om at det er håpløst å få til, er det også en nyttig tilbakemelding!

2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Helt umulig skal det nok ikke være.. men ganske vanskelig er det nok...

Jeg satt meg ned å søkte litt nå, og det jeg kommer over, som kanskje må bli løsningen, er en Europa til Østkyst, for så å fly videre til Vestkyst... Noe lengre reise.. men en mulighet...

For å hjelpe deg litt på vei, kan det være en ide å sjekke ut
    OSL - ZRH - ORD - LAX/SFO/SAN
    OSL - DUB - BOS - LAX/SFO/SAN
    OSL - FRA - EWR - SFO/LAX/SAN

Eller ruter i denne gaten...

Vet ikke hvordan du søker, men på United.com så er det greit å søke leg for leg, for å finne frem til en mulig rute.. Men det kommer nok til å kreve noen timer med prøving og feiling for å få noe slikt til..

C

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å søke leg for leg, dvs f.eks ORD - LAX og ikke OSL - LAX.
    Når du har funnet på alle legs, kan du sy det sammen til en pakke som du tar med Tallinn.

kaijoar and Chrisbgg like this.
  4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    UA930, 14.august har 3 seter i Polaris Business fra San Francisco til London. Eneste jeg ser i hele juli /august med 3 seter i C.

5. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke sjekket nå, men sist jeg lette etter billetter til vestkysten dukket ikke turkish opp når man søkte fra Oslo, men det dukket opp når man søkte en og en leg via Istanbul.

6. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Helt utrolig, men har nå faktisk fått booket denne reisen! Damen jeg snakket med var hyggelig og hjelpsom, og gjentok alt 3 ganger for meg - så det ser ut til at alle detaljer er riktige også! Det var bighc som satte det i gang - jeg fant til-flight som passet og brukte returen til bighc - men når jeg ringte var det faktisk en annen rute hjemover som var enda mer gunstig, med Swiss. Takk for svar og hyggelige innspill - så får jeg faktisk brukt en CT denne gangen - den forrige gikk ut på dato.... Ser fram til at det en gang i fjern framtid blir en fullstendig online løsning også for CT i Star Alliance.

Tobben, Bernd, chrt and 8 others like this.
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra at det ordnet seg! Og det viser seg bare enda en gang at selv om man ikke finner noe som passer når man søker på nettet, så bør man likevel ta en telefon til CT-gjengen og prøve der. Jeg har nemlig samme erfaringen som deg da jeg skulle til Bali med familien. Jeg hadde på forhånd funnet en noenlunde passende reiserute og ringte inn, men overraskelsen var stor når de da fant en langt bedre utreise for oss i C med Swiss. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men det kan nesten virke som at Swiss er en gjenganger i slike tilfeller.

Bernd, lMartin and Origo like this.

Del denne siden