Ha en flott lørdag:-)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 27. sept 2014.

1. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen. Nå venter en treningsøkt før det blir en sen lunsj i nye Paleet med gode venner. Ingen andre store planer for dagen. Ha en fin en du også!

2. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    YIIIHAAA! Endelig kan jeg fortelle omverden om alle mine hemmeligheter den siste tiden! I Londonturen (matmesse) gikk i vasken pga møte, Athen (reisemesse) går mest sansynlig i dass, ny tur til London (med presseakredittasjon til World Travel Marked.. :-( ) blir det ikke noe av, 6 uker i Hangzhou kan jeg se langt etter og jul på New-Zealand blir det heller ikke... Planen om å flytte til Hangzhou i mai blir mer at jeg skal pendle mellom Bergen og Hangzhou... Men hva gjør vel det når man skal skrive kokebok utgitt av Aschehough!

Dagen i dag (og de kommende månedene) går derfor med til matlaging og første offisielle foto-seanse (med en av norges flinkeste fotografer... ) Hehe.... Dette blir grisegøy!

Xxx.

3. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Urk fra det Sørlandske!
    Det ble litt for sent i natt kjenner jeg. Og kanskje en smuuuuuule for mange drikkevarer.
    Og så ville unga ha frokost, så da måtte jeg opp en tur.
    Ute er det grått og blåsete.
    Og jeg stikker en tur tilbake i senga.
    Nøff seid!

4. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,527
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra forblåste Jæren. Snart på vei ut døren i retning Bryne. Av alle ting så er det POTET FESTIVAL der idag...
    Ellers lite nytt.
    Ha en fine lørdag ;)

Fnate liker dette
  5. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Drittvær og drittdag!

Det siste er selvforskyldt, men synes selvsagt synd på meg selv åkkesom ;)

Ha en vesentlig bedre dag!

6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Sov til kl 13, noe som alltid er en fin plan. I efta bærer det ut for å sjekke ut Tigerstadens brune plasser. Blir nok både Amundsen og The Whiskey Bar mistenker jeg.

Men først må man kuke rundt og gjøre ingenting.

7. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra London,

Litt jobb idag, men viktigere har jeg begynt å fundere på neste års reisepraksis.. Hva som vil gi meg mest businesssklasse, mest poeng og mest status for pengene. Eurobonus byttes nok ut med Miles & More, men om jeg skal bytte ut BA Executive Club er jeg usikker på. Liker oppgradering med Avios.

8. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å skrive business rapport fra Aeroflot? ;)

Fnate liker dette
  9. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Vær klar over at M&M gir dårlig opptjening for lavere bookingklasser, både i økonomi og business. Både SAS og BA gir minst 100% i alle klasser. På shorthaul er SAS overlegen på opptjening med 200% på billige Plus-billetter, men vi er vel alle enige om at det ellers ikke er et veldig spennende produkt. ;) Se: https://www.miles-and-more.com/onli.../flight/offer?nodeid=2507840&l=en&cid=1000390

En av fordelene er selvfølgelig bedre tilgjengelighet for LX F og LH F som award, men det gjelder kun for SEN og HON (kravet for SEN er 100 000 statuspoeng): http://onemileatatime.boardingarea....ricted-to-miles-more-senator-and-hon-members/

10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Planen min er å kun fly Swiss LH i Biz (og evt. oppgradere til F) med *A neste år, SEN skal være i boks med 4 turer til Asia om jeg ikke har regnet feil. Mellom London og Norge blir BA uansett førstevalg, SAS i nødstilfeller ;)
    Heller mot å beholde BA EC, men BA Longhaul Biz er vanligvis urimelig dyrt fra London, og jeg kjenner det irriterer meg stort, haha...

11. Bjørn Helge

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    LHR-ZRH-HKG er 13 052 miles tur/retur, og man får bare 100% i P-klasse, så det ville da ha tatt 7-8 runder (har ikke tatt med 25%-bonusen som du får som Frequent Traveller etter 35 000 miles). Hvis du reiser med dyrere billetter (C/D/J) stemmer det med fire runder, mens Z er midt i mellom (150%). Som SEN får du to eVouchere som kan brukes til oppgradering av to shorthaul-flighter (idiotisk) eller én longhaul-flight (smart, fungerer også fra C til F). Men som bonusuttak er M&M dyre pga høye fuel surcharges: http://millionmilesecrets.com/2013/06/12/lufthansa-fuel-surcharge/. Overordnet er M&M bra hvis du kjøper de dyreste billettklassene (f.eks 300% for First) og dårlig hvis du ligger et stykke under fullfare.

Skjønner godt at BAs sinnsyke priser ex-LHR irriterer. Men hvis BA er førstevalget innad i Europa er det vel like greit å beholde BAEC som oneworld-program?

12. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du satt sving på min slitne hjerne nå, reiser som regel i Z-klasse (lavere om det er tilgjengelig). Si du flyr LHR-HKG 6 ganger årlig i Swiss Biz, og det er nok til å oppnå SEN - Ville du valgt noe annet en M&M? Det overordnede målet for meg er å helst ikke reise noe "lavere" enn Biz og så mye som mulig F, for minst mulig penger.

Last edited: 27. sept 2014
  13. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Godt forslag. Istedenfor fikk jeg raptus og løp ut til bilbutikken og kjøpte meg en bil. Rakk det akkurat før de stengte.

Så da blir det rapport imorra

AndersB, Henning, EB and 1 other person like this.
  14. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    God ettermiddag fra Oslo.
    Stresser rundt i dag. Må pakke til i morgen, flytte ut av leiligheten og mye annet styr.
    Skal møte noen gode venner jeg ikke har sett på en lang stund i kveld, så det blir meget bra!

God helg!

15. Bjørn Helge

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer @Fnate. :)

Hvis du reiser minst 6 ganger tur/retur Asia i Z tror jeg M&M kan være det beste alternativet. Et annet alternativ jeg hadde vurdert er faktisk Aegean - ikke pga det vanlige argumentet (billig *G-kort), men pga generøs Swiss-opptjening (http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SWISS). Z gir 200%, A gir 300% hvis du kjøper F på tilbud, billigste økonomi gir 50% (mot 25% hos M&M selv). Uttakstabellen er helt fair, men de tar også YQ. Så overordnet mister du muligheten for LX F (og beholder LH F-uttak), men får en god del mer poeng totalt. Et vagere argument er at du er *G gjennom partner i stedet for selskapet du flyr mest med, som kanskje gir mindre sjanse for opup.

Fnate liker dette
  16. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Da er nok potetfestilvalen på Løten å foretrekke! Der drikker dom pottittene! :D

17. Reidar

Reidar Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Gratulerer Fnate med ny Fnatobil XXT, grå med skuff..

Fnate liker dette
  18. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingen lek å være opptatt av bonusprogrammer, det er sikkert og visst ;)

Takk

AndersB liker dette
  19. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Guuud som jeg ha*** Norwegian.. Full Flex billett (fra jobben), men UMULIG å endre sete. Kundeservice kan ikke hjelpe meg og funker ikke på internett.. Midtsete noen timer i morra! Oh joy!

20. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner det er greit å ikke skulle fly noe sted før november :p

God lørdags ettermiddag herifra. Jeg får gjøre som nordmenn flest - snakke om været.
    Det blåser fortsatt rimelig bra her. På morgenen i dag så var det 45 knops vindkast, men jeg tror det går som lett bris her i Bodø.

Ha en fortsatt fin lørdag!

Og Fnate, grattis med kjerre!

Fnate liker dette

Del denne siden