Hacker litt i Qatars ganske decent biz lounge i Doha, har forsåvidt allerede vært fredag en stund her, men i postende stund så kan jeg si velkommen etter og med de beste ønsker for fredagen! Kids&cats har duna i family room. Helt ok. 7t til boarding Oslo. En q-suites cube med åpent landskap fra MLE til DOH var meget bra. For en familie med 2 mindre barn, er nok dette den aller beste configgen i lufta. Småttisene ble litt redde da de hadde egen apartment i EY F. Q suites er tettere, men samtidig stort og bra C produkt ellers. Super håndtering av Intercontinental og Qatar i hele dag. Sjøfly er alltid gøy. Men det er trangt og bråkete. For noen passer det derfor bedre med en resort som kun har speedbåt transfer, evt i kombo med innenriksfly- Som riktignok er dash 8 med trange forhold, men likevel mye bedre enn sjøfly. Så får vi se hva som venter oss til frokost hos det norske statspolitiet. Blir iallfall en antigen, så spørs det hvor keen kidsa er på pinnetest. Er faktisk et unntak i reglene om barna nekter. Heldigvis hører jeg varmen er skrudd på i tigerstaden, så overgangen fra en liten måned i Maldivene blir ikke for ille. Ha en fin inngang på helgen. chartersvein
Hæppi fraideig. Her er det noen timer jobb unna sommerens lengste biltur, dvs det blir jo en retur og. Til arbeidsleir. Men det blir bra, med sol og nærmere 30 grader der oppe i Norges sentrum
God morgen fra Norges sentrum og moralske hovedstad Shorts på jobb idag-mot reglementet men våknet og følte meg som en oppvigler i dag Rett ut til hytta i ettermiddag - har heldigvis bobler på kjøl , for idag blir det varmt...( i morgen og for den saks skyld). Heldige meg skal montere takrenner,raftekasse og vindskier i helga...blir fint i 25-27 grader og sol Ha en fantastisk fredag
Utrolig deilig å være tilbake på Bislett stadion og attpåtil få se tidenes idrettsprestasjon av en nordmann Ha det kjekt
God morgen fra Sølvbyen. Badebuksen har vært på, og er tatt av. Fast fredagsprosedyre får nå ferie i noen uker, badekaret stenger og vi reiser litt hit og dit. Etter hvert, men plutselig, er vi i eks-forlovedens gamle rike. Lillebror skal også være med, og vi har bonusset han og frue opp til Plus. Håper ombordserveringen kommer i gang, så de ser at bare man er påpasselig og overvåker alle bonusmuligheter kan man bli belønnet med en polarrull! Det må da selge inn slitet! Ha en frisk og hyggelig dag!
God morgen fra Porsgrunn. To timer til, så blir jeg sørlending i to uker. Fruen har pakket for et helt liv av gårde. Jeg er beverage manager, og har stålkontroll. Ha en flott helg.
God fredag fra det sørlandske! Mens resten av sørnorge hygger seg med høytrykk og sol har vi fått besøk av et gjenstridig lite lavtrykk som har vært i Skåne og svenskehandlet vann før det har snudd og avleverer "på døren". Sikkert litt irriterende for de som har begynt ferien, men for oss andre er det nokså velkomment, -det begynte å bli (bokstavelig talt) farlig tørt på "den bløde kyststribe". I løpet av helgen og begynnelsen av neste uke skal vi faktisk få en ordentlig "rotbløyte" (altså ca 30 mm i løpet av et par dager). Men deretter bestiller vi pent vær . Det blir altskillig mer flyging enn tidligere planlagt: "Familieforøkelsen" med hundevalp skaper litt logistiske utfordringer, -som altså løses med noen WF-turer. over Hardangervidda. Har nettopp hatt en prat med bekymret/irritert sønn som har sett på hvordan alle andre grupper ( ikke minst grupper med skjødesløs atferd) suser frem i vaksinekøen, mens han blir værende i sumpen i gr 11. "Ferdig vaksinert" begynner å bli ubehagelig nære vår Japan-langhelg i slutten av november. Her er for øvrig hjerteknuseren
God morgen! Tidlig oppe for å kunne slappe av litt før avreise til landstedet. Kaffe i koppen mens vaskemaskinene går en siste runde. Kan på det varmeste anbefale å sette inn en ekstra vaskemaskin. Vaskingen går faktisk dobbelt så fort! Vi driver fortsatt med oppussing, og har ikke tilgang til kjøkkenet. Så en av de tingene jeg gleder meg mest til med å dra på hytten, er å ha oppvaskmaskin.. Nyt fredagen/helgen/ferien!
God morgen fra hjemmekontoret. Det er allerede varmt, selv om det er tidlig. Knallblå himmel. Nesten "syden" jo! Tre uker til med hjemmekontoring, så ferie, så tilbake til kontoret i byen. Det blir rart å måtte pendle igjen etter hvert. På reisefronten kan jeg kun melde at nordic choice faktisk svarte på min review av forrige hotellopphold. Det gir meg en følelse av at de faktisk tar ting på alvor, regnet nesten med at feedback bare havnet på en uovervåket plass. Ha en flott dag!
Kleiner Munsterländer. Mellomstor tysk (rimeligvis) fuglehundrase som regnes som bedre til skogsfugl enn på fjellet, men den er er svært anvendelig til mange oppgaver (brukes også som "støkkhund for klovvilt og til ettersøk). Tisper:15-19 kg, Hanner: 20-26 kg sånn ca. Etter litt grubling valgte vi tispe. Har normalt veldig godt gemytt og er supre familiehunder. Tror rasen opprinnelig ble basert på Vorsteh-type hunder. Kl. Munsterländer er en forholdsvis liten rase i Norge (Den er stor i Tyskland og til dels i Sverige). Den større Grösser Munsterlender er en enda mindre rase her.
God morgon frå Sunnfjord. Etter mykje skrik og skrål er eldstemann omsider på plass i barnehagen, so no kan eg og yngstemann slappe av i nokre timar før Madammen kjem heim. I dag skal det bli godt og varmt og eg skal ha meg ei Ægir Minus - «Øl» utan verken alkohol eller særlig med karbohydrat. Forventningane er ikkje særlig høge, so då vert eg i det minste ikkje skuffa Framleis ingen melding frå polet om at Montaubret 2012 er kansellert, so her kan det vere håp om å få nokre flasker i hus.
God fredag fra den solfylte tigerstaden! Vinglet ut fra vaksinesenteret og håper at vaksinen også hjelper mot akutt reisefeber. Første dose er i hvert fall på plass! Jobben skal unnagjøres før lunsj, så skal resten av dagen tilbringes i flymodus på balkongen med noe kaldt i glasset! Nyt helgen!
God morgen. Ut å reise igjen i dag. Nok en gang kjøretur innenrikt, denne gangen til Bremanger(ja, det er en plass). 8 timer i bil. Hver vei. Nydelig måte å tilbringe juli’s eneste ferie dag på. God helg folkens