Hamburg

Tråd i 'Reisemål' startet av bern747, 03. mars 2015.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hamburg er en undervurdert by spør du meg, personlig trives jeg bedre i Hamburg enn i Berlin. Med bare én dag til rådighet ville jeg bare loffet rundt i byen/parken om været bra og testet ut hva byens cafeer og barer har å by på av mat og drikke.

    Smak og behag selvfølgelig, men jeg hadde droppet Reperbahn. Synes ikke det var det helt store.
     
    milehigh liker dette
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det var spennede, Berlin er en av min favorittbyer har ikke vært i Hamburg ennå så visst du sier at det er ennda bedre så gleder jeg meg ennda mer :)
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er selvfølgelig mye smak og behag, men personlig liker jeg Tyskland bedre og bedre jo lenger sør i landet jeg kommer.

    Jeg har vært et utall ganger i Hamburg i jobbsammenheng og stort sett fått se messeområdene, området i umiddelbar nærhet til hauptbahnhof og Reperbahn de gangene noen i reisefølget har insistert på å dra dit. Har alltid tenkt å dette er en by som har svært lite å by på.

    I fjor tok jeg og fruen en langhelg der i forbindelse med en konsert og ble svært positivt overrasket over hvordan det var å være turist der. Berlin er en flott by, men jeg opplever Hamburg som litt mer laidback og en by i akkurat passe størrelse. Prisnivået virker også litt lavere og det er masse fint å se, drikke og spise :)
     
    hifiman liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Anbefaler du en biergarten der i område Neukölln?
     
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg dessverre ikke vært så jeg kan ikke gi deg noe anbefaling.
     
    RoadKing liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hamburg er Europas største by som ikke er hovedstad. En favoritt. Praktisk med verdens beste bilferge til Kiel og noen netter på Park Hyatt. Eneste Park Hyatt jeg har vært på som har lounge. Ganske grei en også.
     

Del denne siden