HAMPTONS

Tråd i 'Reisemål' startet av Maggie, 26. febr 2019.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

Vi er en famillie på 2+3 som skal til NY og Hamptons kommende sommerferie.
    Vi har falt ned på leiebil direkte fra Newark når vi lander, og setter kurs mot Hamtons området for så returnere leiebilen til La Guardia og ta Uber inn til hotellet på Manhatten.

Noen her inne med noen gode stalltips om Hamptons området?
    Alt fra hvor man skal bo,hvilken koselige steder man bør besøke og gode tips fra mat til diverse aktiviteter?
    Barna er 4,9 og 13.

Tusen takk for hjelpen til et strålende flott forum :)

2. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    George: "Oh, I just, uh, leased a house out in the Hamptons, and I have got
    to get out there this weekend and sign the papers."

Mr. Ross, again walking by: "I'm goin' back to bed."
    Mrs. Ross: "Thank you for calling, George."
    George: "Oh, sure. I mean, after all, you were almost my, uh... OK, I gotta
    go."

Jerry: "House in the Hamptons?"
    George: "Well, you know, I've been lyin' about my income for a few years. I
    figured I could afford a fake house in the Hamptons."

3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke vært der med barn, men noen ganger uten. Jeg synes Montauk er finest av byene utover. Det er lengst ut, men veldig rolig. Er kanskje litt lite å finne på, men sånn føler jeg det er uansett i Hamptons.
    East Hampton er også utrolig hyggelig. Litt større enn Montauk, men ikke stort. OK utvalg av restauranter, men litt kostbart.
    Kommer ikke på noen restauranter i Montauk, men i East Hampton anbefales Nick&Tony. Litt fancy, men bra for å kikke på kjendiser og spise god mat
    Er noen år siden jeg var der sist, men husker at maten stort sett var bra og det utrolig hyggelig i Hamptons. Jeg reiser gjerne tilbake igjen
    Anbefaler å leie hus ikke alt for langt fra byen dere velger. Det er verdt å betale litt ekstra for nærhet til byen.
    West Hampton og Southampton har jeg vært innom, men aldri bodd.

Maggie liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for svar :)
    Blir nok airbnb siden hotels.com og lignende gir veldig dårlige valg her ute.
    Hvordan var West Hampton og Southampton?

5. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Airbnb funker. Ellers er det mange andre sider som også formidler hus uten at jeg husker navnene nå :)
    West hampton var koselig nok, men kan ikke ha gjort noe voldsomt inntrykk. Vil anbefale Est, Montauk, Amagansett eller eventuelt Shelter Island. Velger du noen av disse blir du nok fornøyd uansett.

Litt lesing
    http://nymag.com/travel/article/east-hampton-and-amagansett.html

Maggie liker dette
  6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Nå ble jeg litt usikker på om det er flere som har mer eller mindre identiske planer siden jeg svarte på ett nesten identisk spørsmål på facebook i går, men her er i alle fall det jeg skrev der:

Når vi besøkte Hamptons for noen år siden bodde vi i Montauk nesten helt ytterst på halvøya og vi trivdes veldig godt der. Vi bodde på det som het Montauk Yacht Club den gangen, men som jeg ser har skiftet eiere og nå heter Gurney's Star Island Resort & Marina. Anbefales.

Forøvrig verdt å merke seg at kjøreturen til/fra New York er ganske lang siden det er mye smale veier med lave fartsgrenser i Hamptons.

Maggie liker dette
  7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 27. juni 2019
    Maggie liker dette

Del denne siden