Happy saturday:-)

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av EB, 06. des 2014.

1. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra Nottingham Hill. London er rett og slett en flott by. Spiser og drikker oss gjennom helgen - ispedd litt juleshopping. Ha en flott lørdag du også!

2. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon!
    Tar turen till Stockholm för två dagar med det som hör till upploppet till jul. Ha en lika fin lördag.

3. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra TOS hvor det blåser litt og faller noe bløtt og hvitt fra himmelen. Har boardet SK 4411 som det ute til å bli litt forsinket. Selv med motvind bør jeg greie å nå SK 1469 videre til CPH sånn at jeg kommer meg hele veien til Tokyo idag.

Nå de-ice og shut-eye siden man som vanlig ikke greier å komme seg i seng før langt ut på natt....

Ha en fin lørdag!

SASDC8 liker dette
  4. Snorreth

Snorreth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    God morgen fra Indre Salten hvor gubben og gamla bor. Snøen daler ned og jeg vil til varmere strøk.

Dagen i dag skal brukes til gavehandel. Begynner å nærme seg deadline for min del. Mye skjer i jobbsammenheng i ukene før jul og undertegnede har bare syv dager igjen på gaver.

Mangler ideer - det blir helt sikkert mange flasker vin og konfekt som min reserveløsning.

5. VC-10

VC-10 Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    God morgen fra Trondheim. Lett snødryss og Byåsen er så vidt kledd i hvitt. Det blir en rolig dag før kveldens julebord med jobben. Da passer det jo bra med skisending på TV!

tommy777 liker dette
  6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Håper ikke det stemmer hva jeg leser på intern-sidene til avinor, "SK4411 -- return to ramp" står det :p Æ ser på METARn at det e ganske rævva vær, kan hende rullebanen e for glatt? Bli spennanes å hør når TOS_EBG e back online again :p
    EDIT: uffda, nå står det "TD" som kode, teknisk feil etter deice?

Virker som det er noe dritvær rundt Tromsø og, de sier "buildups" på radioen, både DY og WF har bedt om vektorering og maintain altitude to avoid. Så en artikkel om tordenvær på yr.no i går, skikkelig CRAP WEATHER rundt TOS i dag med andre ord :eek:
    Norwegian flyr med iallefall én utenlandsk pilot på OSL-TOS-KKN, han er centimeter fra å gjøre en diversion på helt kurante landingsforhold. Interessant å høre hvor usikker han er på været.

I mellomtiden sliter jeg med å finne ut hvorfor Norwegian har forsinket med flyet pappa skal ta i dag med 2-3 timer allerede. De var major forsinka i går allerede, fra Bodø, så jeg "så denne komme". Men de har jo NADA info på om flyet har gått fra LPA eller ikke, det finnes ikke på fr24.com og på avinor så varsler de bare om forsinkelse, men mitt store spørsmål er jo om dette er en forsinkelse som kommer til å øke (hvis flyet ikke er kommet seg avgårde enda) eller om det er i lufta og man kan forvente det som står. Akkurat nå virker det ikke som flyet er i lufta, kan jo kanskje stemme både med at flyet var seint ned til LPA fra Bodø i går, men også at man velger å ikke ta av hvis været er så dårlig i Tromsø.
    Glad ikke jeg skal være med flyet som flyr LPA-TOS på minimum fuel med bare kontraktsansatte, så kommer de til Nord-Norge og alle rullebanene er stengt pga snøfall... sirkling på fumes... :p Føsj og føj.

Last edited: 06. des 2014
  7. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra en nydelig dag i Bergen!
    I går bestilte jeg romjulstur til London for mannen og meg. Må være et år siden sist vi var i London så det var virkelig på tide med en tur dit nå. I dag skal jeg lage syltet appelsinskall med sjokolade og kanskje noe annet juledigg. :)

Xxx.

8. TOS_EBG

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Hydraulikkolje som lyser som ikke skal lyse....kom på mens vi venta på at de ryddet rullebanen.

Connections ryker, men ser at ANA har sene flights fra FRA, LHR og CDG så man burde komme seg til Tokyo søndag. Møtet starter mandags morgen....Drittvær her nu.

9. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Når alt ska gå åt helsikka så går det åt helsikka... hehe. Men godt, du kommer deg vel fram til slutt med en og annen mellomlanding ekstra. I første omgang er det vel et mål å komme seg til OSL. Ser Norwegian allerede har begynt å diverte fra Bardufoss (ironisk nok, siden det jo bruker å være "the safe haven") til Evenes? Akkurat nå flyr de mot Andenes, merkelige greier :D Og der står SK4411 som cancelled. kjipt kjipt kjipt men what can you do! Man flyr iallefall ikke med fly som har feil på hyd-olje-systemet. 16.00 avgangen er satt opp med en 737-600, så nå håper jeg de kjære kollegaene til gubben upsizer til en 737-800 på den. Da får nok alle plass :) Burde ikke være noe problem da vi har mye fly i reserve på lørdager. EDIT: ah, disregard, jeg så ikke 11:45-avgangen. Får håpe alle kom med selv om det og er en -600! :)

6mm wet snow på rullebanen. Herlig... Ser du torden?

Utrolig fascinerende å høre på ATC-radioen nå, han i tårnet "holder norwegian-piloten i hånda" hele vegen ned, DY-karen spør om råd for alt han skal gjøre, "should I do this? should I continue?". Aldri hørt noen få så klare instrukser på hvordan fly :p Fra tårnmannen "no, you should INCREASE descend speed. INCREASE".

Last edited: 06. des 2014
  10. TOS_EBG

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Da sitter man i SK 4419 siden LN-RRC ikke ville fly til Oslo i dag. Ingen alternativ rute fra Oslo er dukket opp enda selv om vi skal lande etter at flyet til CPH går.

11. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,514
    Bonuspoeng:
    113
    Lørdag i fly Norge svinger dårlig. Eneste som kan funke er Turkish i 18 tiden. Lykke til!

God morgen fra Washington DC.

Laaaaang dag i går med diverse utfordringer, men vi kom dog i mål selv med rekordstore masser her på FTU.

Full dag i dag, bare å finne en Starbucks og hive seg rundt

God helg, ja ;)5

12. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Og nu sitt dokker og vente på at rullebanen skal ryddes, 20 minutta venting blei mottatt med et lite sukk fra pilotan (både hos SK og DY :p ). Regne med det e fordi man e usikker på når rullebanen åpne at man enda ikke har regna på reiseruta di videre, så fort dokker e i lufta med ETA blir det nok kokt nåkka sammen :)

13. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    BA har flighter som lander på Haneda kl 06:50 om morgenen. Sånn om alt skulle skjære seg og du ikke kommer avgårde før i morgen. Brukte det selv i September, og dro rett fra flyplassen til møte. Rimelig hardcore, men bedre enn å miste møtet. SAS ombooker deg vel på tvers av allianser om du har en god grunn?

God morgen fra Lillestrøm. Skulle ta en helt rolig kveld i går. Bare kose meg med en øl, se på TV og krangle om "Scanorama" artikler. Så i det jeg la meg ringte telefonen og jeg ble kalt ut i tjeneste. Jeg stod i tjeneste til lysene blinket. Men frisk og dvask i dag. Hva jeg må ha hatt av opparbeidet irritasjon ble overlevert en full kranglefant som var på julebordnachspiel og mente han kunne låne Red Sox capsen min... det kunne han ikke.

Ha en brillefin dag

Herlov and AndersB like this.
  14. Herlov

Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Fredrikstad!

Julebordet gikk svært pent i går etter en hard uke på kontoret. Lørdagens treningsøkt er unnagjort og nå befinner jeg meg på kontoret for å legge inn et par timer før jeg tar helga. Første booking med Oneworld etter EB-fadesen er også i boks. Helgetur til BKK framme i bussen til 11088,- og en herlig start på BAEC med 560 Tier points. Fristelsen ble for stor! BA Gold, here I come.

Islending, tommy777, Jørgen and 3 others like this.
  15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Sunnmøre også!

Her er det akkurat nå stille før stormen. Opplett, delvis blå himmel, ca 1 pluss og (nesten) dagslys ute. Men i kveld er det meldt storm på kysten og en del nedbør, så da passer det jo ekstra godt med en innekveld i heimen med gode venner og første prøvesmaking av årets selvlagede juleøl. Blir nok sikkert litt smaking på de andre sortene også kjenner jeg meg selv rett (og da snakker jeg ikke om julekaker) ;)
    Var forresten en bekjent av meg i går kveld som hadde en ubehagelig opplevelse under hjemreise fra Oslo i går kveld når lynet slo ned i flyet, men heldigvis gikk alt bra. Men ubehagelig var det nok!

Ha en strålende lørdag folkens og lykke til med connections videre @TOS_EBG !

16. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra det Sørlandske!

Her har man fått sovet godt ut etter en hard uke som ble avsluttet med en glimrende 5 retters hos Bølgen & di i går kveld.
    Nå er det straks avgårde igjen til Superspeed 1 og julebordstur til Danmark og tilbake. Blir sikkert fint.
    Her er det blå himmel og ingen vind.

Skål og god lørdagskveld!

17. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    113
    G'morgen .... Jobbhellg her langt i vest. Holder det seg rolig, blir det nok en tur ut sor å kjøpe juletre også.

Grått og trist og regntungt, men Newcastle leder over Chelsea. Det er jo et lyspunkt. :)

Håper TOS_EBG har kommet seg avgårde - burde være muligheter både med Turkish og Lufthansa/ANA ..

18. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    For de som ikke bare tenker på TOS_EBG, men også fattern min, så kan jeg informere om at Norwegian enda ikke har tatt av fra Las Palmas mot Tromsø. Flyet står med en foreløpig forsinkelse på 9 timer, men har jo ikke kommet seg i lufta enda så gudene må vite når noe skjer der. Siden flyet ikke er kansellert så er det antakeligvis neppe noen som er ombooket til andre flyselskaper - det skulle jo vært interessant å vite om det er ledige plasser mot Europa på denne tiden av året eller om alt er fullt. Antar det er rimelig fullt?

Uansett, Lørdag er lavproduksjonsdag for alle flyselskap, så Norwegian har klart å sende en replacements-kjerre til Tromsø. ETD på rute for fattern, så det er jo hyggelig. Antakeligvis mindre hyggelig for de som har venta på LPA i 9 timer :p

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    he-he, godt det ordner seg for han også!

20. TOS_EBG

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble det via PEK i kveld og har fått oppgradert Sk 995 med poeng allerede. Glimrende service fra loungen her på OSL. De prøvde også ANA via FRA, men de greidde ikke å booke Premium Economy så da utgikk det for min del. Det hadde tatt meg til HND 16:15, mens det nå blir NRT 19:15.

Nå til CPH og en sleeper cabin i loungen.

Del denne siden