Har 3 stk CTer, gi bort en - uten å bruke poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paramberg, 23. aug 2019.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Har 3 stk CTer og ønsker å gi bort en til en god venn av meg som skal gifte seg slik at han kan bruke den på bryllupstur. Han har poenger til å reise, men ikke CT og har ikke mulighet til å opptjene sin egen CT nå i år.

    Fins det noen muligheter hvor jeg kan gi han CTen min men at han bruker sine egne poeng til å booke turen, eller en annen lur måte å gjøre dette på? :)
     
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    SAS Point Sharing?
     
  3. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Din venn kan betale for å overføre poeng til din konto, deretter bestiller du billett, men det kan fort koste mer enn det smaker om det er snakk om et par hundre tusen poeng.
    Om dere oppretter en family pooling, og du bestiller turen, så er det gratis, MEN;
    I så tilfelle ville systemet uansett brukt opp de eldste poengene først, uansett hvem av dere sin konto de står på, da kan det være at en del eller alle poengene blir trekt fra deg..
    I tillegg så er det jo 6 mnd bindingstid i en family pool :eek: Ikke noe særlig om du har spor av commitment issues :D
     
    paramberg liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jo løses ved å booke turer for evt poeng som er eldre enn hans poeng for så å kansellere disse etterpå.

    Men hvis reisen skal endres seinere blir det jo tungvindt å gjøre dette hver gang.
     
    democomputer and McBuljo like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk takk :D Ja overføring blir vel fort veldig dyrt... Hvordan kan man sjekke hvem som har eldst poeng før man eventuelt oppretter en family pooling? Jækla kjedelig om mine 500 000 poeng går foran hans :p Da vil det jo ta en evighet før jeg får brukt opp poengene hans på en tur til meg selv, hehe :p
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Så om jeg booker noen turer med poeng langt frem i tid, flytter han inn i family poolen, booker en CT tur for han med de poengene som da ligger i poolen, så avbestiller de turene jeg booket før jeg koblet han inn, så vil vi da ha brukt hans poeng, og jeg har mine tilbake uten at det koster noe..? lur den da.. hmm
     
  7. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Qee, livinspeed and Hanen like this.
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge man ikke er EBD er det oppgitt utløpsdato på poengene på sas.no og i appen.
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183

    Det er også en oversikt "Hvordan poeng brukes" i point sharing-gruppa på https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing/ - Mulig den er buggy, for hos meg så viser den at poengene løper ut på den datoen min opptjeningsperiode er over, selv for de andre i gruppa. Men hvis årstallet stemmer så burde man uansett klare å se hvilken rekkefølge de løper ut.
     
  10. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke du booke hele turen for ham med dine poeng og en av dine CTer - og så kan han neste gang du trenger non-CT bookinger bestille for deg så det går opp i opp med poeng? (Om du har MC Premium og han ikke har det kan det jo hende det ikke er optimalt). Eventuelt at han ruter sine Trumf-poeng til din EB-konto til det går opp i opp?
     

Del denne siden