Har noen en guide eller erfaringer med Qatar sitt stopover-program i Doha?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TRD_Lars, 16. mai 2019.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg var og rotet litt inne på hjemmesiden til Qatar og så at de hadde en slags kampanje gående hvor man kunne ta en stopover i Doha på 1-4 netter i 4- og 5-stjerners hotell for en meget rimelig penge. Dette kan jo være meget interessant neste gang jeg skal på ferie i Asia.

    Har noen her erfaringer med dette opplegget og hvordan man best mulig utnytter mulighetene? Hvilke hotell er å anbefale? Kan man gjøre dette begge veiene på samme tur? Får man til å knytte dette opp mot medlemskap i hotellenes programmer, eller kommer dette utenfor? Hva gjør man i Doha? Hvor mange dager trenger man? osv. :)
     
    benjaminbr13 liker dette
  2. benjaminbr13

    benjaminbr13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    33
    Hva gjør man i Doha? Hvor mange dager trenger man? osv. :)

    Vil absolutt anbefale deg en slik desert safari hvis du liker litt fart og spenning. Den kjøringen er helt vill du kan gjør mye i doha på bare 2/3 dager. Vil også anbefale souq waqif. Mye kultur. Selve Doha er en mye roligere og beskjeden by sammenlignet med for eksempel Dubai. Selv om de har veldig riksom. Ps, de statlige byggene i Doha er severdigheter i seg selv.
     
  3. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt reise til Asia nå i sommer med overnatting i Doha begge veier. Ble trukket 200 kroner for å bo på Hilton ved å benytte meg av kampanjen til Qatar. Utgangspunktet er at en må bestille direkte via Hilton.com for å ha glede av statusfordelene. Er nok litt usikker på om du kan få glede av dette når hotell bestilles via Qatars hjemmeside som trolig bli å anse som en agent. Min erfaring er at det er utrolig hva en hyggelig e-mail på forhånd til hotellet kan løse. Syntes det var en imponerende meny av hoteller en kunne velge mellom på Qatars hjemmeside. Håper denne kampanjen til Qatar kommer til å vare en stund. Husk også at uavhengig av denne kampanjen har du rett til gratis hotell dersom opphold er mer enn 12 timer i Doha forutsatt at det ikke går tidligere fly videre til din destinasjon. Har benyttet dette en god del ganger og har alltid fått bo svært bra uavhengig om jeg har reist business eller økonomi. Min erfaring er at en får sett mye av Doha på to dager.
     
    Last edited: 16. mai 2019
  4. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også en 40t stopover der i sommer, og valgte å bo på Grand Hyatt for rett over 200kr. Gir gjerne tilbakemeldinger etter oppholdet mitt, 10-12. juli :) Om du reiser i juni-august så er det gjerne 40-50grader der. Så da kan det være fint å velge et hotell med litt fasiliteter, som basseng og spa:)

    I tillegg burde man styre unna ramadan. Jeg tipper at 48t burde være nok, men som sagt er det ekstremt varmt om sommeren, så da er det litt begrenset hva man kan gjøre.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 10 timer i Doha på lørdag og tok en busstur gjennom Discover Qatar.

    Føler jeg fikk sett en del, men som @joskje sier så er det nok lurt å styre unna Ramadan. Mye var stengt og i souken var det lite folk.

    Erfaringen hos Hilton er at man får statusfordeler selv om man booker gjennom tredjepart, men man får ikke poeng.
     
    joskje liker dette

Del denne siden