Har nok EB. Flyreise til Hawaii?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av skyblue, 20. febr 2018.

  1. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg skulle gjerne ha dratt til Hawaii på en konferanse (March 22rd - 29th). Er fattig student for tiden, og flybillettene koster opp til 10.000 kroner. Er det mulig å få kjøpt en tur via EB poeng? Jeg har dessverre ikke Amex Plat, men tenkte i den retning via transfer av Star Alliance poeng?

    Tusen takk for innspill
     
  2. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke helt sikker på spørsmålet ditt, men en T/R til Hawaii koster 110 000 poeng i economy ( https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf ) + avgifter på 2-4k nok anslagsvis. De fleste bonusjegere vil nok si det er dårlig bruk av poeng, og heller gå for 160 000 i biz. Med Companion ticket fra amex plat kan du få det til halve prisen 55 000 eller 80 000, men man får kun en av disse i året. Det å overføre poeng er dyrt hos sas, 50 euro per 10000 poeng, så det vil neppe være aktuelt. Har du derimot (mye) trumfpoeng kan det overføres gratis. Men du må nok forsatt betale såpass mye for CT at det ikke vil lønne seg.

    En annen mulighet er kanskje å fly SAS for poeng til NY og betale derfra? er usikker på om det har noe for seg. Da er avgiftene lave, men du trenger fortsatt 60 000 poeng, eller 30 000 med CT.

    Som student som først og fremst skal ha billigst mulig billetter til Hawaii tror jeg bonuspoeng er et begrenset alternativ, dessverre.

    EDIT: men svaret er ja, det er, gitt tilgjengelighet, mulig å kjøpe reiser med Star Alliance med Eurobonus-poeng.
     
  3. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Tusen takk. Jeg er allerede i New York. Bor her og studerer. 60.000 poeng med hvilket flyselskap i Star Alliance vet du? Hvilken side er best til å finne slike flybiletter? Er det mulig å fly fra NY til Hawaii med Star Alliance / Eurobonus :) Jeg har dessverre ikke Amex Plat.

     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Søk etter Award billetter på United.com
     
  5. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk! 40.000 miles hos United. Noen som vet hvor mye det blir hos Eurobonus?
     
  6. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det står i award-charten jeg linket i forrige post ;)
     
    indahla liker dette
  7. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut til at du kan komme deg t/r NYC/Honolulu for 50k EB-poeng. Finner masse varianter begge veier på søkemotoren til United, både fra Newark og LaGuardia, når jeg f.eks. søker 21. - 30. mars.

    Lykke til!
     
    polscifly liker dette
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Bare jeg som er blind o_Osom ikke klarer å finne ut hva 40 000 miles er i eb poeng ved bruk av Star Alliance skjema ?
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, du kan ikkje rekne om frå miles til EB-poeng. Du kan kun sjå om der er ledig sete og i kva klasse, deretter må du inn i Star Alliance tabellen til SAS for å sjå poengprisen til den aktuelle geografiske sona.
     
    hifiman liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ikke se på Miles men til / fra på verdensdel.
     
    polscifly and hifiman like this.
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn sett ja , takk :)
     
    polscifly liker dette
  12. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
  13. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan booker jeg? Ringer man United? :)
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, vanlig bonus bestiller du på 05400 hos SAS, men ikke ha for høye forventninger på tilgjengelighet.
     
  15. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for heads up. Var ledig bill 20 mars men retur 18 april :( Har dere noen tips? / til billigere flybillett til Honolulu fra NYC eller andre flyplasser? 23-31 mars eller et par dager før/etter.... Vil virkelig dra :D. Jeg skulle ha vært tidlig ute :)
     
  16. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!
    Ville bare si jeg ordnet meg skikkelige billige billetter, til 3500 kr!! via denne nettsiden https://skiplagged.com/ loopholes..
     

Del denne siden