Har Norwegian lov til dette?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av mrt, 07. aug 2019.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Min venn skulle fly fra Barcelona til Oslo igår. Men først fikk hun beskjed om forsinkelse, så da hun kom til flyplassen fikk hun hotell og ny billett hun kunne booke selv på Norwegian siden flyet var overbooket.

    De nekter henne erstatning eller via andre selskaper for å komme tilbake til Oslo. Hun fant billetter til Kristiansand, så hun ringte meg. Men dette er jo bare tull fra Norwegian, ikke sant?

    Samt hun har jo rett på 400 eurobonus kompensasjon i henhold til https://www.norwegian.no/booking/be...r/passasjerrettigheter/eu-regulation-2612004/?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Bra stavekontroll når euro blir til eurobonus, automagisk antar jeg ut fra settingen om DY-problem :D
     
    Xflipper, Angie and mrt like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Men hva med reisen hjem? Nå er det ikke mulig å finne billetter til Oslo sier hun... i sas har jeg fått det servert ferdig...
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Man har ikke krav på ombooking til annet selskap, så om Norwegian har fulle fly må man pent vente selv om det kan ta noen dager. I mellomtiden er selskapet forpliktet til å dekke hotell.

    Om årsaken til kanselleringen kvalifiserer til EU261-erstatning ville jeg nok vurdert å bruke disse pengene på ny billett, samt undersøkt om det er noe som kan dekkes av reiseforsikring.
     
    mrt liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Takk for svar. Dette er grunnen til jeg flyr så sjeldent Norwegian
     
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Er det opplest og vedtatt at man ikke har krav til ombooking til annet selskap samme hvor lenge man må vente?

    F.eks SAS sin tolkning av "Booke om reisen din, slik at du kommer frem til bestemmelsesstedet så snart som mulig" betyr vel ofte i praksis at man må vente på første Star Alliance flyvning, men det er jo urimelig å måtte vente flere dager.

    https://www.forbrukerradet.no/fly/innstilling/BCN-OSL
     

Del denne siden