Har SAS kuttet OSL-BCN sommeren 2019?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Pingus, 07. jan 2019.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte å bestille OSL-BCN Kristi-himmelfartshelgen med SK, men DER var det ikke mange gode alternativer å velge mellom, kun mellomlandingsbaserte routinger. :confused:
    Ville jo tro at dette er en "god" destinasjon med høyt belegg, spesielt på den tiden av året(?).
    Noen med info?
     
  2. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Den går daglig på høysommeren og med lavere frekvens på våren, men stopper plutselig rundt 10. august
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Njaa, de gjorde om en del på avgangene på slutten av 2018 og ser ikke ut til å ha lastet inn direkteflyvningene enda. Det går blant annet direktefly 3. og 10. juni, men det kan ikke bookes noe sted.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som de flyr siste direkterute OSL - BCN den 12. Mai.(og da med avganger bare Torsdag og Søndag. og så har de en pause fram til 29 Juni, og flyr daglig gjennom hele Juli, frem til 10 August.

    C
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    takk for raske tilbakemeldinger. Noen som i det hele tatt kan se rasjonalet bak manglende direkteruter i "shoulder season"? "Langweekendmålgruppen" er jo nettopp på hugget i mai/juni samt sept/oktober?
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    DY har 2 daglige og Vueling flyr et par ganger i uken, så er tøff konkurranse. Flytidene til DY gir stor fleksibilitet også, så hadde nå flydd med de.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke veldig spesielt at SAS har totalt 8 direkteflighter til Barcelona fordelt på OSL, ARN og CPH i hele juni? Denne uken har de fjernet enda flere flighter og dermed har mine foreldre for nye ruter/tider for andre gang.

    Det startet med direkte søndag morgen til søndag morgen. Så ble det direkte mandag ettermiddag til søndag morgen. Nå er det onsdag morgen til søndag morgen via CPH på vei ned og ARN på vei hjem. Nå er ferien snart halvert, så nå må jeg se på alternativer. Kan det dukke opp flere direkteflighter eller er de opptatt på andre ruter?
     
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    @Upsaker : Tror nok at @OttoL sitt argument er ganske valid, DY kjører hardt og tett til BCN. Har selv vært på tlf. med (mer eller mindre kunnskapsrike) agenter på call-centeret til SK og de er klare på at OSL-BCN ikke lenger er så regningssvarende. MEN: Tilstrekkelig press via div. mail KAN fungere. ifm samboerens feiring av rundt år i april-mai i fjor i BCN forespeilet jeg ruteplanleggere sentralt minimum 40-50 passasjerer hjem en tirsdag, og tre mnd før avreise ble jeg meddelt at de satt opp en 737 den dagen. win-win!
    Og dessverre blir det DY for meg ifm arrangement rundt Kr. Himmelfartshelgen... o_O
     
    Upsaker liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Dere har nok rett. Jeg får sende en liten en lengre mail med en oppsummering av hva som har skjedd her og høre hva de kan få til. Forrige gang jeg ringte kom jeg ingen vei. Norwegian direkte er helt fint, men da skulle jeg gjerne ha booket det med prisene som var i høst.
     
    Pingus liker dette
  10. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Samme skjedde med SK i rute OSL-HEL i sommeren, at de ikke flyr direkte mellom 24. juni og 10. august. Jeg ville ha unngått DY, derfor falt Finnair valget mitt for sommeren. Hvis jeg skal fly til Helsinki. Altså DY vil være siste utgangen av alle som at *A og FR kunne ikke tilby denne ruten, til og med mellomlandingen.

    Likevel, jeg merker at SK flyr ikke mange direkte under sommeren, men på andre datoer som jeg ikke kan :( Det gjelder også rute OSL-GDN. Tror at det er pga seteavgiften som fører til at SK prioriterer CPH, spesielt på sommeren.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Vil det være noe håp for å bli booket om til Lufthansa C, eller er de så "tidlig" ute at det ikke finnes noen rettigheter?
     

Del denne siden