Etter en god periode hvor vi fikk hevet mobilabonnementer, strømabonnenter, tilbud på leie av bil, avis, osv,.. så virker det som at strømselskapene har rømt skuta i forhold til eurobonus. Trumf har kuttet inntjeningen og Joker ser ut til å droppe 50% trumf kampanjene sine. Det eneste som kanskje kunne være å bite i var Amex kampanjen som gav 30K poeng på en viss spend, foruten det så har det stillet veldig på havet og skuta seiler uten vind. Er det noe i kommingen eller var det så dårlig business at aktørene har gitt opp å tilbys poeng på Kjøp? Eller er det bare stille før stormen, eller krigen?
Amex har hatt to kampanjer på SAS Amex Premium hvor man fikk (får) 30k poeng for spend på 30k i første kampanje og 45k i andre kampanje.
Vi kommer fortsatt til å se mange kampanjer med ekstra poeng. Grunnen til at disse tilbudene ikke er permanent er at det er dyrt for leverandørene å kjøpe kunder på denne måten. Lojalitet i privatmarkedet er tilnærmet umulig å kjøpe, spesielt i markedet for abonnement på strøm, mobil etc, og jeg tror på ingen måte forumistene her er mer lettlurte enn folk flest. Med de små marginene som er på for eksempel mobiltelefoni og strøm må selskapet greie å holde ganske lenge på deg for å forsvare enn cashback på 500-800 kroner. Det er rett og slett ikke butikk i det. Grunnen til at Norgesgruppen har droppet en del av Trumf-kampanjene sine tror jeg er flere, men jeg tipper at noe av årsaken er at kundene kun kommer for å kjøpe kampanjevarene (Joker) eller at direkte rabatt er lettere å markedsføre (bleier og barnemat på Spar).
Mine 2 cents: Inntil for en 3-5 år siden var bonuspoeng for det brede lag av folket her på berget relativt ukjent. Joda, det fantes og har funtes i mange år, men har egentlig appelert til massene. Tilsvarende, konseptet med å tjene poeng på alt mulig rart, var heller ikke noe "alle mann" enn si bedrifter hadde noe forhold til. Men så kom det, ikke minst i forhold til en major game changer i det at det ble fra regjeringshold åpnet for lokkevarer. Jeg kan tenke meg at SAS slet litt med å få bedriftene med på det, under henvisning til nettopp det at folk ikke kjente til det. Så greide de å selge seg inn hos de som bestemmer, men ingenting kan, og bedriftene slengte seg på, og gikk ut med vanvittige tilbud (F.eks Canal Digital med parabolpakke til drøyt 2000 NOK for et år ga deg 30K poeng). Såp begynte avisene å skrive om det, folk kom til forum som det her, og det har tatt av. Kostnadene med eb poengene dukker opp io regnskapene, kanskje godt hjulpet av at Eurobonus reiser poengprisene etter en sterkt subsidiert introduksjonjsperiode. Prisene går opp, bonusen går ned, og ting roer seg etterhvert.
Det jeg synes er mest synd med norgesgruppen er at de har kuttet all ekstratrumf på meny. Jeg savner den gamle sunnhetsbonusen med 7% på fersk fisk, grovbrød og frukt/grønt. Den nye de fikk med 25% på løk/potet/urter i rotasjon var bare tull og jeg skjønner godt at den ble avviklet.
Kiwi har jo 15% på fersk fisk? Hvordan kan man da savne 7% Med mindre man ikke har en Kiwi i nærheten da.
Ja : https://www.dagbladet.no/mat/fersk-...igpakkete-i-40-prosent-av-tilfellene/60900648 Neida, jeg skjønner poenget ditt.. Det er frustrerende lite i hylla på Kiwi noen ganger når man ønsker å skaffe seg noen bonuspoeng med middagen.
Jeg sa ikke noe om kvalitet. Jeg sa kun utvalg Men siden jeg tross alt er født og oppvokst i Nord-Norge spør jeg alltid om hvor fersk fisken er. Før jeg blir sjokkert over hvor latterlig dyr mye av fisken er her i Oslo...
Jeg bodde en gang sammen med en dame som var fra Østerdalen, som ved en anledning klarte å omtale frossen lutefisk som fersk... Jeg lo så godt at det gjorde hun aldri igjen (jeg nedstammer fra en trøndersk fiskerfamilie)
Da høres det ut til at det er enda en SAS-side jeg må overvåke.... Hvis noen kunne legge ut lenken til denne er det supert
Det stod på forsiden på SAS.no. Men du får det med 100% sikkerhet med deg om du sjekker Insideflyer daglig. Det var skrevet om i stor skala på forumet.