Heinemann har skrudd opp prisene

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 14. mai 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Heinemann på CPH er, om mulig, mer rip-off enn på OSL. Mine danske kolleger forstår ikke nordmennene som holder den sjappa gående.
     
  2. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes ikke ølen er så dyr på Gardermoen jeg. Er det jeg som student drikker mest av for å si det sånn og da blir jo dette vesentlig billigere enn å kjøpe i butikk evt Pol. Ingen andre taxfreebutikker i verden har øl for å si det sånn og det er det gode grunner til (kanskje bortsett fra ankomst SIN og ankomst DXB) pga prismessig koster jo øl gjerne en slikk og ingenting i butikk.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs hva du sammenligner med.
    De tar f.eks 55 NOK for 6 x 0.33 med Ringnes Extra Gold som er 27.50/literen.
    Vinmonopolet tar 32.20 for 1 x 033, dvs 94,50/literen.

    Det er jo bra forskjell.
    På den annen side, På Systembolaget i Sverige betaler man for tilsvarende øl (Mariestad Old Ox) 18.20 SEK for en halv liter. Dvs en liter pris på ca i NOK: 31

    I den sammenligningen syns jeg ikke Heinemann og Avinor har så mye å skryte av. Ikke minst når man ser at Systemet har et helt annet utvalg enn hva tilfellet er på Gardermoen.

    Av kuriositet så kan jeg nevne at en halvliter boks av tilsvarende kvalitet i en dagligvareforretning i Tyskland (Heinemanns hjemland) koster 89 cent, dvs rundt 8 kroner. Så de har avanse så det rekker.
     
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Sammenligner selvfølgelig med butikkpris i Noreg, jeg hanker alltid med meg en sixpack på Gardermoen :cool:
     
    Kjakan and RoadKing like this.
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg også. Synes 55,- for en sixpack er helt innafor og laaaaaaaaaangt billigere enn i butikken hjemme.
    Men det er klart, når jeg først er i Sverige blir det alltid hamstring av Mariestads.;)
     
    RoadKing liker dette
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,102
    Bonuspoeng:
    183
    For meg som alltid bare har mellomlanding på OSL etter utlandet, så har jeg prøvd å begrense tax-free handlingen til det absolutte minimum. Når man må drasse rundt på en sixpack opp gjennom sikkerhetskontrollen og gjennom flyplassen og så inn på flyet, så er ikke 55kr så veldig billig likevel.
     
    Henrik, OttoL, Origo and 1 other person like this.
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    100% enig. Har aldri giddet drasse rundt på en sixpack med connection videre (eller av annen grunn heller). Kjøper jeg noe blir det spontan kjøp av vin eller brennevin som lokker ekstra der og da :)
     
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det blir noe annet, men for meg er OSL endestasjon ;)
     
  9. nilsjp

    nilsjp Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    TV2 gjorde en gjennomgang av hele vinsortimentet til Heinemann på OSL i fjor å fant ut at vinene på Gardermoen i snitt var 25% rimeligere enn på Vinmonopolet. Hvis du derimot vet hvilke viner du bør plukke med deg så kan du spare langt mer.
     
  10. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    DN har vært i hyllene på OS. De har laget en sak om hva som er det gode kjøpene på tax-freen.
     
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    4,228
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke rart at folk kjøper. Det er jo lagt opp til en mellomting mellom hinderløype og labyrint med sjokkselgere over alt nå. Tydelig at man tjener masse penger på uvante reisende som tror det er billig fordi det er taxfree, samtidig som man hauger på med alle skitne salgstriks fra moderne shopping-psykologi.
    Det verste er likevel at det tar tid å forsere labyringene fulle av svimete shoppere. Tid man ofte ikke har når connection skal rekkes :mad:
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Bare synd at de ikke sammenligner med prisene på polet. Greit nok at det er et godt kjøp, men koster flaska det samme som på polet er det jo bortkastet å bruke kvoten på å kjøpe den vinen der.
     
  13. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    I videoen var de veldig tydlig på hva man sparte på i forhold til polet, og hva man burde la stå.
     
    peterfox liker dette

Del denne siden