Hm, det var et vanskelig spørsmål. Jeg synes egentlig i det store og hele at alt var veldig bra, men så har jeg et noe begrenset sammenligningsutvalg. Både SQ og NZ hadde veldig bra produkter som jeg gjerne benytter meg av igjen. Neste gang tror jeg at jeg vil legge inn et litt lengre stopp, og sannsynligvis dra et annet sted enn Auckland, muligens Australia et sted.
Muligens litt offentlig topic, men hvordan opplevde du setene? Leste at setene enten har en litt rar reclineposisjon eller gjøres om til seng. Ingen mellomting. På feks Qatar kan jo setene reguleres individuelt til ønsket posisjon. Så at noen har bemerket dette på seatguru. Virker jo litt stress.
Alle de tre forskjellige setene ble omgjort til liggeposisjon ved å ta ned seteryggen. Jeg er vanligvis ikke den som legger setet lengst bak så mulig andre vil være mer misfornøyd enn hva jeg var, men synes det var greit på alle, forventet verre etter å ha lest en del lignende kommentarer. Det var noe begrenset med posisjoner på det gamle biz setet til SQ, og såvidt jeg husker noe lignende på NZ. På de nye biz setene til SQ derimot var det mer muligheter, se her:
Er det 380 som har de gamle setene? Vi skal fly både 380, 777-200 og 777-300, i tillegg til NZ 787, så det blir spennende å prøve alle! Drar i morgen, skal ha 6 dager i NZ med 3 innenriksflyvninger, og to dager i Singapore på veien hjem. Gleder meg som en liten unge etter å ha lest rapporten din!
Vil tro dette har litt med hva man foretrekker personlig. Setene på SQ gjøres om til seng ved å "folde ned" seteryggen - ikke som på de fleste andre ved at man gradvis kan senke setet til horisontal posisjon. Jeg har ingen problemer med det. Enten ønsker jeg setet helt flatt (=seng) for å sove, eller så ønsker jeg at det skal være litt oppreist for å se film e.l.. SQ dekker mine behov, selv om jeg forstår de som som sier at de foretrekker en annen løsning. Stress? Nei.
Skal man til AKL og ønsker å reise *A så er det jo (i praksis) bare tre alternativer - SQ via CPH/LHR/FRA/m.fl. og SIN, Air NZ via LHR og LAX eller Thai via BKK. Det er andre som tilbyr flights (bl.a. ANA), men det er codeshare så vidt jeg vet. I dette tilfellet var jo flyturen (business med SQ/NZ) minst halve opplevelsen som jeg forstår det, men hvis flyturen bare er en transport etappe er kanskje Thai det beste alternativet (i alle fall om man bor i Oslo...).
380 har de "gamle setene" ja. Dere får nok prøve alle. 6 dager i NZ og 3 innenriksflyvninger høres ut som en innholdsrik tur. Håper på rapport.
Kan vel også fly følgende alternativer, vil jeg tro: SK fra CPH til PVG, videre til AKL med NZ SK fra ARN til HKG, videre til AKL med NZ LH fra FRA til PVG eller HKG, videre til AKL med NZ
Det kom ikke helt klart frem av spørsmålet, men jeg tenkte mest på SQ vs Air NZ. Når jeg sjekker f.eks OSL-AKL får jeg ganske mange muligheter for både routinger og flyselskap
380 har gamle ja, og jeg mener alle 777-300 ihvertfall skulle ha fått nye. Hører gjerne fra turen din og!
Kjemperapport! Veldig frista til å gjøre noe lignende selv en gang - må bare finne på en unnskyldning for å være borte en stund som den miljøvennlige mannen vil akseptere (å fly tur/retur NZ litt for moroskyld er ikke heeelt innafor i hans verden nemlig ).
He, he, morsomt med et tilfelle den veien til en forandring. Vanligvis er det gutta som ikke har hemninger og fruen som er fornuftig
For de av dere som skal på tur iløpet av august (fra 9.) - spar litt plass i magen til sjokolade til kaffen! Singapore Airlines’ chocolate pralines will remind you of the Lion City’s unique flavours
Takk for en strålende rapport med meget detaljerte beskrivelser! Fantastisk lesning☺️ Skjønner turen var fantastisk Frister veldig og hive seg på noe slikt ved anledning, kanskje man gjør det ved neste mulighet (les: salg)... Og skulle man, som noen nevnte tidligere i tråden, få til en "fellestur" vil det bli sterkt vurdert å delta...