HELP - i made a baby in Japan + Hvor reise med Mor og Barn i permisjon?

Tråd i 'Reisemål' startet av oddA, 21. nov 2019.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Så bryllupsreisen gikk jo bra ihvertfall!

    Men nå jaktes det på reisemål når vi har permisjon i flere måneder sammen.
    Har sett noen tråder her med personer som har vært et halvt år på Bali etc..

    Har dere noen tips og komme med?
    Både for og overbevise Kona, men også generelle reisemål ( Kanskje litt baby tips også )
     
    Upsaker, drsyk, Thomas123 and 8 others like this.
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer!

    Er så barnløs som du får det, så ingen tips å komme med bortsett fra at jeg ville vært svært opptatt av sykehusforholdene på destinasjonen. Et par jeg kjenner var i Thailand noen uker med deres relativt ferske datter, som etter få dager ble syk og var dårlig nesten hele turen. Bonuspoeng-messig er jo den første tiden i et barns liv, den beste å reise med det, da infants reiser (nesten) gratis.
     
  3. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Vi leide en bungalow på en en liten gresk øy, om våren før turistsesongen startet. En måneds tid var vi der. Helt supert.
    Innen EØS/EU har du også gratis helsetjenester for hånden hvis det skulle skje noe..
     
    oddA liker dette
  4. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 21. nov 2019
    oddA liker dette
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,904
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde pappaperm i Natal, Brasil. Den januar mnd gikk fort. Så lave levekostnader der at vi gikk i null ca. Dette tilbake i 2005 da.

    Var med kone og barn på 9mnd og 5 år
     
    jonss liker dette
  6. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Gratulerer! Jeg ville ha tenkt nøye igjennom potensielle risikoer og konsekvenser dersom noe skulle skje på reisemålet. Det siste du ønsker er å utsette babyen (eller mor) for unødvendige risikoer. Jeg kjenner mange som har reist med baby og små barn til Østen, og for de aller, aller fleste har det gått helt knirkefritt, men kjenner også noen som har kjent på hjelpeløsheten av å stå med et sykt barn på et sykehus langt hjemmefra med språkbarrierer og mye usikkerhet. De gjør ikke det samme en gang til... Vi valgte selv å dra til Florida med vår førstefødte, og hadde det tipp-topp der. Australia ble også vurdert, og er jo ikke så mye lenger enn Bali. Kostnadsnivået er et helt annet, men personlig ville jeg heller ha vurdert en kortere tur til et tryggere (men dyrere reisemål), enn å være borte lengst mulig... Lykke til med planlegging og god tur!
     
    oddA liker dette
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer! Fint å se at folk er effektive. Selv om problemstillingen er langt bak i tid for oss hadde vi nok valgt et "safe" fremfor "sorry" reisemål. Babytiden og småbarnstiden er verdifulle, og tiden går veldig fort (selv om den også går veldig langsomt av og til). Det er fint å være et sted hvor man har tid til bare hverandre, uten for mye kjas og mas og ting å passe seg for.
    Hvis dere vil velge noe langt borte, ganske trygt og med flotte folk kan vi gjerne anbefale NZ.
    Lykke til med valget
     
    jonss liker dette

Del denne siden