Hertz eller Avis - hvem er best?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Saaen, 29. april 2015.

  1. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    708
    Bonuspoeng:
    93
    Brukt både Avis og Sixt på Evenes, aldri blitt oppgradert, men alltid fått varm bil på vinterstid.
     
    jgroneng liker dette
  2. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er svært fornøyd med Hertz på Harstad/Narvik lufthavn. Har fått oppgraderinger og varm bil ved ankomst vinterstid. Skal dog nevnes at jeg er Hertz Gold President circle
     
    jgroneng liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,864
    Likes mottatt:
    57,434
    Bonuspoeng:
    293
    Låner denne tråden litt.
    Skal leie bil for første gang siden 2019. Så nå lurer jeg på hvem jeg burde leie hos..

    Bilen skal hentes ut på Bodø lufthavn, og leveres tilbake samme sted etter et par dager.

    Ser at Avis har 9,3% på ViaTrumf, men jeg ha aldri leid bil der uten å måtte mase for å få poeng/Trumf. Liker ikke nettsidene deres heller.
    Har status hos alle de store leiebilselskapene (tror jeg), og liker kanskje Sixt best. Både gjennom bestilling og på stasjonene. Men, jeg er åpen for innspill.

    Noen som har tips til hva som bør velges i Bodø?
     
  4. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er årsaken til den ekstreme prisøkningen på leiebiler nå etter pandemiens fremtog? De store leiebilselskapene i Tyskland ligger for eksempel på 100-300% prisøkning nå i sommer. I overkant av 700EUR for en uke i en Golf ser ut til å være standard.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,616
    Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det samma har skjedd som i USA så skyldes det at leiebilselskapene har solgt unna store deler av bilparken på grunn av lavere etterspørsel under pandemien. Når det nå går mot lysere tider så sliter de med å skalere opp igjen med nye biler fordi samtlige bilprodusenter (bortsett fra Toyota) har store problemer med sin supply chain, også pga pandemien.
     
    miura liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,138
    Likes mottatt:
    7,880
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere i forumet er det ihvertfall antydet at i USA har mange leiebilselskaper kvittet seg meg svært mange biler. Derfor er det færre biler tilgjengelig og prisene går opp

    Edit: @Jorge Ser vi tenker likt på samme tid
     
    miura liker dette
  7. firsetttt

    firsetttt Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 19. okt 2022

Del denne siden