Hertz Golds Plus rewards

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fnate, 20. mai 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå

    Det står vel litt om det i President Sirkel tråden. Men jeg lurer litt på hva som eeeegentlig er greia med dette programmet?

    Meldte meg inn og merket at det var SYKT SMUD å hente leiebil. Regner med det er samme på Avis Preffered. Var bare å møte opp og si hei. Så hadde du nøkkel.

    Jeg er såpass lite interessert i bil at jeg er sjanseløs på å oppdage om jeg er oppgradert. Om man får Datsun eller Granada er jo ikke så viktig. Challenger fremfor Civic er noe annet, så klart.

    I dag fikk jeg et kort i posten der det står Gold Plus 5 Star. Regner med det er laveste nivå.

    Men er det noen entusiaster her som kan si hva som egentlig er pointet utover å få rask opphenting?

    Noe jeg ikke har oppdaget?
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ikke svare for mye for Hertz da jeg kun har brukt "statusen" min der en gang, men hos Avis så er følgende viktig for meg.

    1. Mye bedre pris som Presidentsmedlem (Dette er fjernet nå, men det finnes fremdeles en hack som får opp gamle priser ;) )
    2. Null stress og mas om forsikring osv.
    3. Rask og effektiv ekspedisjon
    4. Registrer så mage sjåfører du vil, ingen ekstra kostnad
    5. Oppgradering av Bil
    6. Personlig service *

    * Var på roadtrip i USA forrige sommer der vi skulle kjøre fra MIA til NYC, på første motorvei opp til Orlando merker vi at det er en fartssperre på bilen som gjorde at vi ikke kunne kjøre raskere enn 80 MPH, dette var jo en total katastrofe. Vi kjørte til nærmeste Avis-stasjon der vi fikk opplyst om at det var en setting i nøkkelen som gjorde det og de ikke kunne fikse det, vi måtte bytte bil, han hadde ikke samme bilklassen og anbefalte oss og dra til MCO som har flest biler i hele Florida. Der får vi beskje om at de ikke har noen biler tilgjengelig og at vi uansett ikke skal kjøre noe fortere enn 70MPH så hun så ikke det store problemet. Jeg fisker da opp PC-kortet og spør om hun er helt sikker på at det ikke er noe hun kan gjøre. Hun ringer til station manager og 10 min senere har vi en flunka ny bil med noen skarve hundre miles på baken :cool: Dette hadde aldri funket uten PC-kortet
    Kan også opplyse at jeg ble stoppet av highway patrol og fikk bot for å kjøre 88MPH i 70 sone, litt karma der altså ;)
    Boten ble forøvrig henlagt av at ploitibetjenten ikke møtte opp i retten :)
     
    Pingus, Fnate and Misterix like this.
  3. toctoc

    toctoc Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg lurer litt på hvor sannsynlig det er med oppgradering som statusmedlem i Hertz eller Avis i Norge. Jeg har President-status hos både med har ikke leiet så mye bil i Norge. Er egentlig spesielt interessert i stasjonsvogner.

    @chrisbu: Hva er din erfaring med Avis? Og kunne du fortelle litt mer om den hacken?)
    @Fnate: 5 Star er allerede andre nivå. (tredje er presidents circle)
     
    Fnate liker dette
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Avis gir meg alltid oppgradering i Norge, pleier å bestille mellomklasse VW Golf eller lignende, får som regel Audi A4, BMW5 serie, VW passat eller Volvo v60.
    Har aldri fått bilen jeg bestiller, merk at jeg bestiller veldig ofte weekendleie, så det kan ha noe å gjøre med suksessraten, da det typsik ikke er like mange som bestiller bil i helgen.
     
    toctoc and Fnate like this.
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Er 5star på 3 året og får i 8 av 10 tilfeller oppgradering.
    Bestiller som regel C bil (golf klassen) men ender ofte opp med V70, 5 serie, C klasse, eller mindre SUV som Honda CRV ol.
    Setter også pris på at alt er klargjort så jeg får nøkkelen med en gang. Det hender også på Sola at jeg får hente bilen på VIP parkering og slipper heisen opp i 5 etg.
    Du får også en voucher etter hver 10 leie med gratis leiedøgn:)
     
    toctoc, Misterix and Fnate like this.
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vil si at Hertz' program har sin største verdi i at det er tidenes mest ubyråkratiske prosess ved utlevering, iallefall om du baserer deg på leie i Norge. Har vært FiveStar i 3 år, men i Norge merker jeg helt ærlig ikke mye til det. Oppgraderinger gjelder stort sett 3 av 10 ganger og virker helt tilfeldig, men de presiserer også at fri oppgradering kun gjelder "deltakende stasjoner" - noe ingen stasjoner i Norge er. Jeg opplever oftere at Hertz er noe kreative i inndelingen av biler, slik at man ender opp med å i realiteten bli nedgradert (eks. Skoda Fabia blir plutselig en Ford Focus fordi den får en ryggsekk på seg, og en Skoda Rapid er visst helt det samme som en Audi A3).

    Ellers ligger det bonusguide her: http://bonusfeber.no/guide-til-hertz-gold-plus-rewards/ ;)
     
    tommy777 and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Som jeg også tror jeg nevnte i en annen post så er muligheten for å kunne gå til Gold/PC pick-up å hente bilen en av de største fordelene etter min mening. På flyplassen i Fort Lauderdale i februar så var det minst en time ventetid i den vanlige skranken (alle automatene var nede), men jeg med mitt usle standard Gold kunne bare spasere rett forbi allmuen og få utlevert bil og papir etter noen få minutter. Deilig.
     
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Dette kan jeg si mye om. Jeg har vært President i Hertz i snart 3 år og har fått oppgradering hver eneste gang i Norge. AVIS styrer jeg langt unna. Det er det absolutt verste bilutleieselskapet i Norge. Har måtte leie bil fra dem pga arbeidsgiver som hadde avtale, men med så mye trøbbel med både fakturering som aldri var korrekt og frekke ansatte som ikke kunne yte noen for for service (spesielt Bergen og Stavanger, har hatt hyggelig opplevelse i Oslo). Det ble en del rettslige runder på jobben etter at vi konkluderte med at etterbelastningen av AVIS for skader som mange av ansatte ikke forårsaket førte til mer skarpere tone med Ole Grønvold, adm. direktør av RAC Norway (les: AVIS Norge = RAC). Jeg byttet arbeidsgiver i fjor og har sånt sett ingen ting med AVIS lenger å gjøre (takk og pris), men verst er det å høre hvordan RAC behandler sine ansatte, og særlig de noe 100+ Polakker som jobber for dem (les: http://www.dn.no/magasinet/2015/05/15/2112/Dokumentar/bruk-og-vask). Jeg nekter å bruke AVIS i Norge og min tidligere arbeidsgiver vil etter det jeg har hørt kansellere avtalen med dem i løpet av dette året.

    Så til Hertz, kan rapportere ferskt etter å ha landet i Oslo fra Reykjavik hvor jeg hadde bil fra Hertz for 3 dager. Booket klasse A, fikk oppgradering til klasse E, GPS gratis. Bil utlevert på 30 sekunder. I USA får du en tekstmelding når du lander ca 1 time før du skal hente bil og kan velge og vrake hvilke biler du vil ha. Som President kan du velge gratis oppgradering helt til Full Size (du kan altså booke en liten bil og velge helt til Full Size ved avhenting), sett deg i bilen og kjør til utgangen. Har hatt Hertz i Spania (Malaga, Alicante, Barcelona), Italia (Milano, Roma), Polen (Wroclaw, Warszawa, Gdansk), Tyskland (Berlin, Dusseldorf), Nederland (Amsterdam), UAE (Dubai), Hellas (Chania og Thessaloniki), Malta, UK (Heathrow og Edinburgh), Norge (Oslo S, Gardermoen, Stavanger, Bergen, Tromsø, Trondheim, Alta), USA (Newark, LAX, San Francisco, Denver, Washington, JFK, Miami, Houston, Chicago), Sverige (Stockholm), Israel (Tel Aviv), Tsjekkia (Praha), og en del andre og har ALLTID blitt oppgradert. Jeg får en gratis dagsleie for hver 10 leie, men synes at programmet er såpass fantastisk og gir mye value for pengene at jeg kommer lenge til å holde meg til Hertz.
     
    view, Jørgen, Satyv and 1 other person like this.
  10. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle nevnte at jeg var i Reykjavik nå i helgen og hadde bil fra Hertz i 3 dager for litt over 200 kroner. Ser at man kan fortsatt booke dette tilbudet. Har vel aldri hatt billigere leiebil så jeg lurer virkelig på hvordan Hertz tjener penger her.

    Hertz.jpg
     
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Håper på litt tips her. Jeg er Hertz President Circle og Avis President Club (statusmatchet meg til statusen hos Avis)

    Jeg skal leie bil på flyplassen i Stuttgart fra 17 til 27 juli og på flyplassen i Los Angeles fra 2 til 23 september. Noen som har noen tips på hva jeg bør bestille på forhånd? Det er jo alltid billigere å betale på forhånd, skal jeg rett og slett leie en billig bil å gå "all inn" på at jeg blir kraftig oppgradert på grunn av min status? Eller er det litt risky? Særlig i USA vil jeg ha en stor fin bil. Ser at Hertz tilbyr en slags "car pool" som man kan velge fritt fra, men jeg har null erfaring med dette. Så jeg vet liksom ikke hva jeg kan forvente å finne i den poolen. (leier stort sett kun bil på Evenes flyplass å tar det jeg får) :D

    Er det en ide å bare bestille det billigste alternativet å eventuelt forhandle seg frem til en pris på en fet bil de har inne på utleiedagen?

    Takk.
     
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Er også blitt stor fan av Hertz, til tross for svært gunstig rabattordning hos Avis via jobben. Leier mest bil privat i Oslo (billigere enn å eie bil her), og blodtrykket mitt takler snart ikke mer henting hos Avis. Det er alltid noe krøll, og bilene er aldri klar når jeg kommer. Pluss at de alltid må sjekke førerkort, kredittkort og registrere mobilnr på nytt + at jeg må signere med penn selv om det på arket står med fet skrift at signatur er lagret på fil. Da er Hertz enklere! Inn døra, vise førerkort i skranken, nøkkelen ligger klar og jeg får den i hånda, ut døra igjen på under minuttet....
     
    Travellingalf, Satyv and Fnate like this.
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte du så lite, eller var det bare en feil på hjemmesiden deres?
     
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Det var det jeg betalte ja. Så ikke ut som noe feil på hjemmesiden deres, da kontrakten viste det samme beløpet.
     
    Satyv liker dette
  15. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen som har noen råd her?
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Igjen, jeg kan kun svare for meg selv og jeg har kun vært PC hos Hertz en liten stund. Men viss jeg var i samme situasjon som deg så ville jeg nok ha bestilt en mellomklassebil og satset på en skikkelig oppgradering derfra. Min egen erfaring er at leiebilprisene både i Tyskland og USA er såpass lave i utgangspunktet at det nok ville ha vært min "løsning". Og viss jeg ikke tar mye feil så har både Hertz og AVIS diverse kampanjer gående nå, bl.a. med ekstra EB-opptjening.
     
    Satyv liker dette
  17. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, skal sjekke litt rundt. Frister veldig med en Jaguar XF i Stuttgart. :)
     
    Travellingalf liker dette
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble ikke spesielt fristet til å prøve statusmatch hos Avis etter det over, men Preferred Plus lokker med "Gratis weekendleie etter tredje leie (fre 12:00 - man 10:00)". Er dette ikke noe mer enn et lokketilbud som aldri realiseres, eller er det reelt? Noen erfaringer, både med tilbudet som sådan og statusmatch?
     
  19. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte en mail til Hertz i dag, fikk svar om inntil 5-7 virkedager svartid... o_O
    Hertz.jpg
     

Del denne siden