Hilton CDG og Hilton La Defense

Tråd i 'Reisebrev' startet av mathiasfe, 01. april 2015.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Etter snø-gate skandalen på OSL ble min lille ferie forkortet fra 5 til 3 netter og flyttet litt. Men hva skal man gjør? Jo, se det positive i situasjonen.

    TOS-OSL-CDG-OSL-TOS

    Flyturene gidder jeg ikke si noe om, men jeg hadde nødutgangsete på 3 av 4 flights. Ellers ganske fulle fly, med untak av CDG-OSL hvor jeg hadde egen tre-seter ved nødutgangen.


    Gjennom snarvei til Hilton-gull kampanjen var dette målet i påsken, men fordi ferien som sagt ble forkortet, ble det bare 3 netter. Dette løser jeg ved å ta en natt på Hilton Berlin neste uke. Denne vet jeg ikke om jeg gidder å skrive om, da den så fint er skrevet om her


    Hadde ganske ulik erfaring de to nettene på Hilton Charles de Gaulle, og skriver derfor om oppholdene hver for seg.


    Hilton Charles de Gaulle

    Rom booket: Executive Room
    Rom motatt: Executive Room
    Rom: 832
    Natt: 1


    Jeg fikk et Executive Room i 8. etasje, noe som er den øverste etasjen på dette hotellet. Inkludert i prisen var tilgang til Executive Lounge og frokost.

    Rommet hadde litt utsikt mot flyplassen, men det var ikke støy i det hele tatt fra flyplassen, men man hørte godt hvis noen gikk litt tungt gjennom gangene.
    [​IMG]

    Rommet:

    Selve rommet var av grei størrelse. Et skrivbord og stol som var behagelig å sitte å jobbe ved, og en sofa som jeg ikke satt i fordi den hadde et par ekle flekker. Sengen var meget behagelig og det var godt med skapplass. Det var ikke stikkontakt tilgjengelig ved sengen, så mobil og annet utstyr måtte lades ved skrivebordet.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Badet hadde både badekar og separat dusj. Dusjen var av typen walk-in, men det var ikke lys inne i selve dusjen, som gjorde det litt mørkt å dusje.
    [​IMG]


    Minibaren var godt utstyrt rent drikkemessig, og hadde dobbelt opp av alt. Litt lite utvalg snacks, også var det automatiske sensorer som registrerte hvis du tok noe ut.
    [​IMG]


    Loungen:Jeg ankom hotellet rundt 20.00 og var i loungen like etter. Da var alt av mat tatt bort, og det som var igjen var litt nøtter og potetgull, samt diverse drikkevarer.


    Frokost: Når man har Executive rom, kan man velge om man vil spise frokosten i Loungen eller i restauranten. Jeg valgte loungen den første gangen jeg overnattet og utvalget var helt ok, ikke noe spesielt. Eggerøre, pølser og bacon av varmmat, og ost, skinke og syltetøy som pålegg. Enkelt utvalg av brød og bakevarer. Å spise forkost i loungen føler jeg man gjør for å få stillheten, ikke på grunn av utvalget.

    Alt i alt, en bra første natt.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton La Defense

    Rom 228
    Rom booket: Hilton King Guest Room
    Rom motatt: Double Double Deluxe Room.
    Natt: 2

    Hotellet ligger midt i La Defense, som er det konstruerte business-området i Paris. Det er lett tilgjengelig fra sentrum av Paris med undergrunnsbanen, men man må skifte tog i sentrum for å komme seg dit fra Charles de Gaulle.

    Jeg ankom tidlig, og rommet jeg hadde valgt dagen før var ikke enda klart, men jeg kunne få et annet rom med det samme jeg kom (rundt 10.30.), noe jeg syns var veldig bra, ettersom at innsjekk egentlig starter 1400. Hadde ikke forventet å få rommet når jeg kom i det hele tatt.

    Hotellet er forholdsvis lite, og ligger litt «gjemt» i et kjøpesenter. Jeg hadde booket det billigste rommet, og ut i fra valgene mine ved online check in, var det kun «Double double» rom tilgjengelig. Dvs to queensize senger. På grunn av at det var to senger, gjorde det at rommet føltes veldig romslig. Så romslig at jeg faktisk savnet et møbel i det ene hjørnet og jeg mener også at det bør være mer enn en lenestol, når det er et rom med to senger. Belysningen på rommet var relativ elendig, det var ikke taklys og kun lamper som avgav et ganske gult lys. Fordi rommet også vendte inn i et kjøpesenter og man så rett inn i heisen fra rommet, følte jeg meg mer komfortabel med å ha gardinene igjen, noe som heller ikke hjalp på belysningen.
    [​IMG]


    Badet hadde badekar, som også fungerte som dusj, og føltes egentlig litt lite. Det var heller ikke morgenkåpe eller slippers tilgjengelig.
    [​IMG]

    Minibaren:
    [​IMG]

    Som HHonors medlem fikk jeg en velkomstdrink i baren (fikk også mulighet til et glass Champagne på CDG), men denne var ikke god. Nøttene som var med, var dog veldig gode.
    [​IMG]

    Frokost var ikke inkludert i prisen, og ble heller ikke prøvd ut.

    Fint lite hotell som ligger midt i smørøyet i La Defense.
     
    Ruby and tommy777 like this.
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Charles de Gaulle

    Rom: 805/241
    Rom booket: Executive Room
    Rom motatt: King Executive Plus Room
    Natt: 3


    Jeg hadde sjekket inn online dagen før og valgte rom 805 på grunn av utsikten til flyplassen og Air France Concorden som står utstilt. Men da jeg kom inn på rommet, var det en irriterende lyd, som hørtes ut som «no metall greier» som slo fram og tilbake på taket (805 ligger i øverste etasje). Dette kunne ikke fikses, og jeg ble flyttet til 241. 241 hadde utsikt mot bussterminalen (ikke like spennende) og ligger mye lengre ned. Men det var et ganske mye større rom som er i kategorien «King Executive Plus»
    Utsikt på rom 805:
    [​IMG]
    Utsikt på 241:
    [​IMG]

    Da jeg sjekket inn, nevnte hun som sto i resepsjonen noe om bookingen min i Berlin neste uke og sa at jeg fikk gratis internett. Om det er fordi jeg kvalifiserer til gull etter det oppholdet vet jeg ikke, da jeg ikke fikk med meg/fulgte med på alt hun sa på fransk/engelsk. Uansett veldig hyggelig å slippe å betale for dette.

    Rommet og badet var veldig likt innredet som et vanlig executive rom, bare mye større. Det var også to stoler og bord i stede for sofa. Minibaren var låst, noe jeg sa i fra om, men det ble ikke fikset.
    [​IMG]

    Den største safen jeg noen gang har sett på et hotelrom:
    [​IMG]

    Loungen: Ved innsjekk fikk jeg beskjed om at det var happy-hour mellom 1800 og 2000. Det var da servering av rød og hvit vin, samt øl. Det var også litt matservering i form av løkringer og mozarellasticks som varmmat, og litt grønnsaker, dipper og «mini-pannekaker» (og ett par andre ting som jeg ikke klarte å tyde hva var) som kaldmat.
    Det var også mange, mange flere her nå enn ved sist opphold. Det var folk ved omtrent alle bordene og de fleste av dem var amerikanere. Flere folk (amerikanere) = høyere støynivå (i alle fall til matserveringen var over).

    Frokost: Denne morgenen spiste jeg frokost i frokostsalen. Utvalget her var noe bedre, spesielt med tanke på varmmat. Men utvalget av pålegg var relativt magert og ganske likt utvalget i loungen. Det var også samme type bakst som i loungen.


    Til slutt kan jeg nevne restauranten «Les Pin UP» hvis du er keen på en god burger. Fant den på tripadvisor, og den ligger litt utenfor selve bykjernen til Paris, like ved La Defense. Dette er den beste burgeren jeg har spist på lang tid. Prisene var også veldig fine 18 Euro for burgeren og 1 øl. Veldig personlig og hyggelig atmosfære. Innehaveren ble også fra seg av glede og trodde jeg hadde gjort en feil da jeg valgte å betale 30 Euro.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fin fin rapport!

    Tips reglene i Frankrike er noe anderledes enn i Norge. Hvis man er misfornøyd med servicen, tipser man godt over det som er vanlig (og det gjorde jo du hvis du løftet fra 18 til 30 euro). Da er kotymen at servitøren avstår fra å ta i mot pengene. Så han tippet vel først på at du var misfornøyd?
     
    mathiasfe liker dette
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, fikk ikke inntrykk av det i det hele tatt. Tvert i mot. Han andre som jobbet der (kokken) tok pengene og talte over de, så smilte han til innehaveren og utvekslet noen ord med han, for så at innehaveren så veldig takknemlig på meg og takket for besøket.
     
    Bizflyer liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du er:
    Er du veldig glad og vet det, ja så klapp (klapp, klapp)
    Er du veldig glad og vet det, ja så klapp (klapp, klapp)
    Er du veldig glad og vet det, så la alle mennesker se det.
    Er du veldig glad og vet det, ja så klapp.

    Er du veldig glad og vet det ja så tramp (tramp, tramp) osv...

    Er du veldig glad og vet det ja så vink (vink, vink) osv...

    Er du veldig glad og vet det ja så knips (knips, knips) osv...Finn gjerne på nye vers selv, her er det bare fantasien (og kroppen) som setter grenser...

    Så hadde jeg bare kost meg.
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Drukket mye i kveld du?? :cool::confused::p:D:eek:
     
    tommy777 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for flotte hotelltester!
     
    mathiasfe liker dette
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Det var en fyldig og fin minibar :)
     
    Travellingalf and mathiasfe like this.
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til Hilton CDG i morgen får håpe det er happy hour for executive rommene.
     

Del denne siden