Hilton Upgrades

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Wiolenze, 09. nov 2021.

Tags:
  1. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
  2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt god erfaring med Hilton. Ikke alltid man får en høyere klasse, men bedre beliggenhet er jo noe det også. Denne nyheten er kjærkommen. Ser også at de skriver at man kan endre oppgradert rom i appen (der dette støttes naturligvis)

eventyrer liker dette
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Høres bra ut. Jeg får fasit i morgen. Har en booking til lørdag.

4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at det fungerer. Fikk som Gold e-post i dag om at jeg er oppgradert for opphold som starter fredag, og at jeg vil få ny e-post på torsdag hvor jeg kan sjekke inn og velge det oppgraderte rommet.

phileas, Emma, Wiolenze and 1 other person like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Spent på denne nå. Blir en impulstur til Amsterdam så booket rom akkurat nå, sjekk inn i morgen kveld

6. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    For lengre opphold tror jeg nok det fremdeles vil lønne seg å sende en hyggelig e-post til hotellet. Den «automatiske» oppgraderingen vil nok bare gjelde et nivå opp. Uansett et flott tilbud. Vuderer en helgetur til Frankfurt / München. Er det noen som vet om tyskerne har gjenåpnet Hilton loungene på sine flyplass hoteller?

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Så du fikk denne allerede nå? Jeg fikk akkurat push fra appen om at det starter 15. november.

89A186D5-C4A9-48EA-A98E-5CC7969BDDCB.png

Last edited: 10. nov 2021
    Kalsnes and Spielhaug like this.
  8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk samme melding som deg om at det ville gjelde fra 15. november, men fikk så beskjed i går om at jeg var oppgradert for et opphold som begynner på fredag, så det er åpenbart at de har iverksatt endringen tidligere.

Rscott liker dette
  9. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Det er forsatt stengt lounge på MUC/FRA,
    Inne på hilton sidene,velg hotel og klikk øverst der der står "what to expect during your vistit". Du får da en pop-up og på side 2 der,står det hva som er åpent.
    no1.JPG no2.JPG

Emma, Spielhaug and phileas like this.
  10. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom e-posten dagen før om å sjekke inn, og den inneholdt en bekreftelse på at jeg var oppgradert, og en mulighet for ved hjelp av etasje og romplanen for hotellet å velge det oppgraderte rommet jeg ville ha.

Rscott, Emma and holmen like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man skal ringe å be om tidlig innsjekk, er det da lurt å ringe etter man eventuelt har fått upgrade 3 dager før, eller spiller det ikke noe rolle? Redd for at hvis jeg ringer for tidlig, så låses jeg til et rom som ikke kan oppgraderes…

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Tror de ruller ut gradvis. Fikk ingen beskjed i appen før 24t før, og null oppgradering på Hilton Garden Inn Terminal 1 & 2 LHR i går. Fikk heller ikke digital romnøkkel. Men jeg ble oppgradert fra billigste rom uten utsikt til 12-etasje med runway view ved innsjekk.

Last edited: 14. nov 2021
    phileas, Mg15 and Spielhaug like this.
  13. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Garden inn hilton deltar ikke i auto upgrade.
    Disse gjør og gjør ikke.
    g1.JPG g2.JPG

Rscott liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Skal bo på Curio, så da er den innafor ihvertfall

15. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    Sparker opp denne tråden litt.
    Har Hilton Gold (pga Amex) og vurderer å bo på et Hiltonhotell i New York neste uke. 2 voksne, 2 barn og trenger derfor 2 rom.

Ser at noen hoteller har en "destination charge" på 25-30 USD per rom per natt. Er dette noe annet enn "resort fee" som ifølge vilkårene for gold skal "waives"? Har vært bort i verken det ene eller det andre...

Og; hvordan finner man ut på en enkel måte om hotellet har en executive floor? Må man virkelig klikke seg inn på hvert enkelt hotell og lese under aminities?
    Hadde vært greit å bestille et hotell som byr på en mulighet å bli oppgradert til et executive rom, men da gjerne uten at basisprisen er helt hinsiders (ca 150-200 USD per rom per natt, inkl alt av rare tillegg og skatter mener jeg er innafor for denne turen).

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Søket på Hilton.com lar deg legge executive lounge som filter, og i NYC er det kun New York Hilton Midtown og Hilton Brooklyn New York som tilbyr dette. Enkelte andre har også executive floor, men uten lounge innebærer ikke dette stort mer enn et fint skilt ved etasjeknappen i heisen.

17. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Hadde rett og slett ikke lagt merke til filterknappen øverst til høyre. Kjører nok hakke for mye zoom på min vanlige innstillinger :D
    Veldig greit med distinksjonen mellom lounge og executive floor, jeg har null peiling som du ser.

Midtown blir nesten 2000 dollar for 3 netter, litt i overkant. For differansen kan vi spise en del mat andre plasser :D

18. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Resort fee må betales uansett status,om du er Gold eller høyre.
    Om du betaler allt med poeng,og ikke delbetaling med poeng,så betaler du ikke resort fee,uansett status.
    Vil tro at "destination charge" er det samme som "resort fee".

19. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    Det var også en veldig fin presisering, takk! "No resort fees on reward stays". Men jeg betaler med penger så da er det irrelevant.

FlyMCO liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail i dag om oppgradering for helgens opphold, og dagen før skal jeg jaggu få velge i et utvalg rom også.
    Dette burde flere gjøre! :)

Del denne siden