Gladnyhet fra Hilton, de vil nå gi info 3 dager før innsjekk/opphold om en er «innvilget» oppgradering eller ikke. Har ikke så god erfaring med oppgradering hos Hilton, men nå går det jo å booke for så å avbestille om oppgradering inne ramler inn. Usikker på om linken under funker. http://l.h1.hilton.com/rts/go2.aspx...-94QPLH-l6lLTciyvJ-1wDwa4&x=8311889707|112143
Jeg har hatt god erfaring med Hilton. Ikke alltid man får en høyere klasse, men bedre beliggenhet er jo noe det også. Denne nyheten er kjærkommen. Ser også at de skriver at man kan endre oppgradert rom i appen (der dette støttes naturligvis)
Kan bekrefte at det fungerer. Fikk som Gold e-post i dag om at jeg er oppgradert for opphold som starter fredag, og at jeg vil få ny e-post på torsdag hvor jeg kan sjekke inn og velge det oppgraderte rommet.
Spent på denne nå. Blir en impulstur til Amsterdam så booket rom akkurat nå, sjekk inn i morgen kveld
For lengre opphold tror jeg nok det fremdeles vil lønne seg å sende en hyggelig e-post til hotellet. Den «automatiske» oppgraderingen vil nok bare gjelde et nivå opp. Uansett et flott tilbud. Vuderer en helgetur til Frankfurt / München. Er det noen som vet om tyskerne har gjenåpnet Hilton loungene på sine flyplass hoteller?
Jeg fikk samme melding som deg om at det ville gjelde fra 15. november, men fikk så beskjed i går om at jeg var oppgradert for et opphold som begynner på fredag, så det er åpenbart at de har iverksatt endringen tidligere.
Det er forsatt stengt lounge på MUC/FRA, Inne på hilton sidene,velg hotel og klikk øverst der der står "what to expect during your vistit". Du får da en pop-up og på side 2 der,står det hva som er åpent.
Da kom e-posten dagen før om å sjekke inn, og den inneholdt en bekreftelse på at jeg var oppgradert, og en mulighet for ved hjelp av etasje og romplanen for hotellet å velge det oppgraderte rommet jeg ville ha.
Hvis man skal ringe å be om tidlig innsjekk, er det da lurt å ringe etter man eventuelt har fått upgrade 3 dager før, eller spiller det ikke noe rolle? Redd for at hvis jeg ringer for tidlig, så låses jeg til et rom som ikke kan oppgraderes…
Tror de ruller ut gradvis. Fikk ingen beskjed i appen før 24t før, og null oppgradering på Hilton Garden Inn Terminal 1 & 2 LHR i går. Fikk heller ikke digital romnøkkel. Men jeg ble oppgradert fra billigste rom uten utsikt til 12-etasje med runway view ved innsjekk.
Sparker opp denne tråden litt. Har Hilton Gold (pga Amex) og vurderer å bo på et Hiltonhotell i New York neste uke. 2 voksne, 2 barn og trenger derfor 2 rom. Ser at noen hoteller har en "destination charge" på 25-30 USD per rom per natt. Er dette noe annet enn "resort fee" som ifølge vilkårene for gold skal "waives"? Har vært bort i verken det ene eller det andre... Og; hvordan finner man ut på en enkel måte om hotellet har en executive floor? Må man virkelig klikke seg inn på hvert enkelt hotell og lese under aminities? Hadde vært greit å bestille et hotell som byr på en mulighet å bli oppgradert til et executive rom, men da gjerne uten at basisprisen er helt hinsiders (ca 150-200 USD per rom per natt, inkl alt av rare tillegg og skatter mener jeg er innafor for denne turen).
Søket på Hilton.com lar deg legge executive lounge som filter, og i NYC er det kun New York Hilton Midtown og Hilton Brooklyn New York som tilbyr dette. Enkelte andre har også executive floor, men uten lounge innebærer ikke dette stort mer enn et fint skilt ved etasjeknappen i heisen.
Takk! Hadde rett og slett ikke lagt merke til filterknappen øverst til høyre. Kjører nok hakke for mye zoom på min vanlige innstillinger Veldig greit med distinksjonen mellom lounge og executive floor, jeg har null peiling som du ser. Midtown blir nesten 2000 dollar for 3 netter, litt i overkant. For differansen kan vi spise en del mat andre plasser
Resort fee må betales uansett status,om du er Gold eller høyre. Om du betaler allt med poeng,og ikke delbetaling med poeng,så betaler du ikke resort fee,uansett status. Vil tro at "destination charge" er det samme som "resort fee".
Det var også en veldig fin presisering, takk! "No resort fees on reward stays". Men jeg betaler med penger så da er det irrelevant.
Fikk mail i dag om oppgradering for helgens opphold, og dagen før skal jeg jaggu få velge i et utvalg rom også. Dette burde flere gjøre!