Jeg har brug for lidt hjælp til at finde frem til de dyreste flyrejser i verden? Gerne de 10 dyreste.... Er der nogle som kan byde ind? Etihad The Residence Etihad Apartments ...har jeg naturligvis på listen. Men kom gerne med andre bud også....
For en stund siden sjekket jeg pris på Emirates First Class Los-Angeles - Bangkok via Dubai, og den kostet 192 000 kroner. Nå er ikke det bare en flytur da, men det er flere ruter som kommer opp i rundt 100 000 kroner i First Class i alle fall. Den som er nevnt over er en av dem. Flere ruter fra Europa til Tokyo kommer også opp i den prisen. Europa til Brasil likedan. Dessuten er det vel ikke så vanskelig å komme opp i 6 sifferede tall om man benytter Lufhansa Executive Jet eller hyrer inn den eksklusive A319 business jet'en til Emirates for eksempel. Vil tippe at First Class med Qantas Sydney - Houston (verdens lengste flyrute) også koster en del kroner, men det har jeg ikke sjekket.
HKG-NYC i F med Cathay og SIN-BCN-GRU i F med Singapore ligger nok begge der oppe. Å ta med flighter med skifte av fly blir jo ikke helt riktig sammenligning.
Fant en liste med priser fra august 2014 om det kan hjelpe om man gjør et nytt søk på samme rutene. http://www.hopper.com/articles/841/the-worlds-10-most-expensive-plane-tickets