hjelp ang grace period og veien til diamantkortet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Shyneno, 25. des 2016.

1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,558
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser ved røff regning at jeg kommer veldig nære diamantkortet uten at jeg har prøvd denne perioden (perioden går ut i slutten av mai)

Jeg har et par reiser i juni/juli som vil være innenfor grace period, blir disse puttet på min nåværende periode eller vil de gå på datoen det er flydd?

MR til HKG i april/mai eventuelt :)

nonstop liker dette
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,734
    Bonuspoeng:
    183
    De vil gå på datoen de er flydd.

Har du kvalifiseringsperiode på 1.Juni-31.Mai, vil flyvninger utført 2. Juni gå på den neste perioden din. Så du må ha flydd alt før 31. Mai.

3. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville ha gått litt ekstra inn for kvalifisere til Diamant om jeg hadde vært så nærme diamant uansett. Altså sørge for at alle flyginger er gjort senest 31 mai, slik at jeg hadde fått diamant i denne perioden. Utrolig bra å kunne bruke bonuspoengene i "grace året", siden jeg da ikke trenger å noen grunnpoeng for å være gullmedlem det året:) Håper bare at de ikke endrer på dette da med EB 3.0 da.

Last edited: 25. des 2016
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er veldig nære kan du i grace perioden kjøpe manglende poeng. 1kr/poeng.

Hadde en kompis som akkurat skulle få gull med en siste SAS tur. Partner airline ble forsinket i USA, han misset SK flighten og han ble rerouted med One World (C).

SAS nektet ORC siden feilen lå hos et annet selskap. Han fikk tilbake SK poengen han hadde brukt til upgrade ( tross at han ble ombooket i C). Poenget er at på tampen kval kan være risky.

Shyneno liker dette
  5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,558
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for oppklarende svar ;)

Da blir det en MR :-D

nonstop, Misterix and mathiasfe like this.
  6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,558
    Bonuspoeng:
    113
    Misterix liker dette
  8. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også lyst på diamantkort, men ser ut som jeg mangler 35000 poeng på to mnd så blir litt hardt tror jeg....

Shyneno liker dette
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke noe problem det, spørs bare hvor trangt det er i lommeboka ;)

alfrednobel, nonstop and Shyneno like this.
  10. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Godt poeng, er kanskje litt trangere i lommeboka enn lysten etter å få diamant.... Dessuten burde jeg kanskje prioritere oppgaveskriving disse to månedene (mars og april). Men er man (bonusfeber) syk er man (bonusfeber) syk, og sykdom er sikkert god (nok) grunn til å ta litt oppgaveskrivefri. Tenkt litt på å dunke en tur til Japan med SQ i C (eller egentlig i D) for dette gir over 35000 ikke sant? Men ofte er det litt ugunstige og lange mellomlandinger fra TRD, så lurer litt på om å bestille denne fra LHR eller CPH kanskje og bestille TRD-OSL-CPH separat. Kan man slå sammen disse reservasjonene, eller er det dristig business å reise slik i business? Det er irriterende at ofte er bare direkte TRD-CPH som kommer opp på slike søk, men verdens lengste mellomlanding i CPH, både med SK og andre alternativer (virker nesten som de vil ha misfornøyde kunder). Kanskje det til og med går an å finne lang mellomlanding i Singapore?

Oj da, ikke meningen å stjele tråden her altså.

Shyneno liker dette
  11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bruke multi-city-søk på bl.a. widerøe eller expedia for å tvinge på riktige mellomlandinger.
    Og pass på at du har finregnet på poengene før du setter ut, surt å mangle 500 poeng :)

Shyneno and nonstop like this.
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    500 poeng kan man jo også enkelt kjøpe for en slikk og ingenting (500 kroner) på sas.no :)

Verre om man mangler 5-6.000...

13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    hehe, tenkte meg den kom.
    Det er klart at man kan kjøpe 500 poeng, men surt om man har routet "feil" og kunne fått disse 500 poengene for det man allerede har betalt ved å gjøre noe så enkelt som å fly via LHR istedenfor FRA eller hva det måtte være.

RoadKing and Shyneno like this.

Del denne siden