Hjelp fra uventet hold! Plutselig planlegging av tur igjen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. juni 2018.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,774
    Bonuspoeng:
    293
    Å planlegge en tur som dette er "halve moroa", doktoren (ja ha er pensjonert lege og vil bli omtalt som doktoren) har ikke vært på skikkelig USA tur før!
    Fellesturer for leger, kjøpt og betalt av legemiddelfirmaer, teller ikke!

Av amerikanske byer tenker jeg San Francisco er en av de beste for nybegynnere og har derfor tenkt å bo to netter der før vi vender nesten hjemmover.

Vi skal besøke Solvang (kanskje overnatte)
    Vi skal besøke Hearst Castle
    Vi skal besøke Carmel
    Vi skal besøke Monterey (kanskje overnatte)
    Vi skal besøke Big Sur

Har registrert unge lovende @holmen sitt råd om Madonna Inn i San Luis Obispo, fulgte han råd tidligere i Natchez og det var svært vellykket!

Åpen bil er utelukket! Doktoren er ØNH-spesialist og har nedlagt forbud!

Jeg har vesentlige spørsmål som jeg trenger svar på:
    Er det noe poeng å overnatte, bruke tid i LA?
    Hvor skal vi da overnatte i sentrum eller Hollywood?

Er det noen som kjenner til Harbor Court Hotel i San Francisco?
    Målet er at doktoren skal få en fin tur ....JEG kommer til å kose meg uansett!

Kristian liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,307
    Bonuspoeng:
    293
    Madonna Inn er et must. Google it!

Jeg kan bruke ukesvis i LA, men jeg har bodd der, og besøker gamle trakter. Hvis man ikke har vært der før, så er det mye gøy å se.

Musikkhistorie finnes mange steder, og hvis man er glad i film kan man se massevis av steder gjort kjent gjennom film og TV.

Men man kan godt hoppe over LA hvis man ikke egentlig er interessert.

Eddie47 liker dette
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,867
    Bonuspoeng:
    183
    Er man likevel i LA er Eggslut i Venice verdt å stoppe innom for en skikkelig fråtse-sandwich.

4. mfretheim

mfretheim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Dette var jo nesten identisk med turen vi hadde i fjor sommer.
    KRS-LAX, SFO-KRS var flyruta, og utenom Las Vegas/Grand Canyon og diverse andre ting hadde vi turen om Solvang (falt godt i smak selvom det var _mye_ folk der i Juli ;). Hearst Castle var virkelig gøy, hadde trodd det skulle være litt interessant, men ble langt mer fascinert enn forventet, virkelig et høydepunkt.
    Vi hadde 3 netter i Carmel, som jeg synes var en utrolig koselig plass. Med Carmel som base var vi også i Monterey, men det synes jeg var et sted som var greit å bare være innom.

Dere får nok en knall tur!

Eddie47 liker dette
  5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,417
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville prøvd meg på en overnatting ved Santa Monica. The Georgian ligger midt på boulevarden, kryss en vei så er du på stranda. Da bor dere rett ved pieren og kan spasere til hyggelige spisesteder eller en øl langs boardwalken. Vi trivdes veldig bra der.

Henrik, Blaa and Edvard like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke vært i LA et minutt mer enn nødvendig. Dvs, unngå byen. Du sier ikke noe om hvor mye tid dere har, men jeg ville valgt San Diego laaaaaaaangt over LA. Hvis dere flyr inn og ut av SFO, så kan dere jo ta enveisleie SFO - SAN.

Og da ville jeg fra Solvang kjørt utenom LA til Borrego Springs via Joshua Tree national park.

https://www.google.com/maps/dir/Sol...349c165292!2m2!1d-116.375012!2d33.2558717!3e0

I Borrego Springs ville jeg bodd her: http://www.thepalmsatindianhead.com/

Derfra ville jeg kjørt ut til Encinitas og Moonlight beach og bodd på Moonlight Beach Motel
    https://www.google.com/maps/dir/Bor...c5e61807432!2m2!1d-117.295042!2d33.049089!3e0

Herfra er det 30 min +/- til SAN og en 2 timers flytur til SFO, går fly hele tiden.

Hvis det er aktuelt, kan jeg fortelle masse om ting å gjøre i San Diego.

Dere burde jo egentlig gjort Yosemite og Death Valley og, mye mer enn LA iallefall.

Eddie47 liker dette
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,774
    Bonuspoeng:
    293
    Vi flyr BGO-LAX og SFO-BGO (sikkert direktefly, tar kanskje feil)

"Jeg har i dag, sikkert 10 ganger, prøvd å bestille flybilletter på sas.no.
    BGO-OSL-ARN-LAX og SFO-CPH-BGO"

"Litt grinete gikk jeg inn på classic.sas.no ... en gammel og kjær side! Smukk - smukk og 1-2-3 så var billettene og setene bestilt, betalt og bekreftet. Avreise 29.8 og retur 04.09"

@RoadKing vi har vært inne på dette før, enten er det alderen eller så er det helgefylla ..

Kristian and RoadKing like this.

Del denne siden