Ta SAS fly i juni og bli kansellert etter innsjekking, på grunn av mangel på ansatte. Vi må bruke ombooket tid 2 dager senere. Saken er garantert EU 261-saken. Problemet her er at SAS svarer hva som helst i saken min. etter 8 ukers venting. Hva burde jeg gjøre?noen forslag? Mange takk først!
https://insideflyer.no/forums/threa...lse-kompensasjon-erfaringer-og-spørsmål.3224/ Start med å lese denne tråden. Selv har jeg fått avslag og god kompensasjon, etter klage på to identiske hendelser denne sommeren. Så du må regne med "god dag mann hostesaft" svar fra SAS. Og svare seriøst tilbake.
Som nevnt over, pleier det å være standardsvada, gjerne fra kunde"service" i India i håp om at du gir opp. Svar saklig og gi klar beskjed om at du sender saken til Transportklagenemnda om de ikke innfrir kravet. Om du må ta saken via nemnda må du legge ved korrespondanse. Det tar alltid noen måneder hos nemnda, men du får medhold om du har rett på erstatning.
Det er ikke kødd en gang, de har funnet masse forskjellige kundeservice rundt om i verden som er billige åsså sender dem svada svar i håp om du gir opp. Opplevd mye av det i det siste.
Det vi faktisk trenger hjelp til, er jo å forstå hvem/hva/hvor som sitter med "fasit" for forsinkelsen, samt prosessen for å melde årsaken. Er det Luftfartstilsynet? Avinor? Samferdselsdepartementet? Er alt selvrapportering fra flyselskapet? Må det godkjennes av flyplass? osv osv osv Jeg rettet dette skriftlig til Luftfartstilsynet, men fikk aldri svar.
Det er flyselskapet som er pliktig til å bevise at de ikke kunne noe for det, og det må de gjøre overfor nemnda om dere ikke blir enige.