Hjelp! - Navneendring

Tråd i 'Bonushjelp' startet av NubiFlyer, 09. jan 2018.

  1. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Etter lang tid som besøkende hvor jeg har fått mye super informasjon fra mange, takk, har jeg endelig registrert meg her for hjelp med et veldig konkret spørsmål.

    Har en CT i F - BGO-CPH-CDG-BKK-HKT t/r booket for fruen og en venninne nå i Februar. Grunnet en uventet graviditet (og zika) måtte venninnen byttes ut og tur ble gitt i julepresang til ny venninne. Hotell (non-refundable sådan..) booket osv. Til min forskrekkelse ringer jeg i går til Tallinn og får beskjed om at navnebytte ikke er mulig når det skal flys non-SAS og at billetten må kanselleres og rebookes. Trodde dette bare var en formalitet :(

    Er det noen som har erfaring med dette? Bør jeg prøve en annen agent eller er dette en faktisk begrensing i systemet?

    Dersom det stemmer: Har noen erfaring hvorvidt setene blir ledige igjen med en gang? (Dette er med Thai). Mitt store mareritt er her at det avbestilles og setene ikke blir tilgjenglige igjen. Finner heller ingen alternativ routing på aktuelle datoer hverken i F eller C!
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke om det er en regel eller systembegrensning, og jeg har ikke prøvd å få utført en navneendringer selv, men forrige gang jeg booket CT presiserte kundebehandler flere ganger underveis at jeg måtte være helt sikker på at navn på reisende nr. 2 var korrekt, at det ikke var mulig å endre i ettertid. Hun stavet det for meg flere ganger underveis i prosessen for å være sikker, så dette er nok rimelig spikret uansett hva som er årsaken.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med at den nye venninen bytter navn og får seg et nytt pass for reisen?
    En utrolig artig historie å fortelle senere, og så kan hun jo bare bytte tilbake når hun kommer hjem...

    Koster vel ikke allverden..

    Var jo en fyr som byttet navn i England fordi det var billigere enn å endre navn på en Ryanairbillett hvor navnet hans var feilstavet.. :)
     
    RoadKing and PaalAndre1977 like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Går ut fra du spurte Tallinn om hva som skjer? Er det f.eks flere F-plasser tilgjengelig? Alternative ruter til samme mål?
    Jeg har endret flighter, da oppfattet jeg at hun sikret seg de nye rutene før de opprinnelige ble fjernet. Men det var jo endring, ikke avbestilling/rebestilling.
     
  5. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tilbakemelding. Informasjonen jeg fikk var at det var mulig å endre navn på SAS flyvninger, men ikke med andre selskap.
     
  6. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Haha, ja det er vel en mulighet, men en oppgir vel også fødselsdato på reisende ved booking eller er det jeg som husker feil at det kun er ved innsjekk?
     
  7. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Har sjekket på United, og med alle mulige routinger fra FRA/MUC/LHR.., virker ikke å være noen ting å oppdrive hverken i C eller F dessverre.

    Har gjort det samme med endringer selv, men ikke av/rebestilling. Derfor jeg håper noen har erfaring med hvorvidt setene har blitt tilgjenglige igjen straks etter avbestilling. Anyone?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan man endre mener jeg..

    Ja.. ca 50% kommer tilbake. Ingen forutsigbarhet..
     
  9. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18

    Takk igjen for tilbakemelding. Så ingen forutsigbarhet ved at enkelte selskaper rereleaser og andre ikke? Det er snakk om Thai i tilfelle noen har forsøkt.
     
  10. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Halleluja, havnet blant de heldige 50%, så da blir det A380'en i First i vinterferien!
     

Del denne siden