Hjelp og tips til "last-minute" sommerferie

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Huntingdaddy, 05. mars 2024.

  1. Huntingdaddy

    Huntingdaddy Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Året Covid kom bestemte jeg og kona oss for å reise med ungene skikkelig interkontinentalt for vi jobber begge som sykepleiere. De planene ble selvsagt isolert vekk året etter og vet grunnet jobbturnusene våre aldri 100% sikker ferien før ca 3 mnd før, altså når deter knalldyrt å booke! o_O

    Nå er ungdommene i huset 15 og 12 til sommeren og vi har utpekt oss et par reisemål over de siste årene som vi ønsker å se bl.a. Costa Rica, Madagaskar (vært der selv), Isla Margarita (Venezuala), Cuba, og alt for mange flere steder å liste opp :rolleyes:

    Det som vi har derimot utpekt oss nå er (sentrale) Vietnam for ca 2,5 uker med avreise ca 19.07-07.08.

    Nå kan vi jo rent glemme bonusreiser da det er alt for sent for det, men hva er forslag til reiserute til Da Nang, eventuelt andre byer? Både da spesielt med tanke på pris, men også å kunne kanskje samle noen poeng enten for EB eller for SkyTeam? Har tittet noe, men første gang jeg booker til Asia så tar i mot tips til en noe rimeligere enn 45'000 kr. Er bare 12000 poeng (noe flye, men også SAS MC Premiuem) unna EBG og får snart CT via Amex Elite.
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Der er overhodet ikke for sent for bonusreiser til sommeren, spesielt ikke til Asia. Det er veldig mange som booker turer (gjerne flere) som de avbestiller når det nærmer seg. Jeg ble selv nødt til å kansellere en tur til Hellas i mai i fjor, og var desperat etter å finne noe nytt. Det løste seg i løpet av noen få dager. Det beste tipset er å abonnere på Awardfares, og legge inn masse alerts på OSL-FRA/MUC/VIE/BRU/IST/LHR/AMS og derfra til BKK. Videre fra BKK til SGN/HAN/DAD. Evt via SIN, men det kan være vanskeligere nå som SQ er ute av bildet.

    Det var altså kjempelett å finne en tur til BKK. De siste ukene raste det inn med varsler på nye ledige seter. Fra BKK er nesten alltid ledige billetter til Vietnam. I verste fall må du kjøpe billetter fra SGN/HAN til DAD, men det er veldig rimelig.

    Vietnam er forresten helt et helt fantasktisk sted å dra :)
     
  3. Huntingdaddy

    Huntingdaddy Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skal definitivt prøve ut det søket. Ser jeg må "bite Ii det sure eplet" og lage awardfares abo, men definitivt billigere enn CF... Er jo også n00b når det kommer til å booke bonusreiser utenom så mye å lære :rolleyes:

    Tar som sagt også imot tips til måter å eventuelt booke en grei rute for penger hvor det er noe poeng-/statusopptjening hos SkyTeam hvis jeg ikke finner til kurant poengpris.
     
  4. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Det er 4 ledig OSL-BKK 18.07, retur BKK-ARN/CPH 07.08 i TG Economy i følge Awardfares. Det er noe ledig i Business også rundt disse datoene.
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Disse får du ikke booket. Jeg har forsøkt i flere dager, men de har status "Waitlist closed". Har nevnt det i en annen tråd. :)

    Du skjønner at noe er galt når det ser slik ut:

    AwardFares.png
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Per i dag kan du ikke booke SkyTeam og få opptjening hos EB . Så du må drøye med det alternativet.
     
    Huntingdaddy liker dette

Del denne siden