Hei, Etter årets så langt beste tur til Asia, og min 3. dje til HKG, er dette resultatet som møter meg på OSL. 1) CT reise betalt med AMEX 2) Vanlig reise-forsikring (DNB Reise Best) 3) SK baggage handling Jeg har ikke gjort noe med PIR enda, ber derfor om hjelp her på forumet. I hvilken rekkefølge, går man fram. Jeg har hørt at SK ikke er spesielt gode på Rimowa erstatning, Jeg mangler kun 20% av innholdet (en dress og skjorter) ? Forslag mottas med takk !
Huffda! Ser ut som din Junker-52 har truffet bakken litt vel hardt. Vanlig fremgangsmåte er å gå til ankomstservice første sted du oppdager skade eller tap for å få en PIR. Mye enklere prosess deretter. Men du har jo rikelig med bildebevis med dato/sted-stempel, så det går nok bra. Som Are sier, er prosessen deretter ganske streit. Bare gå til en av forsikrings-stedene og fyll inn formularet der. Husk å fylle inn data også for den andre forsikringen. Hvis du har kvitteringer hjelper det, men det går bra hvis du husker hva Armani-dressen kostet deg for et halvår siden. Mulig de vil forlange at du må innom en koffert-spesialist for takst og sjekk om mulig reparasjon. Lykke til!
Dressen til reven koster nok betydelig om man ser på de inkluderte omkostningene. Eksempelvis business Oslo/Hong Kong og helikopter transfer til og fra skredderen, samt 3 netter på 4 seasons mens skredderen gjør jobben sin..
Mange reiseforsikringer dekker ikke skade på selve kofferten, de henviser til flyselskapet. Var hvertfall slik da jeg jobbet i Europeiske for noen år siden.
Så lenge du har en skaderapport fra ankomstservice, så kan du stikke innom Bagorama (tror jeg det heter) på byporten. Der kan du bare bytte til en ny! Jeg fikk byttet min 4 år gamle Rimowa med en splitter ny en der. Husk å ta med rapporten fra flyplassen.
http://www.daconshop.no/peli-vanntette-utstyrskofferter/pelicase/store-kofferter-transportkasser Vurderer å investere i noe sånt på neste lønning, og slippe å tenke på uhell å skade senere
Haha.. Drasset rundt på en slik Pelicase med spektrumsanalysator i tidligere tider. Den var veldig solid og blytung. Stuerne brukte den trolig til å slå i stykker andre kofferter i ren frustrasjon