Hjelp til å finne ledige billetter - Companion Ticket (Amex)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av S2nes, 11. sept 2015.

  1. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ledige seter ?
    Hvis jeg kan reise deler av turen i First, så foretrekker jeg det. (Har mer enn 150k pts og ønsker ikke å reise i økonomi).
    Utreise fra Haugesund til Miami Fre 18mars 2016
    Avreise fra MIA til HAU helst ettermiddag/kveld på Lør 26/3-16 (men Sø 27/3 kan også være aktuell)
    Finnes det andre muligheter for booking, enn å bruke tlf.nr som er oppgitt på CT?

    Takknemlig for svar
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  3. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for tips; jeg er usikker på hvordan jeg skal forstå alternativene som kommer opp. Må jeg forholde meg til de alternativene som er "saver award"? eller kan "standard award" også være aktuell (ser ut som det er 170k for en vei)
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, viss du skal bruke CT og fly med andre enn SAS på hele eller deler av strekningen så må du nok ringe dessverre...

    Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på at det er "Saver Award" som er tilgjengelig for oss med EB.
     
  5. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Mange takk for avklaringer :)
     
    Travellingalf liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    Skal gjøre et krampaktig forsøk på å få brukt CT'n med kjerringa neste år. Ut 10/3 og retur 27/3. Jeg har ikke mye forhåpninger hva angår 27/3, men hvis jeg først hadde greid å booke noe på minst biz, så tenkte jeg at det ville være en fair sjans for en åpning med Luftwaffe på turen ut den 10/3.

    Kikka på ua.com og der er det jo ikke mye Saver Award å se. Jeg regner med at på en eller annen måte så må det la seg gjøre å finne i det minste et økonomisete over med SK, LH, Swiss, Austrian, SN eller Polski og hva det nå er av *A som flyr til LA. Når man først har fått landet dette, og har poeng i bøtter og spann så er det ikke noe problem å ringe 14 dager før den 10/3 og LH har lagt ut noen seter å få endret bestillingen til det? Hvordan blir det med CT'n, vil de automatisk følge på oppkjøpet?

    PS: Hvis noen ser at noen av disse selskapene har minst Biz tilgjengelig på disse datoene, takker jeg for tipset to ringer CT linja med en gang :).
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Når jeg søkte på SAS sin rene bonustur, så fikk jeg opp ingen ledige seter på OSL - LAX noen vei.
    Når jeg sjekker på poeng og penger, så får jeg beskjed om at jeg ikke kan reise ut før 17 mars, som selvfølgelig er fordi ARN - LAX ikke starter før da, men det som er interessant er at jeg da får opp poengreiser og må betale en symbolsk sum av 2048 laken (pluss en haug med poeng seff). Det er vel ikke mer enn de såkalte avgiftene er uansett, eller?

    Jeg formoder at man ikke kan benytte CT på en poeng pluss penger tur?
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    CT kan kun brukes på beste pris (kun poeng) reiser. beste tilgjengelighet er det ikke CT på dessverre
     
    RoadKing liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig at det er betalingsvilje for direkte fra Stockholm, men 2 mill synes jeg er noe i overkant...
     
    Christo84 liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke veldig vanskelig og finne biz til USA?
    virker som Asia er tilgjengelig stort sett alle dager, noen som vet hvorfor?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener det stod 112000 når jeg sjekket?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    Mye mer konkurranse.
     
  13. FlyingHigh

    FlyingHigh Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har gode forslag på måter å overvåke en strekning angående ledige bonusbilletter i business class?

    Har booket (ved bruk av CT) Oslo – vestkysten USA tur/retur neste år med business den ene veien og økonomi (kun det som var ledig) tilbake. Tanken er da å følge med om det slippes noen bonusbilletter i business class fremover og oppgradere hjemreisen til business class når det er ledige billetter.

    I stedet for å søke mange ganger uke etter uke, er det noen måte å få beskjed om når det slippes bonusbilletter i business class?
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Expertflyer funker som en kule den, du finner riktig nok ikke award-seter med den, men om du kan sette opp alert på award-seter med den, da får du alikevel mail med engang det dukker opp award-seter på du rute. Jeg kan bekrefte at den virker.
    upload_2015-10-4_0-22-39.png
     
  15. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Fungerer Expert Flyer slik at man også kan legge inn forespørsel etter ledige bonusseter på en gitt strekning i et gitt tidsrom, så får man en notification når de er sluppet?
     
  16. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Og: Koster Expert Flyer penger eller er det gratis?
     
  17. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
    Screenshot_2015-10-04-08-33-48.png
    Ja
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det koster kr..
     
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    KVSen er jo også et bra alternativ. De har vel dessverre ingen alert ?
     
    yukho liker dette
  20. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kjappere å finne ut sjæl da, mann. ;)
     

Del denne siden