Hjelp til å finnne kredittkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av heneij, 11. jan 2019.

  1. heneij

    heneij Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg er en student på 22 år, som er ganske ny i bonus-gamet. Jeg tjener rundt 100 000 i året ved siden av studier.
    Jeg har det siste året hatt DNB hvitt mastercard med EB-opptjening(pluss trumf-kort), og det synes jeg har fungert fint. Nå har riktignok DNB satt ned poengopptjeningen fra 15 til 10 poeng per 100kr, og da begynner jeg å lure på om det ikke er helt verdt det(det koster 49kr/mnd). Jeg har fått beskjed av SAS mastercard at de har inntektsgrense på 180k, og det er jeg jo ikke i nærheten av...

    Finnes det noen andre kredittkort jeg kunne hatt som helst gir 15 eller flere poeng, evt gir 10 poeng men med lavere kostnad?

    Jeg har ikke søkt om det nye amex classic, men føler kanskje det er litt dumt å ha det hvis jeg ikke har et annet kort jeg kan bruke de stedene som ikke tar amex. Hva tenker folk om det?
     
    Kristian liker dette
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte stiller kredittkortselskap krav til inntekt. Så det er ofte en hindring du har. Du nevnte ikke Shell MC, men dette kortet gir 1% trumfpoeng på alle (reelle) kjøp og er gratis.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Shell har ganske strenge krav til inntekt også da, så hvis du skal prøve å søke på det burde du starte med laveste mulige kredittgrense og så heller spørre om å få øke når du har betalt et par fakturaer fra dem.
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183