Hjelp til å finnne kredittkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av heneij, 11. jan 2019.

  1. heneij

    heneij Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg er en student på 22 år, som er ganske ny i bonus-gamet. Jeg tjener rundt 100 000 i året ved siden av studier.
    Jeg har det siste året hatt DNB hvitt mastercard med EB-opptjening(pluss trumf-kort), og det synes jeg har fungert fint. Nå har riktignok DNB satt ned poengopptjeningen fra 15 til 10 poeng per 100kr, og da begynner jeg å lure på om det ikke er helt verdt det(det koster 49kr/mnd). Jeg har fått beskjed av SAS mastercard at de har inntektsgrense på 180k, og det er jeg jo ikke i nærheten av...

    Finnes det noen andre kredittkort jeg kunne hatt som helst gir 15 eller flere poeng, evt gir 10 poeng men med lavere kostnad?

    Jeg har ikke søkt om det nye amex classic, men føler kanskje det er litt dumt å ha det hvis jeg ikke har et annet kort jeg kan bruke de stedene som ikke tar amex. Hva tenker folk om det?
     
    Kristian liker dette
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte stiller kredittkortselskap krav til inntekt. Så det er ofte en hindring du har. Du nevnte ikke Shell MC, men dette kortet gir 1% trumfpoeng på alle (reelle) kjøp og er gratis.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Shell har ganske strenge krav til inntekt også da, så hvis du skal prøve å søke på det burde du starte med laveste mulige kredittgrense og så heller spørre om å få øke når du har betalt et par fakturaer fra dem.
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste grunnen til at jeg har amex er CT, og jeg har inntrykk av at det gjelder mange her inne. Det ligger vel i sakens natur at med inntekt på 100.000 (+stipend/studielån antar jeg?) er det utfordrende å få omsetning på kortet for 150.000. Da ville jeg i alle fall droppet amex
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det vel snakk om å skaffe SAS Amex Classic (som er gratis) kun til eurobonusopptjening siden DnB uansett har forbedret sin eurobonus fra 15 til 10 poeng og i tillegg koster penger.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo undersøke om Trumf Visa har inntektsgrense. Hvis ikke er jo det en grei skuring om man handler hos Norgesgruppen.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk avslag på min søknad for en stund siden ..
    Fikk alt annet, inkludert Amex Plat.. Men ikke trumf visa :D
     
    drsyk liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Are hahahahhaah:p:p:p fikk du også avslag på TrumfVisa`n!!!! Måtte opprette på kona her i gården, slo sammen trumf kontoene og trumfen renner in. +ST1 fikk jeg også avslag på så bye bye nye kort søknader, har nok kort nå :D:D:D:D
     
    Are liker dette
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men amex classic gir vel også bare 10 poeng(?) og med en enkorts strategi synes jeg mastercard er mer anvendelig, så jeg ville gått for det selv om det da er en årsavgift involvert.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  11. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    De nye AmEx co-branded kortene (SAS AmEx) har vel et krav til inntekt på minst 150k(?)

    Edit: Fant denne insideflyer (dot) no/bekrefta-dette-vert-dei-nye-sas-american-express-korta/
     
    Last edited: 11. jan 2019
  12. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Med 10 poeng per hundrelapp (30 poeng ved kjøp på SAS.no) og kr 0,- i årsavgift, skader det ikke å ha SAS Amex Classic i tillegg til et Mastercard...
     
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt, men om jeg forstår trådstarter rett så er han på jakt etter et kort for å erstatte sitt mc, og ikke et kort i tillegg. Da ville jeg valgt å ha mc.
    Så er det neppe noen ulempe å ha Amex i tillegg, men jeg synes ikke det erstatter mc fullt og helt, med tanke på mer begrenset utvalg av brukersteder
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjening på Trumf Visa er vel kun 0,5% utenom matbutikkene som tar Trumf?
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja da får vi kartlegge @heneij forbruk og hjelpe han over til AmEx vennlige steder?

    Hva bruk/tiltenkt forbruk du forespeiler dine NOK til å havne hos? Amex har et greit bruks område, som student er vel ikke de største kostnader en opparbeider?

    Kan søke om Curve eller Revolut, standard versjon ingen avgift der f.eks AmEx svikter?
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Shell Mc er kortet for deg. Gratis i bruk,1% ubegrenset trumf på alle kjøp samt kombinasjonen trumf blå kort+shell mc = lik trumfvisa. Trumfvisa har da 0,5% på alle andre kjøp og 0 i norgesgruppens konkurrenter. Evt kan du søke om trumfvisa for å hanke inn velkomsbonusen på 100kroner som er 1500 eb poeng som et back-up kort :)
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt mange kokker og mye søl her nå og litt lite svar på de ganske spesifikke spørsmålene trådstarter kom med.

    Dette er kun Shell Mastercard akkurat nå. Trumf Visa vil gi 7.5 poeng per hundrelapp (30 per hundrelapp hos norgesgruppen, men dette kan man uansett få med Shell MC/SAS Mc + blått trumfkort. Alle muligheter som involverer trumf krever såklart at du setter opp automatisk overføring fra trumf til eurobonuspoeng.

    En kollega av meg fikk faktisk Sas Mastercard, men ikke Shell Mastercard, men han hadde ikke inntekt i Norge ifjor i det hele tatt (innflytter fra Sverige). Hvis du søker på et av kortene så anbefaler jeg å starte med lavest mulig kredittgrense siden det da er større sannsynlighet for at søknaden går gjennom. Grensen kan endres senere.

    Du kan i det minste vurdere å skaffe dette hvis du kjøper endel sas-billetter da det gir 30 poeng per hundrelapp for disse, men ja.. det fungerer ofte ikke som dagligkort i Norge på grunn av et lavere antall steder som tar det.

    Curve jobber med amex-støtte sånn at du faktisk kan belaste amex gjennom et mastercard, men dette er foreløpig kun støttet for deres britiske kunder i en beta. Det har ikke kommet noe info om dette blir tilgjengelig for europeiske kunder utover at de jobber med amex for å få det til. Det vil også koste penger (månedsgebyr eller påslag i prosent).
     
    SAJblue and Gullars like this.
  18. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ville anbefalt Shell Mastercard for trådstarter her. Det er gratis og gir Trumf på absolutt alle kjøp, og aksepteres overalt. Et tips kan være å søke lav kredittgrense først, etablere en betalingshistorikk og så utvide maksbeløpet etter hvert. Shell MC er strikse på kredittgrense, jeg fikk bare 30K først, men ikke noe problem med 60K etter et par års tid. Men så er jeg av dem som alltid betaler ned 100% av utestående beløp hvert forfall, tror slikt har litt å si i den sammenhengen. Lykke til med søkingen! :)
     
  19. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mistet du det? :)


    Snacky
     
    Gullars, Upsaker and holmen like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen galskapen!

    Dette er staden for deg med bonusfeber :)

    Beste vis for å halde akkurat denne feberen i sjakk, er riktig kombinasjon av kredittkort og det å stadig vere ute på poenginnbringande flyturar.

    Du har allereie fått ein del svar, fleire finn du kanskje her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/kort-som-gir-eurobonusopptjening.11051/

    Eller her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/poll-hvilke-sas-kort-går-du-for.12149/

    Ting endrar seg på denne fronten, så kanskje du vil få meir oppdaterte svar i denne tråden enn i dei to eg viste til.

    Lykke til! :)
     

Del denne siden