Liten oppdatering, skrev brev til Austrian Airlines 3 ganger og fikk nei alle gangene hvor de nektet å skrive at uvær (sterk vind) var årsaken til forsinkelsen.
Forsikringen min (CODAN) som går via Sas mastercard premium kortet nektet å dekke dette selv om det står i forsikringen at dem skal dekke slike forsinkelser.
Austrian Airlines skrev at forsinkelsen skyldes: operational reason
For at jeg skal få dekket dette hos forsikringen så må dette ordet endres til (bad weather), har noen vært borti dette før? Jeg ba dama fra forsikringen til å ringe til den avdelingen brevet kom fra hos Austrian Airlines, men hun kunne ikke ringe fordi de gjør ikke sånt sier hun. Er ikke det jævla merkelig? de ber om så mye men vil ikke sjekke opp i det selv.
Jeg sitter å lurer på om ikke jeg bare skal gå inn selv og ta copy paste på denne og sende den inn til forsikringen på nytt og si at dette er den nye bekreftelsen fra flyselskapet. Eller skal jeg bare drite i det, er det noen som har noen anbefalinger?
Tryg forsikringen betalte meg 500kr per person for forsinket bagasje på denne reisen og ba meg bare sende inn reiseruten, ellers absolutt ingen andre dokumenter.
Og til slutt, er det noen som hadde tørt å sende en kopi paste til forsikringen? selv om man vet at hva forsinkelsen skyldes. Og hvis de skulle ha en ny bekreftelse på denne så kan de selv ringe inn? og som
@Sonictravel viser til på værkartet så viser det sterk vind denne dagen.
Takk for alle svar
Vis alt...