Hjelp til å skape en drømmereise med EB poeng og CT til SFO i 2017

Tråd i 'Bonushjelp' startet av slemtiger, 09. aug 2016.

  1. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens.

    Da var det min tur til å forsøke å skape en drømmereise for meg selv og min samboer ved hjelp av EB poeng og CT. Nå vil neppe denne reisen være spesielt spennende eller utfordrende for dere erfarne fjellfolk, men for en amatør som forsøker å bestille sin første bonustur så er all hjelp til stor nytte,

    Ser for oss å reise til San Francisco i løpet av sensommeren/tidlig høst 2017. Har pr i dag 175k EB poeng og en CT fra AmEx platinum å benytte.

    I utgangspunktet tenkte vi å bestille business klasse med SAS t/r fra Oslo. Når jeg forsøkte å sjekke ledige business billetter hos SAS til SFO fant jeg kun et par stykker tilgjengelig for hele 2017. Litt skuffende med så dårlig utvalg. Etterhvert som jeg har lest ymse reisebrev og poster her inne, så har jeg fått en følelse av at det kanskje finnes bedre måter å bruke poengene på.

    Har lekt meg litt på sidene til united.com også for å finne ledige flyvninger hos andre selskap i SA, men jeg må innrømme at alt dette her forvirrer meg noe.

    Så kjære entusiaster, har dere noen gode forslag til meg for hvordan jeg kan utnytte poengene mine best mulig? Hvilket selskap gir den beste opplevelsen til SFO? Vil forskjellen mellom business og first være verdt de ekstra poengene? Hvor bør jeg satse på å mellomlande for å få smaken av gode lounger?

    Gleder meg til å lese alle tips on kommentarer :)
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med en god plan :)

    Hadde nettopp en kamerat som gikk gjennom samme planlegging som deg, dog endte han opp i Seattle og ikke San Fran. First er verdt det til USA om du får plass ombord på Lufthansa. Det kan du lese deg ihjel om her inne om du ønsker :)

    SFO og LAX er begge vanskelige byer når det kommer til First hos Lufthansa. Tilgjengelighet er erfaringsmessig vanskeligere å finne enn til mange andre amerikanske byer. Alternative stopovers er byer som New York og Chicago. Ulempen her er at da må du gjerne må fly siste strekk med United domestic.

    Min tilnærming ville nok ha vært å følge med på Biz hos Lufthansa fra Munchen og Frankfurt til SFO, få booket det så raskt som du finner noe. Deretter følge med 14 dager før avreise for tilgjengelighet i First på tilsvarende flyvninger.

    Frankfurt er stedet for lounging :)
     
    Larata liker dette
  3. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Har fått med meg at Lufthansa legger ut 14 dager før, så jeg antar at det ikke blir så enkelt å finne, men jeg vil anta at selv en business tur vil være en god opplevelse, om man ikke skulle finne noe ledig i first.

    Om valget skulle bli "bare" business, er det store forskjeller på selskapene som flyr? SAS? United? Lufthansa?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,523
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlig biz, rekkefølge:
    SAS
    Luftwaffe
    United (unngå)
     
    Insomnia4u liker dette
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    I business ville jeg gått for SAS. Nå vet jeg ikke hvilken fugl LH bruker til Sfo, men andre etasje på 747 er ganske kult. Enig med rangeringen til mr.RoadKing
     
    Insomnia4u liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du glemmer to alternativ som er bedre enn United, og det er Swiss og Austrian....

    Edit ; ser nå at OS ikke flyr til SFO....kun med codeshare...
     
    Last edited: 11. aug 2016
    Blaa and Xflipper like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du helt rett i. Legger meg paddeflat, kardinalsynd!!! Sorry!!:oops:
     
    LN-FHU and Blaa like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Austrian til ORD og United videre er ikke nødvendigvis en dårlig kombinasjon.
     
  9. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Er det slik at når jeg bruker united.com for å søke meg frem til spennende reiser så er alle selskaper som kommer opp der tilknyttet Star Alliance ?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ja :)
    United er med i Star alliance, og alt du søker er selskaper tilknyttet A*(star alliance)
     

Del denne siden