Har nylig fått en CompanionTicket gjennom AmericanExpress. Jeg ønsker å booke en businessreise til Japan sommeren 2024, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Har vært ute av gamet i flere år nå, så usikker hvilke nettsider etc jeg kan bruke for å finne ledige seter. Vi er 3 stk. Hva er sjansen for å finne noe ledige billetter til Japan? Åpen for flyplasser i nærheten om dette gjør det lettere (Korea etc) Kom gjerne med forslag hvilke sider jeg kan bruke og hvordan jeg enklest kan finne ledige seter? (dele opp legs etc)
Det står allerede masse om dette på forumet. Les deg litt opp på de ulike trådene. Awardhacks.se er gratis og et greit sted å starte letingen. Lykke til!
Du kan bruke flightconnections.com for å finne ut hvem som flyr til/fra KIX, TYO, OSA, NGO osv som grunnlag for så å søke strekninger på awardhacks.se.
Et ekstra tips her er å bruke https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance - Siden filtrering på allianse egentlig er noe man må betale for, men går man via den linken kan man filtrere på det gratis allikevel
Jeg sliter med å finne billetter til 3 personer østover. Er det noen rute / legs som er lettere enn andre å finne 3 ledige på?
Hvis destinasjonen fremdeles er Japan for tre personer _på samme billett_ sommeren 2024, tror jeg du muligens må ha en god porsjon med flaks for å få det til. Mange bonusbilletter til Japan i biz sommeren 2024 ble sluppet for nesten et halv år siden. Flere flyselskaper slipper også noen bonusbilletter underveis, men sjeldent tre biz-seter på samme avgang. Så forbered deg på at du ikke får booket den ønskede reisen. Jeg booket selv en tur til Japan høstferie 2024 10. oktober i fjor.
Tre personar i biz om sommaren er generelt veldig vanskelig. Om eg var deg ville eg funne fram kva flightar (FRA - HND, LHR - HND, MUC - KIX) etc som er aktuelle for deg. På dei aktuelle ut- og heimreisedatoane ville eg sett opp varsel på Awardfares (krev betalt abb) og venta i spenning. Eg ville ikkje vore alt for optimistisk, men ein veit jo aldri. Eg og mange andre hadde flaks i fjor då Singapore Airlines plutselig opna opp.