Hei! Trenger litt oppklaring fra dere som kan dette gamet bedre enn meg som er fersk. 1. SAS skriver i sin "guide til Eurobonus" at man ikke opptjener grunnpoeng på innenriksreiser. Likevel sitter jeg å ser på mine sider hvor jeg har fått 500 poeng for strekningen TRD - OSL den 3. januar i år. Noen som kan forklare? 2. Apropos grunnpoeng, kan noen bekrefte at diverse velkomstbonuser i form av EB-poeng (feks. fra Fjordkraft) ikke er grunnpoeng og således ikke teller mot sølv- og gulloppgradering? Jeg finner det ikke i klartekst noen plass, men jeg antar det er slik. 3. Trippel Trumf. Jeg bruker i dag Shell Mastercard. Får jeg 3% (Trippel Trumf) + 1% (Shell Master) = 4%, eller blir jeg avspist med kun 3% totalt? Har lest at på Trumf Visa får man ikke 3% (Trumf) + 2% (Trumf Visa) = 5%, men kun 4% totalt. 4. Og til slutt. Ved shopping i ViaTrumf og SAS Online Shopping hvor de gir henholdsvis høye Trumf-bonuser og mange EB-poeng per 100 NOK, får man i tillegg den vanlige bonusen som kredittkortet gir? Feks. hvis jeg handler på Stayhard.no (12% Trumf-bonus) gjennom ViaTrumf med mitt Shell Mastercard, får jeg da 12% + 1% = 13%? På forhånd, takk
1) Skriver de virkelig det noe sted? Forbudet mot bonuspoeng på innenriks flyreiser ble opphevet i 2013, du får poeng med alle SAS-flyvininger, utenriks og innenriks. Innenriks i Go gir 250-500p, Plus gir 750-1000p, avhengig av bookingklasse. 2) Det stemmer. Alt annet enn flyreiser med SAS/Star Alliance gir ekstrapoeng som ikke teller mot status. 3) Ved Tripppel Trumf får du 3% Trumf + 1% ekstra for Shell Mastercard mot normalt 1% + 1%, altså totalt 4% hvis du handler på Trippel Trumf på med Shell Mastercard. 4) Ja! Ellers finnes det masse artikler, guider og brukererfaringer på forumet med for de aller fleste bonus/kickprogrammer som på en eller annen måte kan gi flere EB-poeng
På mandag gir joker der 6% trumf om du registrer trumf kontoen hos joker.(frukt og grønt kjøper mann alltid hos Kiwi SOM GIR 15% Trumf). Bruker du kredittkort så må du alltid registrer trumf kortet før du betaler, hvis ikke blir det ikke trumf. Har du Visa så trenger du ikke det, men hvem bruker vel Visa her inne.
Takk for gode svar! Når det gjelder Trippel Trumf, vet du hvor mange prosenter Shell Mastercard gir? Jeg holder meg foreløpig til gratiskort og da fant jeg ut at Shell Mastercard er det beste opp mot EB-sparing, men hvis det nå gir 3 % på Trippel Trumf og Trumf Visa 4 % må jeg begynne å bruke det i stedet. Shell Mastern gir jo 1% på alt så pluss trippeln burde det gi 4 %.
Shell gir vel bare 1% uansett. Skal du ha mer må du trekke trumfkortet i tillegg. Bare bankaxept kort og trumfvisa du slipper å trekke trumfkort på tror jeg...
Sorry, jeg mente å skrive Shell Mastercard. Shell MasterCard vil gi deg 4% om du bruker det på Trippel Trumf. Har rettet det i det opprinnelige innlegget mitt. Må ta et lite forbehold siden jeg ikke har brukt mitt enda, men jeg mener det er sånn det er.
Det har jeg skjønt, men jeg er usikker på om jeg kommer opp i 100 000 så da velger jeg å prøve et gratiskort først for å bli litt kjent, før jeg evt. svir av 1700,-.
Nettopp. Så da er det ingen grunn til å bruke Trumf Visa. Bortsett fra velkomstbonusen på 100,- Trumf-kroner
Hvis du kvalifiserer til å få kortet så vil jeg tro at du klarer 100 000kr på Amex om du orienterer deg litt. Jeg regnet med jeg skulle klare 100 000 første året og endte på 350 000kr. Når vi fikk to kort i familien i år så kom vi nærmere 400 000kr.