Hjelp til rute, OSL til IXE

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av a3t, 30. des 2024 kl 18:17.

1. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Må til India nærmere bestemt IXE et par ganger i året. Men det er en kronglete rute, med lite tilgjengelige muligheter.

Trenger litt tips.

Ønsker å få noe ut av turene, enten poeng eller å bruke Diamantstatusen min til Lounge eller lignende.

Reisen er betalt av bedriften, så det er økonomi som er policyen.

Sist reiste jeg følgende.

OSL-CPH - SAS
    CPH-AUH - Etihad
    AUH-IXE - Air India Express

Dette var en ganske effektiv tur, men bare styr med å få poeng fra Etihad. Selv om EBD starus var registrert.

Ser noen reiser via DXB, men litt dårlig connections der. Må nok ha en natt i Dubai da.

Ser noen reiser via Paris og AF. Men blir lang tur. Og på Økonomi vil jeg holde ruta effektiv.

Lite direkteruter til IXE, og MOM vil jeg helst unngå mellomlanding på. Sikkerheten på flyplasser i India er en skikkelig Pain in the ass. Viste passet 10 ganger fra jeg gikk fra drosjen, til jeg var på flyet.

Hjelp! Alle tips mottas med takk.

2. Dassin

Dassin EBD

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Antar du vil bruke SkyTeam? Ser at Air-India Express flyr JED-IXE på torsdager kl 20:00. Da kan du muligens finne noe med SV fra Europa, men alle rutene jeg kan se lander i 23-tiden og krever dermed overnatting og lang mellomlanding (men her har man tid til sightseeing i JED om det frister). Et unntak er riktignok sommerruten ATH-JED (driftes fra jun-aug) som lander 13:45. Dette krever som nevnt at du må dra på en torsdag, så kanskje ikke et veldig nyttig forslag, men det kan hende man kan finne andre løsninger med SV enn den her...

Del denne siden