Hjelpe Sas (og seg selv ) bytte planlagte reiser mot grunnpoeng isteden for refund/voucher.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nkbob, 23. mars 2020.

  1. Nkbob

    Nkbob Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hei. Som en av mange blir det ikke mye opptjening om dagen, og perioden som Diamant går mot slutten.... Er det noen andre som kunne tenkte seg (som meg)og bytte planlagte reiser mot grunnpoeng isteden for «verdikuponger» og reiser senere.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    SAS deler i utgangspunktet kun ut ekstrapoeng i stedet for voucher/cash, så det er pr i dag ingen løsning
     
  3. Nkbob

    Nkbob Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Det vet jeg. Men i disse «Cash fattige tider» så tenkte jeg at det kunne vært en mulighet for de og slippe å betale seg ut av kansellert flyvning. Samtidige som jeg trenger poengene mere enn pengene. Jeg får sende diamantmailen et spørsmål:)
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    De har fått sånn ca 125.000 spørsmål om status, poeng osv. Svaret fra høyere hold i SAS er at pr nå prioriterer de ikke Eurobonus, men at de vil komme tilbake til det når ting har roa seg litt. Nå må vi også være greie å sitte stille i båten mens krisa er på det maksimale. SAS jobber med å overleve, og da kommer gull og diamantkortene våre i andre rekke. Og det synes jeg faktisk er helt greit
     
    wilco, Liza, NoLimit and 11 others like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Dette har blitt nevnt mange ganger her inne nå og for flere uker siden også. Klarer ikke folk å slutte å tenke på hva som skjer med status? :p
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg har all forståelse for at man tenker på det, men så langt inn i krisen kan man tenke seg selv at dette har selskapene hørt nok om og at de vil komme med eventuelle tiltak når tiden er moden for det.
    Pr nå er folks status en bagatell for et selskap som kjemper for å unngå konkurs.
     
  7. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er enig med at en ikke bør ringe inn å spørre om sin egen status og ellers unødige spørsmål, i en tid folk er desperate i å reise hjem. (hvor enn det måtte være).

    Men de som nevner SAS og konkurs i samme setning bør ta seg en bolle.
    SAS og mange andre private og dels stats eide selskaper kan ikke gå konkurs. SAS har vært på randen av konkurs flere ganger før, og kommer til å være det i fremtiden også.

    Nå redder til og med staten Norwegian som er et helt privat selskap som gamblet astronomisk, og tapte. Eierne kunne blitt styrtrike om dette hadde gått igjennom. Men det går greit, staten hjelper dem, og de prøver en gang til i fremtiden.

    Business kalles det :)
     
  8. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Klarer vel ikke helt å se at Norwegian er reddet...
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil si at staten kaster ut en redningsbøye til en person midt uti atlanteren som selv må finne veien til land.
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kan være enig i det til en viss grad, men mitt argument er at det kommer til å fortsette å bli kastet redningsbøyer til denne personen, helt til han er i land.

    Han ble våt, kald og druknet nesten... men glemmer fort og er snart tilbake midt utpå atlanterne :D
     
  11. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror faktisk det ikke er tilfellet denne gangen. Både DN og Aftenposten har på lederplass tatt til orde for at staten ikke må gå inn med store midler her, og det virker heller ikke å være politisk flertall for dette.
     
    Insomnia4u and Pledriko like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    EndreD liker dette
  14. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden