HKG - ARN Business in-flight

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av peterfox, 27. mars 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, skal om ca 14 dager fly med SK964 hjem fra HKG til Arlanda,
    Er det noen som kjenner service opplegget i Business class?

    Jeg antar at jeg er ganske trøtt og frynsete i nervene etter en fuktig kveld Lan Kwai Fong,

    All info vil bli satt pris på
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr samme rute i C om 6 dager, så skal meddele hvordan serviceopplegget er da.
     
    Hamburgersmauet and Glean ebg like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok mange som kjenner denne ruten bedre enn meg, men basert på bildene jeg har så spiste jeg nøtter ca 1 time etter avgang, forrett ca en halv time og så de neste rettene med 30 minutters mellomrom. Serveringen starter igjen ca 1t og 45min før ankomst.
    IMG_4714.JPG
    Her er et bilde fra menyen i november.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for feed-back, typisk SAS og servere hovedmåltidet først, selv om timingen i mitt hodet tilsvarer - frokost deretter lunch?
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,758
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal reise PLUS .....
    Hvilken servering får man der?
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nøtter og drikke ca 1 time inn i flighten. Hovedmåltidet ca 1.5 til 2 timer inn i flighten. Kanskje en sandwich midtveis. Har opplevd å ikke få dette, vil tro der varierer litt. Frokost ca 1.5 time før ankomst.
     
  7. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Er det andre her som skal med denne ruten 2/4 sk963 jeg reiser i biz og er litt spent på om 45 min conection i ARN er litt lite med pass kontroll og det hele?
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde gå bra det. Du tåler ikke veldig mye forsinkelse. Men hvis alt går som det skal kommer du deg greit igjennom på denne tiden.
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy ruten (HKG-ARN) i går og servicen var som følgenede:

    -En stund etter avgang ble det delt ut drikke, samt to asparges biter med bacon rundt og en liten røstipotet. Ikke varme nøtter, som det vanligvis er.
    -Middag ble så servert, etter omtrent like lang tid som det vanligvis blir servert, 1,5-2 timer.
    -Halvveis kom crewet gjennom kabinen og delte ut "matpakker" og frukt. Matpakkene benyttet jeg meg ikke av, men det sto enten beef eller chicken på de.
    -To timer før landing ble det delt ut frokost i form av et brett med en skive med noe spekemat og litt grønnsaker samt frukt (man kunne ikke velge selv fra vogn, slik frokosten vanligvis er). Like etter kom det en vogn rundt med varmrett, hvor man kunne velge kylling eller fisk. Ble dandert på stedet.
     
    funkybob1 liker dette
  10. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8

    Matpakker? Hørtes ikke ut som det pleier å være i business. Merkelig at det ska være en forskjell på denne ruten i forhold til de andre LH rutene. Jeg skal reise samme rute på fredag, håper jeg får en bedre opplevelse.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, og det kunne lett blitt gjort på en mer elegant måte, men det var tross alt bare et mellommåltid. Fikk ikke tilbud om dette på ARN-HKG, og der var det også ordentlig frokost. Men det har sikkert noe med når på døgnet flyvningen er.

    Hørte også en bak meg som snakket høylytt med kona om hvor utrolig sykt det er av SAS å servere middag klokken 10-11 på morgenen.
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy ruten (HKG-ARN) i dag i Business class og servicen var som følgende:

    • Verdens lengste take-off - belt release både for var på ca 32 000 fot;
    • En stund etter avgang ble det delt ut drikke, samt to asparges biter med bacon rundt og en liten røstipotet.
    • Ikke varme nøtter, som det vanligvis er - ingen varme nøtter fra HKG blir standarden
    • Ingen runde 2 for tørste sjeler.
    • Lunsj ble så servert, etter omtrent like lang tid som det vanligvis blir servert, 1,5-2 timer.
    ###
    • To timer før landing ble det delt middag del 2 i form av et brett med en skive med noe spekemat og litt grønnsaker samt frukt (man kunne ikke velge selv fra vogn, slik frokosten vanligvis er). Like etter kom det en vogn rundt med varmrett, hvor man kunne velge kylling eller fisk. Ble dandert på stedet. Fisken var helt "jævlig" - antar enten bever eller røyskatt.
     
    funkybob1, Upsaker and mathiasfe like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Dette høres nesten stusselig ut. Glad jeg prøvde ruta før jul.
     
  14. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8

    Jeg fikk det samme i dag i Biz. At de har kutta ut nøttene er lite imponerende.
     
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har nu fået svar fra min kontakt i SAS.

    Varme nødder er på HKG-ruten skiftet ud til en såkaldt "brunch canapé" (serveres i samme skål som nødderne vanligvis serveres i) pga den tidligere afgangstid efter feedback fra kunderne og for at tilpasse bedre til den type drikkevarer som er mest efterspurgt på dette tidspunkt. (alle drikkevarer forefindes, men der forespørges mest på juice, te og kaffe på dette tidspunkt).

    Nødder i pose serveres stadig "on request" til dem som ønsker.

    På øvrige ruter serveres stadig varme nødder.
     
    mathiasfe and Xflipper like this.

Del denne siden