Hei, skal om ca 14 dager fly med SK964 hjem fra HKG til Arlanda, Er det noen som kjenner service opplegget i Business class? Jeg antar at jeg er ganske trøtt og frynsete i nervene etter en fuktig kveld Lan Kwai Fong, All info vil bli satt pris på
Det er nok mange som kjenner denne ruten bedre enn meg, men basert på bildene jeg har så spiste jeg nøtter ca 1 time etter avgang, forrett ca en halv time og så de neste rettene med 30 minutters mellomrom. Serveringen starter igjen ca 1t og 45min før ankomst. Her er et bilde fra menyen i november.
Takk for feed-back, typisk SAS og servere hovedmåltidet først, selv om timingen i mitt hodet tilsvarer - frokost deretter lunch?
Nøtter og drikke ca 1 time inn i flighten. Hovedmåltidet ca 1.5 til 2 timer inn i flighten. Kanskje en sandwich midtveis. Har opplevd å ikke få dette, vil tro der varierer litt. Frokost ca 1.5 time før ankomst.
Er det andre her som skal med denne ruten 2/4 sk963 jeg reiser i biz og er litt spent på om 45 min conection i ARN er litt lite med pass kontroll og det hele?
Det burde gå bra det. Du tåler ikke veldig mye forsinkelse. Men hvis alt går som det skal kommer du deg greit igjennom på denne tiden.
Fløy ruten (HKG-ARN) i går og servicen var som følgenede: -En stund etter avgang ble det delt ut drikke, samt to asparges biter med bacon rundt og en liten røstipotet. Ikke varme nøtter, som det vanligvis er. -Middag ble så servert, etter omtrent like lang tid som det vanligvis blir servert, 1,5-2 timer. -Halvveis kom crewet gjennom kabinen og delte ut "matpakker" og frukt. Matpakkene benyttet jeg meg ikke av, men det sto enten beef eller chicken på de. -To timer før landing ble det delt ut frokost i form av et brett med en skive med noe spekemat og litt grønnsaker samt frukt (man kunne ikke velge selv fra vogn, slik frokosten vanligvis er). Like etter kom det en vogn rundt med varmrett, hvor man kunne velge kylling eller fisk. Ble dandert på stedet.
Matpakker? Hørtes ikke ut som det pleier å være i business. Merkelig at det ska være en forskjell på denne ruten i forhold til de andre LH rutene. Jeg skal reise samme rute på fredag, håper jeg får en bedre opplevelse.
Enig, og det kunne lett blitt gjort på en mer elegant måte, men det var tross alt bare et mellommåltid. Fikk ikke tilbud om dette på ARN-HKG, og der var det også ordentlig frokost. Men det har sikkert noe med når på døgnet flyvningen er. Hørte også en bak meg som snakket høylytt med kona om hvor utrolig sykt det er av SAS å servere middag klokken 10-11 på morgenen.
Fløy ruten (HKG-ARN) i dag i Business class og servicen var som følgende: Verdens lengste take-off - belt release både for var på ca 32 000 fot; En stund etter avgang ble det delt ut drikke, samt to asparges biter med bacon rundt og en liten røstipotet. Ikke varme nøtter, som det vanligvis er - ingen varme nøtter fra HKG blir standarden Ingen runde 2 for tørste sjeler. Lunsj ble så servert, etter omtrent like lang tid som det vanligvis blir servert, 1,5-2 timer. ### To timer før landing ble det delt middag del 2 i form av et brett med en skive med noe spekemat og litt grønnsaker samt frukt (man kunne ikke velge selv fra vogn, slik frokosten vanligvis er). Like etter kom det en vogn rundt med varmrett, hvor man kunne velge kylling eller fisk. Ble dandert på stedet. Fisken var helt "jævlig" - antar enten bever eller røyskatt.
Har nu fået svar fra min kontakt i SAS. Varme nødder er på HKG-ruten skiftet ud til en såkaldt "brunch canapé" (serveres i samme skål som nødderne vanligvis serveres i) pga den tidligere afgangstid efter feedback fra kunderne og for at tilpasse bedre til den type drikkevarer som er mest efterspurgt på dette tidspunkt. (alle drikkevarer forefindes, men der forespørges mest på juice, te og kaffe på dette tidspunkt). Nødder i pose serveres stadig "on request" til dem som ønsker. På øvrige ruter serveres stadig varme nødder.