Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Macen og telefonen min snakker sammen via blåtann, men tethering skjer via wifi. Når jeg trykker på Airport-ikonet får jeg opp telefonen min der. Headsetet er kun parret med telefonen og det funker veldig greit her.
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Fiffig. Grunnen til at jeg ikke har vært supergira på trådløse hodetelefoner er at jeg har trodd de ville være tungvinte å koble til. Drar det problematisk mye batteri?
     
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    De nye QC bruker siste skrik BT4 protokoll som kan gå ned i veldig low-power mode. Men dette styres fra Host (dvs Mac/PC/telefon/nettbrett/godknowswhat), og siden Bose bruker et chipsett (*) som kobler opp mot alle kjente Hosts, vil headsettet risikere å snakke med gamle Mac'er som tvinger den ned i gamle powerhungrige modes. Men dette ekstra powerforbruket vil bare være merkbart når headsettet står i standby, dvs påslått men ikke i aktivt bruk. Så bare husk å slå det av mellom øktene så er alt OK.

    (*) lurer på om Bose bruker Trøndersk chipsett? Må ringe oppover til Heimdalsmyra og sjekke, hvis ingen her på forumet vet?
     
    KristianSk liker dette
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kjenner til en kjempedeal på disse. Solgte akkurat mine QC25...

    Tenker på QC35

    Hey. Post nr 200..
     
    Last edited: 25. okt 2016
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Batteriene i mine QC35 holder i evigheter.. SIN-CPH-OSL, og de var på 50%..
     
  7. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Reviewen gjaldt en blåtann-dongle til qc15....
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    My bad, var litt kjapp der!
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ang. reviews

    Dette er en kurve for normalfordeling. Når du leser evalueringer av hodetelefoner, hotell/restauranter på TripAdvisor, First Class turer på blogg/forum, filmanmeldelser og generelt alt damer forteller deg, kan du eliminere alle kommentarer under -2 og over 2.

    Median pleier å gi et korrekt bilde.

    [​IMG]
     
    Last edited: 03. juli 2019
    henrikvd, KRS, Are and 1 other person like this.
  10. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hmm så rart - de jeg bestilte i februar i år har enda ca 3-3.5 timers brukstid!
    Ser ut som de endret produktet de shippet nylig, da det nå står "Currently Unavailable" og ratingen har gått i dass.
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    A tip of my hat to you Sir!
     
    mhsalv liker dette
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Bose er bra greier til sitt bruk. Reisebruk.
    Digresjon 1: Ikke til finlytting etter hvilken blikkenslager som har banket ut cymbalene, eller hvilken katterase som har levert tarmene sine til fiolinbuen. Det overlater jeg till andre å (psyko)analysere seg frem til. Og da kreves MYE bedre utstyr!
    Men altså reisebruk: jeg har såvidt stor (manisk?) interesse at jeg har hele QC-serien liggende i hylla, og jeg liker virkelig hva Bose gjør for oss reisende.
    Digresjon 2: før jeg ble medlem i dette aktværdige forum hang jeg litt rundt på det svenske BC.se, og det ligger enda en større sammenligning av de forskjellige modellene der på en Bose-tråd. Mulig jeg tar meg på tak og henter denne inn hit oppdatert med de nye trådløse. Ligger muligvis litt etter i lovnadene mine for tiden, så vi får se.
    Digresjon 2a: hvis han (andre) Harstadværingen her flår livet ut av sine antikvariske QC3, så har jeg altså et nærmest ubrukt sett her mot annonsens kostnad...
    Men altså trådløs reisebruk: ett av problemene med QC35 er at den ikke er helt trådløs hele tiden. Når man setter seg inn kupéen rett bak styrhuset på en SAS 330/340 må man fram med ledning for å koble på infotainment, og det er upraktisk og ødelegger halve moroa. Enda verre ble det med QC30 som slett ikke har noen ledning å koble til SAS flyvemaskin.
    Google is your friend. Søkr på Alibaba og andre suspekte nettsteder.
    Løsningen ble en slik dings:
    IMG_2152.JPG
    Det er en liten BT sender med en kort kabel beregnet til å plugge i hodetelefonutgang. Ganske liten så den går greit inn i hylsteret til QC30/35, samme ladekabel, normal Bluetooth kvalitet, og ikkeno hazzle ved bruk. Varer riktignok bare 6-7 timer, men kan lades samtidig som den spiller
    Digresjon 3: det er uansett ikke noe problem på SAS longhaul. Dårligere utvalg skal man lete lenge etter. Tilogmed musikken er det bare fire-fem entimers spillelister satt sammen av noen nordkoreanere på et sent nachspiel.
    Uansett så er en slik dings å anbefale. Koster litt over en hundrings, og kommer rett i postkassen etter noen få dager. Et absolutt mäste for enhver velutstyrt reisende.
     
    Henrik, Petter B-C, geddi and 7 others like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for veldig godt tips, jeg har tenkt på å få tak i noe sånt siden den gangen jeg gikk på flyet med etuiet (og dermed kabelen) i kjellern.
     
    kiev and LN-FHU like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det utsagnet er så midt i blinken! I tillegg gav det meg ein god grunn til å smile litt ekstra bredt.
     
    kiev and LN-FHU like this.
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Kjøpte Bose QuietComfort 35 i Singapore i dag til 549 SGD (ca 3300 NOK) og er strålende fornøyd. Vurderer å kjøpe et par ekstra herfra og ta med hjem. Husker noen hva er tollgrensa for import ?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Hva heter den du har kjøpt? Har lett rundt på DX og Alibaba i 20 minutter nå..


    OG: er det noen som vet om man kan kjøpe ny Bose plugg for å koble til headset med kabel? (som den på bildet til @kiev over her)
    Jeg har "ryddet bort" min et eller annet sted..
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    6000kr hvis du har vært ute av landet i mer enn 24 timer
     
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Den er konge!

    Tror ikke at tollen sjekker det når dubharvden rundt halsen som mange her på OSL.

    Med en ekstra kan du tar i bruk en og så ta med en innenfor kvoten.

    Oftest er det bare å kaste forpakningen og ta den i bruk :) Kvitteringen kan sendes i posten hvis du vil beholde den (er uansett dårlig med garanti). Ikke at jeg hat gjort sånn før eller oppfordrer til det. Jeg viser bare alternativer *host*
     
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  20. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Vi er 3 stk som reiser så da tror jeg det blir et par ekstra.
     

Del denne siden