Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

  1. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Over jul fikk jeg prøve noen av disse, samt noen QC 25 - er det bare jeg som blir utrolig sliten i hodet etter 20 minutter med aktiv kansellering? Er dette noe man venner seg til, og som blir lettere etterhvert?

    (Jeg har foreløpig ingen planer eller ønsker om å bytte ut mine fantastiske Shure ørepropper til musikk-bruk, men på sikt er det ikke umulig at jeg kanskje vil utforske litt)
     
    kiev liker dette
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    På kontoret bruker jeg 99% av tiden mine gamle QC15 - har også et par med QC20, som demper mye bedre, men det blir faktisk for mye når jeg i utgangspunktet sitter i et stille miljø.

    Så nei, du er ikke alene - for mye støydemping blir ubehagelig for meg i lengden også.
     
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noen problemer med noise canceling over lang tid. Hadde 15er før og har nå 35 trådløs. Kan gå 3-4 timer uten problemer. Bare på kontoret er det ikke så bra når sjefen snakker med deg og du ikke får med deg det. :) Stenger ut allt unødvendig. :)
     
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen av dere som har praktisk erfaring med QC-30?

    Jeg har et par QC-15 nå, men de begynner å bli fysisk slitt så jeg lurer på å kjøpe noe nytt framfor å bytte puter på de jeg har. QC-15ene har alt gitt meg så mange timer med herlig stillhet og halvdårlig lyd at de kanskje kan pensjoneres ...

    Det jeg synes virker forlokkende med QC-30 er at de tar mindre plass, bør være bedre å sove med og det at de har muligheten til å kontrollere støydempingen. Så spørs det hvor komfortabelt det er med in-ear, og ikke minst hvor irriterende det er at de har relativt kort batterilevetid og er uten mulighet for minijack. (det siste kan jo en slik dimp som nevnt tidligere i tråden bøte på)
     
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe. Lette litt rundt jeg også før jeg fant denne typen. Bra score har den også fått, og det er velfortjent:
    https://www.aliexpress.com/store/pr...A2DP-AptX-for-Tablet/2211001_32711261594.html

    Med hensyn til to-pins adapter så blir de av og til stående igjen på flyet. Tipper bøtteballetten på Gardermoen har en bra samling med slike. Hvis du skal ha en ekte Bose må den nok bestilles over nett, evt stikke innom en Bose butikk.
    http://www.bose.com/prc.jsp?url=/sh...cessories/qc3_airlineadapter_acc.jsp&color=bl
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mange som reagerer på dette. Noen beskriver det bare som ubehagelig, mens andre føler et "trykk" i ørene.
    Dette er et typisk psykoakustisk fenomen. Når man opplever økning i lufttrykk vil trommehinnene spennes innover, og hørselen blir redusert spesielt på lave frekvenser. Støydempning virker på tilsvarende måte, og hjernen vil tolke fravær av lavfrekvent bakgrunnsstøy som overtrykk. De som har prøvd å fly med forkjølelse og tette øre/nesekanaler vet at dette kan gjøre meget vondt, og det er derfor ikke rart at hjernen sender varselsignal om at dette ikke er bra.
    Heldigvis er det lett å venne seg til fravær av lavfrekvent støy, spesielt når man vet fysiologien bak.
    Det kan argumenteres med at dette er helseriktig siden man kan bruke mye lavere lydnivå enn man ellers må, og det sparer en for tinnitus som *ikke* er noe å trakte etter!
     
    Petter B-C liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Takk skal du ha! Det var alt for mye å lete gjennom.. hehe..
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig dette er å banne i kirken, men hva med å løfte blikket når en ser etter par nr 2 eller etter oppgradering fra en eldre modell? http://www.tek.no/artikler/test-sony-mdr-1000x/358365 Sony gir deg både lyd og funksjonalitet som overgår Bose, mener jeg som ikke kan leve uten min trådløse Sennheiser.
     
  9. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Eller man kan prøve B&O Beoplay H9, som slår Sony i samletesten til tek :)
    Men de er trådløse, og koster litt ekstra.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke noen her som har skrevet at det går fint å sove med QC30? Hva med å løpe med de? Jeg vurderer de mot AirPods hvor sistnevnte er mye mer hendige å ha med i f.eks jakka, men er veldig usikker.
     
  11. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Interessant observasjon på SK4123 i kveld. Rett etter sikkerhetsdemonstrasjon stopper en av cabin crew ved en passasjer som sitter med et par Bose QC35 på, og ber han om å skru av disse eller kople til med ledning, da det ikke er lov med aktive bluetooth-enheter ombord. Vi er flere i nærheten som ble overrasket, og spør når dette ble innført. Crew forklarer at dette var et nytt reglement hos SAS, noe som virker merkelig. Noen som har opplevd det samme?
     
    Last edited: 08. mars 2017
  12. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opplevd det samme på et par asiatiske flights. Hainan, China f.eks og de er strenge på null mobilbruk på fly og Bluetooth er også forbudt.

    Fikk dog sitte uforstyrret med QC35 og iPad...
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nanping liker dette
  14. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det stemmer vel ifølge prisjakt: https://www.prisjakt.no/product.php?pu=3722879

    Har sorte modellen, svært fornøyd med de.
     
  15. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Kan forresten nevne at det kommer "Supertilbud" fra DNB førstkommende torsdag (frem til lørdag) hvor DNB Mastercard gir 20% rabatt på alle kjøp hos Expert.
     
    Ursa, Satyv and Jornaa like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje i tråden vi som elsker bose quietcomfort?

    Pleier de å ha nettpris i butikk?
     
    Last edited: 28. febr 2017
  17. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    De reklamerer ihvertfall heftig med at de er de eneste som har samme pris på nett og i butikk. 2.552,- er jo en meget fin pris!
     
  18. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Komplett.no har også dagstilbud på de nå
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    3190 her også med fri frakt
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fri frakt på elkjop også.


    Problemet er at de ikke har denne prisen i det hele tatt.. :D
    Men er fortsatt ingen dårlig deal med -20%.
     

Del denne siden