Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

1. whaat

whaat Trust me I'm a doctor, sort of

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nettopp en epost fra Spaceworld Soundgarden at det er 20% på alle hodetelefoner denne helgen. Link her: https://swsg.no/kampanjer/superhelg/hodetelefoner?

Ikke noe særlig rabatt på QC35 tross kampanjen (3192kr), men kanskje finnes det andre modeller som kan være av interesse.

Ser forresten an prisen for QC35 er 3690kr på Expert sine websider, som betyr at etter 20% med DNB Mastercard blir det 2952kr.

God helg!

2. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har testet begge, men bare brukt Sonyene i særlig grad. Det jeg vet er at jeg er sinnsykt godt fornøyd med dem.

Touchpaden kan man bruke om man vil, men man må jo ikke. De kommer med en helt vanlig mini-jack - mini-jack-kabel som man kan bruke f.eks på fly og når man mister den trenger man ikke kjøpe en ny spesialkabel :)

Jeg synes musikken min høres bedre ut i Sony sitt headset enn i Bose, det jeg må betale for det, utover litt penger, er i hovedsak to ting: litt høyere vekt og et headset som slår seg av etter noen sekunder om man kobler fra både bluetooth og kabel. Det siste er litt upraktisk om man bare ønsker å bruke nc, men det går vel greit om man slår på bt på telefonen stort sett overalt ;-)

Begge headsettene var en ekstrem oppgradering fra mine gamle QC15 :-D

Are liker dette
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker på om man tilfeldigvis kommer borti og det blir helt bonanza..

Og kvaliteten på mine qc20 er ingenting å rope hurra for gitt hva de koster. Støydempingen er bra, men lydkvaliteten er så som så..

Derfor jeg tenker på å supplere med et ekstra sett.

4. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det har hendt meg kanskje to ganger at jeg har lagt hodet på hånda, slik at headsettet har gått i "demp lydkilden og bruk mikrofonene på headsettet til å sende lyd til ørene", men det har ikke vært noe problem for meg i hvert fall.

Den funksjonen fungerer forresten utrolig bra, men det føles litt uhøflig å bruke den f.eks når man blir spurt om man skal ha mer å drikke ombord i flyet ;-)

5. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde QC25, har nå QC35. Sony har et meget solid headset med hakket bedre lyd og justerbar noise cancelling som er kult. Syns dog QC35 sitter bedre og er mer behagelig, så har beholdt disse.

6. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    QC30 på tilbud hos Komplett til 2.490, før 3.190 (22% rabatt).

7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har noen erfaringer med disse trådløse? Lurer på å supplere med noen plugger for å bruke til soving på fly.

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå er Bose QC35 på salg hos komplett

Dette er faktisk det billigste de er solgt til siden lanseringen, om noen er på jakt etter et par!

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan velge mellom sølv eller svart for 3.190,-

10. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    2624! Pris ombord hos SAS. 25 % rabatt for Eurobonusmedlemmer nå i påska. Vet ikke om salget pågår enda.

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vært EB avslag på alle reiser jeg hadde i Mars hvert fall :)

12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 24. juni 2018
  13. joaenzo

joaenzo Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    På Bose Outlet i Orlando er de på tilbud til 279 dollar og så fikk jeg enda 15% på par nr 2.

DanH and WannaBeFrequentFlyer like this.
  14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil ikkje starte ein ny tråd, sia det berre er to timar igjen av dette tilbodet.

Lefdal har kampanje med B&O Beoplay H9 til kr 2999.

Eg kan ikkje minnest å ha sett desse so billege før.

15. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Gråt en skvett innvendig mens det tilbudet rullet over skjermen i helgen skal jeg innrømme. Dette er vanvittig gode hodetelefoner:).

16. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbud som fortsatt holder stand eller ikke, takk for bumpen, @Larata kommer med et viktig budskap i orginal-posten. ;)

Men siden vi da har denne posten oppe, som jeg tolker som "posten for de som foretrekker IEMs over noise-cancelling":

Jeg har hatt SE535 i litt over 5 år nå, og har strengt talt budsjett til å oppgradere. "Problemet" er at jeg liker SE535 så veldig godt, så jeg lurer litt på hva neste steg ville vært, og om det i det hele tatt er verdt å oppgradere. På den annen side, jeg har jo sittet en stund på alle stegene opp i Shure-trappen, og ved hvert steg har jeg hatt "men det kan jo ikke bli så mye bedre enn dette uansett"-tanker, og blitt positivt overrasket da jeg endelig oppgraderte.

Jeg har også snust litt på tanken om custom IEMs av den relativt "billige" sorten (type 5-7K), men jeg lurer på om det er verdt det, eller om jeg ville fått mer for pengene for "vanlige" IEMs.

Det står selvfølgelig mye om dette på nettet, og jeg tror jeg har lest meg igjennom det meste som er, men jeg har sittet på dette gjerdet siden jul, og siden dette forumet har hatt en tendens til å dytte meg ned fra flere gjerder så hadde jeg satt pris på erfaringer. :)

Edit: eller, for å stille et helt lett spørsmål, i orginalposten har du et bilde med øreproppene jeg har, sammen med de jeg har lyst på (men enda ikke helt vet om jeg har budsjett til): helt subjektivt, hvor mye bedre er SE846 over SE535? Da du oppgraderte (antar jeg) til 846, var det verdt det?

Edvard and Larata like this.
  17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    De er håpløse. Etter at jeg kjøpte de er det veldig, veldig mye annet som høres skrekkelig kjipt ut...

18. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Fy, kunne du ikke skrevet at " gamle" og nyinnkjøpte versjon av 1000x er mer en god nok. :D

19. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden jeg har hørt på begge side by side, men kan prøve de til helgen(fruen har 535). Jeg bruker alltid DSD når det er tilgjengelig, ellers FLAC, så med mobil som kilde er det enorm forskjell. Fjortisen bruker QC35 eller hva nå enn hørselsvernet heter, og det er så stor forskjell at det ikke kan sammenlignes. Lyden hos meg kommer fra Sony ZX2+Vorzüge Pure II. Blir ikke mer nerdete enn dette :D

Attached Files:

Icarus and Edvard like this.
  20. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Hoooooooly....

Når man allerede har en ZX2, og så tenker "Hmmm, jeg trenger nok en amp i tillegg... til IEMs"... Jeg er nok en del år unna å være der. Jeg bruker en Focusrite Scarlet Solo når jeg sitter stasjonært og en... huff, jeg skammer meg nesten nå, Sansa Clip+ når jeg er på reise. Jeg tenker nå og da på en bedre portabel musikkavspiller, men hver gang jeg leser rundt blir jeg nok en gang overbevist om at man med Clip+ får fantastisk mye for pengene, og at det som er 3-4K dyrere er litt bedre, men at "Clip+ er fortsatt veldig bra altså". Jeg bruker dog i det minste FLAC som kilde.

Men det bildet ser ut som custom silikon på universal-propper? Hvor fikk tatt avstøpningen/kjøpt dem, hvor mye kostet det, og synes du det var verdt det? (og hvilke propper gjemmer seg inni?) Har til tider tenkt at det kunne vært interessant å prøve custom sleeves på E535, bare for å få testet hvor mye bedre custom er, men har stanget litt på hvor man kan få kjøpt dem i Oslo.

Del denne siden