Så har det skjedd nok en gang, bare en måned siden sist. – En kvinnelig passasjer var på vei til å miste flyet sitt, og trykket da på brannalarmen i håp om å få stoppet flyet. Men det flyet rekker hun uansett ikke nå, sier presstalsmann ved OSL Lasse André Vangstein VG. Hele saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...oeste-brannalarmen-paa-gardermoen/a/23929714/ Dette fikk selvsagt en del ringvirkninger for flytrafikken, men de fleste avgangene kom seg avgårde i høvelig tid.
Hadde nå alle kjøpt fleksible billetter så hadde ikke dette skjedd.. Alvorlig talt: Hvor dum/desperat går det an å bli?
Det ante jeg virkelig ikke. Hvor hjernedøde/egoistiske går det an at folk er? EN ting er at de ikke skjønner at det ikke hjelper på deres situasjon overhodet, men at de er komplett ignorante for den ulempe de forårsaker andre? Kan tenke meg mange mistet videre connections på grunn av det her. Det må jo bli veldig dyrt for selskapene og. Håper de som gjør dette blir holdt økonomisk ansvarlig i tillegg til bot. Hadde det vært meg som hadde mistet en IC connection på grunn av noe slikt så...
Mistenker at dette er de samme folka som kan finne på å løpe ut i veien foran bussen for å stoppe den når de har kommet for sent... Eller de samme som tror at det hjelper å bruke 10 minutter i kassa på Kiwi for å klage over noe som ikke de i kassa har noe med.... Med andre ord, folk som er født uten evne til logisk tenking.
Jeg har 14 år bak meg i SAS og var med på oppstarten på OSL. Har noen års erfaring på gateside. Jeg og hver enkelt av mine tidligere kollegaer kan skrive bøker om folk de har møtt på OSL. (Kanskje det er på tide at noen faktisk gjør det...) Det virker som av og til at tilsynelatende oppgående mennesker får en eller annen kortslutning i hode når de entrer OSL. Jeg har snakket med folk i næringslivet, politikere og andre kjente fjes av ulike typer som har en oppførsel og reaksjons mønster som ikke er definert under vanlig folkeskikk. Man kan unders av og til på hvordan de folkene man har møtt på OSL klarer seg i hverdagen.... Muligens de som er nevn i innleggene over.
Utrolig hva folk kan være i stand til å gjøre. TIpper boten kun blir 10 tusen. Burde vært minimum på 250 tusen for virkelig å vise at en ikke tuller med brannsikkerheten. Samt flynekt i 10 år. Det kan jo være vi har å gjøre med en syk person. Ser også av andre saker når fly må mellomlande grunnet folk som ikke kan oppføre seg på fly. Har sett flere saker at beløpet de da må betale har ligget på under 100 tusen. Burde lagt på min 500 tusen. Selv om jeg tipper at dette er folk som har restanse i mente fra før.
Det finnes en verden utenfor OSL også..... Denne verdenen finnes det like mange tullete folk i, har sett og opplevd mye rart etter å ha jobbet både i TOS og på TRD...
Jeg tror dette går begge veier. Jeg har mellom 70 til 100 avganger fra OSL hvert år og kan skrive en del historier om noen av OSL sine ansatte som burde ha jobbet ett annet sted Det beste er å ta det litt med humor.
Det er vel dette med å være feilbarlig menneske da. Jeg har alltid ledd rått over de som klarer å fylle bensin på dieselbilen sin. Inntil jeg gjorde det selv noen timer før jeg skulle på langtur. Glipp skjer Men å dra den videre med brannalarm og personangrep etter at man har fått tid å summe seg - det krever virkelig en større mental kortslutning enn en 10-sekunders brainfart. Håper jeg
Tror det litt forskjellig fra sted til sted, men fra 5000 - 10 000 et sted ser ut til å være gjennomsnittet. Så regner da med at denne regningen blir sendt videre til den som utløser en falsk alarm. Mon tro de tar AMEX
@kristtorp Akkurat fått bekreftet at jeg fikk betalt toll boten med AMEX så kan jo hende personen var heldig