Hong Kong Fly&Øl den 6/8 kl 14:37-ish

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 03. aug 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaget plutselig at jeg og en annen forum-helt - @Reidar - ankommer HK omtrent samtidig på torsdag.

    Vi har dermed avtalt å ta en Fly & Øl på formiddagen der borte. Hvis noen andre, på mirakuløst vis, skulle befinne seg i samme område så er det bare å henge seg på.

    Sted (kan endres, men forslag): Bulldogs i Tsim Sha Tsui
    Tid: Ca kl 14:37

    Etterpå har jeg stygge planer om å rekke en øl på Island Bar på Lamma - så sant jeg rekker siste fergestyr.

    Tadaaaa
     
    Islending and Reidar like this.
  2. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Kommer selv til Hong Kong på torsdag fra Bangkok. Blir over til fredag. Tips til hotell? Eventuelt område å bo i:)
     
  3. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Lar Fnate svare på det men vi møtes på mitt, Holiday Inn Golden Mile. Han bor et annet nærliggende sted
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tsim Sha Tsui på Kowloon siden er stedet å være. :)
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket hotell du bor på kommer litt an på smak og pris. Jeg pleier å bo på Shangri-La (om jeg føler meg rik) eller Royal Garden (nå). Men de fleste er ok
     
  6. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Høres bra ut. skal bestille noe imorgen.
    Kommer med Cathay fra Bangkok, lander 09.30 i Hong Kong. Er første gang, og blir bare i 24 timer, så har vel noen severdigheter å komme meg gjennom :)
     
  7. babtasa

    babtasa Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    hei,, ingen øl på meg desverre, men har eit spm eller 2 ang Hong Kong,,,,,,,,, lurte litt på ke lenge ein burde være der minimum, med tanke på avstand,flytid osv,,, ?? tenkte ein 4-5 dagar?

    Ein reise jo fram i tid, so det er vel enklare enn bakover,,, brukte nokre dagar på og summere meg opp etter ankomst til Hawaii. Men der var det jo og 12 timar tilbakei tida,, litt jetlag kan ein sei....

    god tur vertfall,,, nyt pilsen:)
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei

    Hong Kong er en fenomenal by med masse ting å se. De fleste normale mennesker ville sikkert valgt 5 dager. Da har du god tid til å surre rundt.

    Tidsforskjellen er bare 6 timer, så personlig synes jeg ikke det er noe mega-issue. Har vært der på langhelger hvor vi egentlig aldri snudde døgnet. Stod opp kl 14 og la oss kl 04+. Gikk som en drøm.

    God tur
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikke har vært der før, så er det vel The Peak og Avenue of the Stars m/7pm lysshow som er number one. Fra den ene til den andre siden av sundet er Star Ferry et must. Tbanen er for amatører
     
    AndersB liker dette
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    mye flott å se , nesten synd jeg valgt borte å reise dit men heller å nye reise til NYC for første gang :D
     

Del denne siden