Hong Kong i mai/juni

Tråd i 'Reisemål' startet av Listenger, 19. mars 2018.

  1. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Heia!

    Endelig fått bestilt første CT-tur til HK, dog kun premium så blir ganske så direct routing med SK fra OSL til HKG via ARN. Skal sies at det var vanskelig nok å finne plasser i C til Asia, da preferansen egentlig var Tokyo
    Første gang på C for fruen, så er redd for at ho gror seg fast og krever C (eller F) framover i fremtidige reiser og

    Uansett, dere som er drevne på hoteller, sightseeing, must-do´s, hidden gems, etc.. Hong Kong i en uke, middels budsjett, helst ikke strand da hverken jeg selv eller fruen er storfan av strandliv.

    Og la merke til på bestillingen min, er det ikke lounge eller fast track i HKG for SK C?

    Alle tips mottas med stor takk!
    Og takk til alle som er aktive her inne som har skrevet om sine egne erfaringer og tips for å oppnå muligheten for å dra på C uten at det skal koste skjorta
     
    ArthurDent liker dette
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du har tilgang til lounge i HKG når du flyr biz.
    Singapore sin synes jeg er best
     
    ArthurDent and Listenger like this.
  3. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Så nå via LoungeBuddy at Singapore, Thai og United sin var "free entrance" for SK C :)
    Får kanskje ta en tur i dem alle og kikke ;)
     
    ArthurDent liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det syns jeg du skal gjøre :) Thai og United ligge ved siden av hverandre. Et lite stykke å gå fra Singapore sin ut til Thai/United. Det går også tog hvis man ikke klarer å gå etter for mange Singapore sling
     
    ArthurDent and Listenger like this.
  5. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er avstanden fra gate (regner med at de bruker ca samme gate eller område for SK) til de respektive loungene da?
    Og må ha i bakhodet toaletter på veien, når man drar med seg fruen (som sikker tyller i seg slings til den store medaljen). Ok... JEG trenger nok toaletter etter noen timer på diverse lounges ;)
     
    Last edited: 19. mars 2018
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    United og Thai ligger nærmest SAS sin gate. Singapore ligger et stykke unna, men er til gjengjeld like etter sikkerhetskontrollen, så man må ikke gå en stor omvei.
     
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    En uke i Hong Kong blir magisk!

    Mange flotte hoteller, men personlig elsker jeg skyline views og Harbour Grand på øyen leverte i så måte (vel og merke hvis man booker Club level) til en veldig hyggelig pris:
    A5FFF3BE-107D-41B7-B565-404C6B25E262.jpeg

    Det finnes en rekke deilige takterrasser med barer og restauranter som er digg når det blir varmt.

    Ellers ville jeg fått med meg:

    - Victoria Peak (forhåndsbestill billett til banen opp så slipper dere 300 meter med kø)
    - Markedene i Kowloon
    - Ta Star Ferries over Victoria Harbour
    - Ozon bar på toppen av RC (ikke for de med høydeskrekk)
    - Fiskelandsby på Nantau Island
    - Kjøre trikk (billig)

    Lag gjerne en liten rapport! Får aldri nok av Hong Kong:)
     
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Hong Kong var på min Bucket - liste, ble krysset av, men jaggu ble den sittende fast på listen. Tror det vil være en passende anledning til en «fly premium» - tur. Skal se litt på hvordan poengsaldoen utvikler seg ut over året. Vil jo sikre meg en ny CT , og gjerne ha poeng til *A i F (Kånemor må i det minste bli invitert, og i så fall må jeg ha litt reserver ;)) .
     
    Last edited: 20. mars 2018
    DanH and watchaddicted like this.
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vi to, satt senest i går og så på et matprogram at jeg ikke hadde fått med meg alt jeg vil se, gjøre og smake i Hong Kong:p:)
     
    DanH and ArthurDent like this.
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hong Kong er definitivt en plass jeg kommer til å reise tilbake til!

    I tillegg til hva de andre har anbefalt deg, så vil jeg gjerne komme med litt mer dagstur-opplegg siden dere faktisk skal være der en hel uke:

    - Dragon's Back (Fin liten en-til-to timers gåtur i fantastiske omgivelser
    - Dagstur til Macau
    - Dra til en av de mindre øyene, f.eks Lamma. Utrolig kul plass med avslappet stemning og fantastisk god mat!

    Ellers er jo Disneyland også verdt å få med seg om man har med seg barn (også fullt lov å dra dit som voksen om man elsker fornøyelsesparker:p) God tur! ;)
     
    Last edited: 20. mars 2018
    Listenger liker dette
  11. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk @watchaddicted og @joskje for gode tips :) Hjelper på i å planlegge litt.
    Muligens en uke er litt i det meste laget, men var eneste åpne med 2xC tur/retur.

    Hotellmessig, hvor er det greit å bo når man ikke har status? Vil ikke ende opp flere mil utenfor der det skjer
     
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    så lenge du er nære en MTR stasjon pleier det og gå fint..

    ekte hong kong: mong kok
    hong kong island(feks central) er det mer turister
    du kan egentlig ikke slå feil da alt er såpass nære..
    tsim sha tsui har mange bra hotellmuligheter, men litt slitsomt med alle inderne som skal selge deg narko og dresser.
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Ellers er det uendelig mye å gjøre..

    Jeg ville helt klart tatt en tur til Cheung Chau som blir alternativ til Lamma... Lantau er også et bra sted med Big Buddha osv
     
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke vært i HKG før, men skal i juli. Er dette hotellet som ligger i kowloon, eller det andre?
     
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Som de andre sier så er det litt hipp som happ hvor du bor, så lenge du bor nært en MTR-station(deres train railway). De fleste båter til de andre øyene/Macau går fra hovedkaien som ligger rett ved Hong Kong Central(Rett nord for Central på kartet). Vi bodde forøvrig der jeg har markert med sirkel, og var veldig fornøyd med det. Mange ok+ budsjetthotell der med god frokost:)
     

    Attached Files:

    • hk.png
      hk.png
      File size:
      492.9 KB
      Visninger:
      24
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ligger på øyen:)
     
    KristianR liker dette
  17. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd Hotel ICON forresten?
     
  18. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Happy Valley Racecourse har løp på de fleste onsdagskvelder. Ligger ikke så langt fra Times Square, så veldig sentralt og er en opplevelse selv om det kanskje ikke er noe man pleier å dra på her hjemme. Googler du det så får du sett litt bilder.

    Det var noen år før vi tirret på oss kineserne med Nobelprisen, men jeg tok en gang toget fra Hong Kong for en dagstur til Shenzen og fikk visum på grensen.

    Også mulig å ta buss opp på Victoria Peak og banen ned. En plass på venstre side i andre etage på bussen kan til tider gi litt sug i magen.

    Synes også Hong Kong museum of history var verdt turen.
     
    Listenger liker dette
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
  20. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Listenger liker dette

Del denne siden