Hong Kong Weekend!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WillOKC, 14. febr 2017.

1. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Langweekend i Hong Kong er bestilt. Hotellet blir W Hong Kong!

Vært i Hong Kong en gang tidligere, men blitt noen år så tar gjerne imot tips på steder osv!

Ellers noe jeg bør passe på mtp reiseruten / innreise til Hong Kong?

- WillOKC

Attached Files:

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,982
    Bonuspoeng:
    293
    Hong Kong-tråden begynner å bli ganske fyldig, men det er alltid plass til mer.

Er du glad i crispy duck kan jeg anbefale Spring Deer i Tsim Sha Tsui. For en litt spesiell opplevelse kan du ta en drink på Brick21 i Mong Kok. Inn i en trang bakgate, inn en dør til et leilighetskompleks, forbi vakta, ta heisen til 21. og bank på så er du der. Noen har laget et bar i en leilighet og forventer absolutt ikke nordmenn. Veibeskrivelsen finner du på hjelp.

drsyk, ina, EndreD and 6 others like this.
  3. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
  4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
  5. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke mye jeg liker bedre enn Crispy Duck, skal definitivt prøve meg fram der, hvordan ligger prisnivået?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,982
    Bonuspoeng:
    293
    På Spring Deer betalte vi ca 500kr for 2 crispy duck og 4 cola. I følge tripadvisor er dette en ganske populær restaurant nå, så det kan være lurt å bestille bord eller være tidlig ute. Det er ikke et sted du koser deg i flere timer, men absolutt verdt turen for maten. Anda kommer trillende ut på en vogn og så skjærer de den opp foran deg. Resten av gjestene var lokale.

7. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Som detaljorientert matnerd: Mener du "Crispy duck" AKA ihjelfritertandmedtørtkjøtt eller ekte peking and som for meg er en helt annen kulinarisk opplevelse, med kontrastfylte smaker og teksturer. Sistnevnte, DET er heaven!

CrotchRocket liker dette
  8. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    ina and RoadKing like this.
  9. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som jeg må tilbake gitt. Beskrivelsen kan minne veldig om både C's i Shanghai og Sugar Ray i Bangkok. Sistnevnte med slagord "You've just been poisoned", hvor man må opp denne trappen i et lite hus i en mørk bakgate og håpe at de åpner den massive ståldøren. Dødsbra cocktails og trivelig DJ.
    2014-04-06 02.08.11.jpg

11. seppma

seppma Reiseglad

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tipsene, reiser til HongKong i morgen, tilbake på søndag igen og då er gullkortet i box.

ina, Outback_Oggy and RoadKing like this.
  12. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    IMG_1464.JPG Var i HK for tre uker siden og da vi ville spise Peking duck fikk vi anbefalt restaurant Peking Garden i Tsim Sha Tsui av conciergen på hotellet. Vi var meget godt fornøyd. Ca 500 kroner for hele anden og det dobbelte for en helt OK rød Bordeaux.

ina, Outback_Oggy and funkenstein like this.
  13. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Aiai! Dette så bra ut, takker for tips!

Ellers ser jeg det er 11k EB poeng som er minstebud for SAS Plus, og 35k for Business, man får vel prøve seg fram litt der, mye bedre verdi med poengbud kontra Kroner og øre slik jeg ser det!

14. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver meg i en gammel tråd. Har bestilt SAS Biz over en weekend i mars, men er usikker på om jeg skal reise - og om jeg eventuelt blir i Hong Kong. Lander 14.45 fredag lokal tid og har plass på 01.00-flyet natt til mandag (2 dager og 10 timer).

Det viktigste for turen er egentlig avslapping og sol. Blir det for kort tid til å dra ut av Hong Kong? Hvis ikke: Hvor bør man reise? Kan Manila være en mulighet?

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Altfor kort tid spør du meg. Viss været er ok i HKG så kan du jo bare bli der, f.eks. ved bassengkanten på hotellet eller reise litt ut av byen?

16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på du rekker å utforske det meste Hong kong-øya og Kowloon har å tilby på den korte tiden. Plukk heller ut et par gode spisesteder, en tur opp til Victoria peak, litt shopping og plutselig er helgen over.

Del denne siden