Hotell erfaring i Bangkok

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av hifiman, 08. febr 2015.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke hoteller i Bangkok har de beste Club Loungene?
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Lebua er/var rimelig for tower club suites. Men begynner å bli litt slitt:oops: finnes bedre hoteller i bangkok selvfølgelig
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Ja prisene er 2300-2500kr per natt de dagene vi har tenkt å være der ..
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Siste booking ifra 2019 så kostet det 1300kr natta der..

    I 2015 kostet det 2000:p
     
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Lebua har alltid vært en turistfelle, men enda verre nå. Bodde der i januar i år (ikke mitt valg) og det var latterlig å se drinkpriser på toppen der fra 600-1.500 kroner. Nesten helt folketomt unntatt på hovedbaren på toppen hvor alle tok kun en drikke og masse selfier før de forsvant igjen.
     
    phileas liker dette
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har ofte bodd på Eastin Sathorn på Deluxe/Premium-rom med Executive Lounge tilgang. Synes den har vært grei og hotellet ellers er godt priset. Det ligger ikke midt i smørja, men du har direktetilgang til BTS fra hotellet og elvebåtene er et kort stopp unna.
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Om man skal bo i de litt travlere områdene vil jeg anbefale å ordne rom i høy etasje. Jeg var nylig på Radisson Plaza og The Landmark, hadde rom i 20.+ etasje på begge to og selv om jeg hørte en tuk-tuk og annet bråk i ny og ne var det til å leve med. Jeg hadde nok ikke taklet å bo i en av de laveste etasjene…
     
    Eddie47 liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan var Carlton?
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det var bra. Nyere, fine rom som var veldig delikate og rene. Fint bassengområde. God mat og drikke på hotellet. Enkel tilgang til skytrain og ellers mulig å komme seg rundt til fots.
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ender ofte opp med å bestille gamle favoritter som Anantara Siam, Sukothai og Carlton, men det kunne kanskje vært greit å prøve nye nytt. Ser etter et 5-stjerners hotell som er sentralt, har et fint bassengområde med mulighet for skygge og bra frokost. Tips?
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er disse favorittene når man har med barn? 8-13 årsalderen. Har foreløpig reservert Chatrium Residence Sathorn, men ser jo alltid etter noe bra/bedre
     
  12. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Endte med å reservere Pathumwan Princess hotell til sommeren. Har 2 netter i Bangkok med en 5 og 8 åring. Aldri testet hotellet, men fikk en bra pris og lokasjonen i Siam er god. Noen som har erfaring fra dette hotellet?
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, alle de over er jo litt "stive i snippen", og ikke direkte barnevennlig. Veldig stille og elegant i lobbyene, og ikke akkurat så mye plass å løpe rundt på. Anantara Siam tror jeg begynner å bli litt slitt, om de ikke har pusset opp de siste par årene. Carlton var vi veldig fornøyd med sist vi var der, men litt sterilt. Men en 8 og 13 åring klarer jo forhåpentligvis å te seg litt bedre enn vår på 1,5 :D
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har vurdert det tidligere pga beliggenhet og bassenget, men synes det virker litt utdatert, men mulig det bare er stilen.
     
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Var et par ganger på Athenee like før pandemien og var svært fornøyd der. Nær BTS, veldig bra frokost og hyggelig poolområde. Og ikke minst skikkelig bra service i club lounge. Virker dessverre som flere har oppdaget hotellet nå, for prisene for mine kommende Bangkok-besøk har vært prohibitive høye for min del (for loungetilgang, vel og merke).
     
    Jeanette liker dette
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Var der 1 uke sommer 2023. Personlig kommer jeg nok ikke til å booke den igjen. Den var bra for 12 år siden, men syns både den og MBK har tapt seg. I sommer opplevde jeg (for første gang) rike arabere som om de var russere. Hvis jeg skal bo med familie igjen, ville jeg prøvd Centara Grand som i Central World, har hørt at frokost buffet er veldig bra. De har familiefilm som ser ok ut (2 dobbelt seng hvis jeg ikke husker feil)
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden