Hotell forslag i Maldivene

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av peterfox, 12. april 2015.

1. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Ser at det er mulig å fly biz helt til Male med QR for ca TNOK 10 pr. person.
    Hotellene er derimot grisedyre.
    Noen som har noen forslag på hoteller i området ?

2. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Har bare en erfaring fra Maldivene og det er Six Sense Laamu, et fantastisk resort, men det faller inn under kategorien grisedyrt ;)
    Men hvis du er villig til å bruke penger så er det vel verdt det :)

Hvis du poeng hos en stor hotellkjede så er det vel mulig å bruke dem.

http://www.sixsenses.com/resorts/laamu/destination

3. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Var der nede med QR på 2 for 1 i biztilbud i november 2014. Bodde på Reethi beach resort. Ikke blant de dyreste. Flere restauranter og barer slik at man variere ut fra smak og ønsket pengeforbruk. Snorklingen er den beste jeg har opplevd noe sted i verden.

4. Reidar

Reidar Senior Medlem

Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, har aldri bodd her, men anbefaler ØYA . He, he.. Les videre litt historikk.:rolleyes:

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=3442

Vel, I 1985 var det meget lett å komme til MLE fra FBU..

Ned med SK til CPH og videre SQ DC 10-30 til SIN. To ganger i uka hadde den stopp MLE ( etter ZRH og DXB ). Da fikk man lov til å ta stopover 3-4 dager uten tillegg til SIN prisen ..

Dette gjorde jeg og en kompis. Skulle sett trynet på SK check-in folket da vi sa vi skulle til MLE… Helt ukjent på den tiden.

Men unge ( ? ) gutter på tur var vel forberedt. Visste at import av alkohyler var forbudt. Men jeg hadde to brune hårshampo plastflasker renset hjemme. Inntil slukt smak var borte. På CPH gikk en helflaske whisky i dem. Pakket i håndbagen, kjøpte siste Playboy og la på toppen av "shampooen"

Ivrig toll på den tiden, for absolutt alle. Åpnet bagen min, så Playboy, nappet den fort ut og la under skranken. "All OK, Sir" … Rett ut.:D

Tilbake til øya, helt nydelig, går helt rundt på et par minutter. Hotellet vårt het Furana. Helt sjarmerende. No aircon, vifte i taket og saltvann dusj !! Men flott hengekøye like utenfor ved strandkanten.

Baren kunne man kjøpe øl og andre drinker. Ølet var Fosters(vann) fra Australia…

Henrik, wilhelm, Edvard and 3 others like this.
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,465
    Bonuspoeng:
    113
    he-he, den historien der fikk meg til å tenke på en Monty Python vits/sketsj. Mener den gikk omtrent slik;

Do you know the similarity between Australian beer and fucking in a cano?
    They're both fucking close to water!

AcroN liker dette
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Apropos fucking close to water.

Et tips om de trehyttene som står ute i sjøen, som alle synes er så eksotiske og fine:

Kvaliteten på veggene varierer og de står ofte ganske tett.

Over vann og på kvelden er det lytt. Om naboene er noen glade kaniner,
    eller du og kjæresten din vil ha litt heftig yoga sammen, så blir det trolig underholdning for alle.

Samme med musikk som du spiller på terrassen/fra stua på kvelden.

Velg en solid bungalow/villa eller finn noe på land med vegetasjon rundt. Happy dancing. :)

Bilde: W Retreat & Spa Maldives (har ikke bodd der).

7. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    591
    Bonuspoeng:
    93
    Som poenghore har jeg begrenset erfaring men har vært på Maldivene 4x. En gang kun som 1x til CMB og kun en natt downtown. Egentlig kanskje den mest interessante. Ellers pointbreaks en uke på HI resort, en 4 dagers på Sheraton resort med 4x poeng, og en nokså bra languke på Park Hyatt. Sistnevnte blir neppe feil, men hjelper å være diamond. Var også bedre til 24K enn dagens 30K.

Edvard liker dette

Del denne siden