Hotell i Thailand (phuket phi phi island)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av SVG_flyer, 06. juli 2023.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

ville bare spør dere om noen har noe erfaringer og tips om noen hoteller rundt Phuket?

tenkte å reise ditt om 2 uker men er usikker om været er bra i Juli måned? Takk for alle svar.

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    Været er statistisk sett ikke bra i Phuket i juli. Da er det regntid. Det er større sannsynlighet med fint vær hvis du drar til Koh Samui, f.eks.

3. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært Phuket området i juli to ganger de siste årene. Det har stortsett vært meldt regn hver eneste dag på YR, men normalt er det kun 30-60minutter regn iløpet av en dag.. Stortsett på ettermiddagen.

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har erfart mye regn der. Og statistikken tilsier at det kan regne MYE på sommeren selv om du definitivt ikke kan stole på YR. Jeg var sist på Phuket i februar, og en ting du også bør ta hensyn til er at det er veldig mye russere der nå. Nå skal man kanskje ikke prate negative generaliserende om folkeslag, men jeg synes guiden vi brukte hadde et poeng da hun sa "they got no manners...".

Personlig ville jeg heller dratt litt lenger nord, til Koh Samui-området eller Hua Hia-området på fastlandet. Vi har nettopp kommet hjem fra Koh Samui og vi hadde to dager med regn på ei uke. Ene dagen bare litt, men over flere timer og andre dagen en kraftig regnskyll som varte en times tid.

Når det er sagt, så er det mange fine sommerdager også i juli på Phuket. Men statistikken tilsier altså at det er andre steder i Thailand med mindre regn enn akkurat Phuket.

Last edited: 06. juli 2023
    Jeanette, Insomnia4u and Maggie like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton i Phuket og Holiday Inn May Khao er fine å bo på noen dager

6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Vi var i Phuket i januar i fjor, bare et par uker etter at de gjenåpnet Maya Beach (fra "The Beach"), og fikk stranden der omtrent for oss selv i noen timer. Absolutt verdt et besøk, både der og alle de andre fabelaktige strendene på Phi Phi.

Vi bodde på The Slate, en designerresort bare 10-15 kjøring fra flyplassen med sjåfør fra hotellet. Et helt fantastisk sted som ikke kan anbefales varmt nok. Ettersom vi hadde med to (voksne) barn, leide vi en "One Bedroom Pool Villa" på 650 m2 til min kone og meg, og en to-etasjes "Two Bedroom Pearl Suite" til barna. Det kostet det hvite ut av øyet, men de har flere rimeligere romalternativer som ser helt supre ut. Fantastiske restauranter, flere basseng og egen butler som ikke visste hva godt hun kunne gjøre for oss. Kommer aldri til å bo noe annet sted om vi skal tilbake.

Det regner en del mer der enn på Koh Samui hvor vi drar om et par uker. Der starter regntiden først i oktober/november. Men som @espenlampe sier, er det først og fremst på ettermiddagen de fleste regnskyllene kommer, så det blir nok tid til strandliv uansett.

Så svært lite til russere, men det kan jo ha forandret seg etter 24. februar i fjor.

Upsaker liker dette
  7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Så akkurat en innreisestatistikk på nyhetene der det fra januar-mai ankom ca 100K russere pr mnd, 30K nå i juni. Det er usikkert hvor mange som blir igjen, men i følge enkelte andre forum og uformelle kommentarer fra kolleger er det visst ganske merkbart.

Men ville uansett tenkt mer praktisk og valgt Samui nå i juli, selv om jeg holder en knapp på Phuket når begge har sol :)

En annen ting av mer praktisk art er at det er vanskelig å komme seg rundt når det er styrtregn, blir fort oversvømmelser.

EndreD liker dette
  8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Takk til alle for alle tips.

Yr melder om regn hele tiden, men det blir visst 50/50 sjanse her tenker jeg.

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Det hotellet ser jo helt sinn sykt bra ut. Hvordan er det middag og lunsj i forhold til prisene?

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Glad du likte det. Prisene varierer ut fra hvilken restaurant du spiser på. Hotellet har fire restauranter i forskjellige prisklasser, hvorav en (Black Ginger) har vært i Michelin-guiden en årrekke. Stort sett er prisene de samme som på de fleste hoteller av denne typen, men fortsatt langt billigere enn tilsvarende i Norge. Lunsj mener jeg var veldig rimelig, typ en hundrelapp eller to for fire personer. Frokostbuffeten var enorm. Vi hadde også inkludert en BBQ på villaen i prisen. Da begynte de å preppe fem timer i forveien, med friske blomster og levende lys, 3-4 kokker+++ Desidert det beste måltidet i Thailand ever.

I tillegg er det jo flere veldig rimelige, men svært gode restauranter langs stranda 50 meter fra hotellet, hvor vi spiste et par ganger.

Attached Files:

Last edited: 07. juli 2023
    EndreD, Maggie and Insomnia4u like this.
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder russere i phuket kan dette bekreftes. Vi ankom phuket igår og første dag ved bassengkanten på resorten bærer preg av omtrent 100% russisk belegg.

Frem til nå har myggen vært mer plagsom enn russere, men det kan nok skyldes at jeg på død og liv skulle nyte en singa eller to på verandaen etter reisefølge hadde lagt seg igår.:p

Jeanette, EndreD and Spielhaug like this.
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    ¨
    Hvor på Phuket er du? Russerne var tidligere mest i nord (Bang Tao), men nå har de "overtatt" Kata og Karon.

13. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Var ved Kata Noi i april/mars og da var det villt mye russere iallfall. så ut som det kun var russere ved resorten der.

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Vi oppfatter oss selv som veldig omgjengelige, og kommer alltid i kontakt med mennesker fra alle slags land og verdensdeler når vi er ute og reiser. Men russere (og kun dem) sliter jeg med. Har ufattelig mange dårlige opplevelser av dritings og brautende russere som spyr på stranda, som tror de "eier" verden og alt i den, behandler betjening som dritt, som slenger 2000 dollar på bordet for å bli tatt med ned til 50 meter selv om de aldri har dykket før, som ødelegger ellers flotte restaurantopplevelser mer enn et dårlig danseband, osv osv.

Faktisk kan jeg ikke komme på en eneste positiv opplevelse på alle mine reiser. Kanskje jeg utstråler forutintatthet, men jeg tror det egentlig ikke. Skulle så gjerne blitt motbevist, om så bare en eneste gang. Jeg vet det finnes masse flotte folk i Russland som alle andre steder, og jeg har truffet flere i jobbsammenheng. Men jeg føler at en god del av de som reiser er folk med mye penger som er vant til (ofte ufortjente) privilegier fra hjemlandet.

magnusant, milehigh, Kalsnes and 3 others like this.
  15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Vi bor i kata området. Virker for det meste som russiske familier og eldre som bor her på resorten og de tar det stille og rolig, selv om de røyker ved bassengkanten.
    Selv tenker jeg at russere har et dårlig rykte og at det godt kan være eksempler like de @Rscott sikter til fra andre nasjoner også.

Vi har dog ikke tenkt å vandre gatelangs sent på kvelden da vi har med barn, så drita fulle russere og andre nasjoner håper jeg vi slipper å se.

EndreD and watchaddicted like this.
  16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig er det dårlig oppførsel fra andre nasjoner, og ikke alle russere oppfører seg slik. Det håper jeg du kan lese ut av posten min. Jeg er antageligvis et av de minst fordomsfulle menneskene du noen gang ville ha møtt :)

Når det gjelder det jeg nevnte om "drita fulle russere som spyr på stranda" så hadde jeg en konkret hendelse i bakhodet, hvor en gruppe russere, fra eldre til ungdommer på 14-15 år, hver bidige dag drakk vodka på stranda på Gran Canaria i fullt dagslys fra tidlig morgen, sparket ball på andre gjester, og spøy bak solsengene. Dette pågikk i over en uke, og de ble flere og flere hver dag. Jeg kunne nevnt mange andre tilsvarende episoder. Men jeg dømmer slettes ikke russere som gruppe på grunn av en enkelt hendelse. Heller ikke på grunn av et dårlig rykte. Men gjentatte personlige dårlige opplevelser opp gjennom årene har nok gjort meg litt oppgitt over kulturen mange russere utviser på besøk i andre land, eller mangelen på sådan. Og basert utelukkende på mine personlige opplevelser har de statistisk sett overgått andre nasjoner med flere divisjoner.

Last edited: 07. juli 2023
    magnusant and milehigh like this.
  17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Det var på ingen måte rettet mot deg. Jeg følte bare tråden sporet litt av og at russerne fikk litt ufortjent mye negativ omtale her.
    Men så er det nå en gang slik at når en nasjon er i overtall i et annet land så vil også endel negativ omtale også følge samme nasjon.

Tilbake til hva tråden handler om så har vi hatt en solfylt dag uten en eneste dråpe regn. Yr og diverse andre meldinger melder mye regn og mulighet for torden de neste dagene. Så får vi se om 1 uke hvor 'ille' det egentlig er.:)

EndreD liker dette
  18. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som er i Thailand nå og kan bekrefte været de siste dagene?

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter i kata as we speak.
    Vi ankom torsdag kveld til ca 30 grader og opphold.
    Fredag: Sol hele dagen
    Lørdag: overskyet og opphold frem til 12 ish, regn from til 16 og opphold resten av kvelden.
    Søndag: våknet til regn, overskyet fra 13 tiden. Ingen sol.
    Mandag: overskyet store deler av dagen, en liten regnskur på formiddagen. Lite sol.
    Tirsdag: (idag) overskyet frem til ca 14, sol og lettere overskyet fremtil nå.

Varmt og deilig, vi har kost oss på stranden og ved bassenget, cafeer og barer er aldri langt unna om man ønsker å søke ly for en liten regnskur.

Last edited: 11. juli 2023
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppdatering på været om noen ønsker det.
    Stort sett sol siden tirsdag.
    Er nå på fredag kveld og kun hat 2 byger med regn som vi har lagt merke til.
    Torsdag: 30 min styrtregn på kvelden ellers sol store deler av dagen.
    Fredag: 20 min nedbør i 14 tiden.

Vi reiste ned med en værmelding fra yr som var dekt av 90% regn. Har ikke vært plaget av regn annet enn dag 1 da vi stod på big budda når skybruddet kom.

I morgen reiser vi hjem så formiddagen går ved bassenget før utsjekk og vietair tar oss til bkk før TG924 skal ta oss til München.

Ikke vært plaget av den russiske nasjonen heller, lite og se til de på utflukter og severdigheter generelt. Virker som de holder seg gatelangs og ved bassengkanten.

Del denne siden