Jeg kom over et knallbra tilbud på Momondo i høstferien. Aeroflot fra Oslo via Moskva til Phuket for 4700,- per pers i høstferien må sies å være et bra tilbud! Avreise lørdag 7 oktober kl 13:10 og hjemreise søndag 15 oktober kl 10:45, så ganske behagelige flytider også. Jeg har kun vært på flyplassen i Bangkok før, så Thailand blir et nytt bekjentskap for både meg og dama. Jeg tror ikke jeg har lyst å bo i selve Phuket, og vil gjerne ha et hotell som ligger ved stranden. Noen som har noen tips til fine hoteller? (helst 5 stjerner, til en ok pris) Det er enormt mange å velge mellom på de forskjellige bookingstedene, faktisk såpass mange at jeg blir forvirret. Ellers tenker vi å ta en dagstur til Phi Phi Island (bare for å ha krysset det av i boka) ellers noe annet som anbefales i området?
Vi bodde på Mom Tri's Villa Royale i påsken i fjor, og det var helt magisk! Ligger ikke helt nede ved stranden, men er bare en liten trapp ned. Meget flotte rom og utmerket service! Er en 15 min gåtur unna "byen", men hotellet har inkludert sjåførservice om man ønsker det. Har ikke sjekket prisen for dine datoer, men da vi dro var det helt ålreit priset.
Vi reiser til Phuket i september. Vi booket Chanalai i Karoon med sjøutiskt og balkong. Det så veldig rent og pent ut til en uslåelig pris. Skal legge ut reisebrev i løpet av turen (flyr TG C t/r.)
Hvis det er bare hotellet og du ikke må være på de mest befolkede strendene så anbefales Holiday Inn May Khao. Stille og rolig, og relativt rimelig. Flott strand. Book med direkte tilgang til pool og alle blir fornøyde. Skal du må på for eksempel Karon så er det Hilton som gjelder. Ikke nødvendigvis så rimelig alltid, men solnedgangen fra den ene poolen er magisk PS: Booket med TG i høstferien, men ble Krabi istedenfor Phuket siden vi har vært i Phuket 2 ganger de siste 18 mnd og aldri prøvd Krabi. 17,5k for 4 voksne.
Vi skal ned til Phuket senere i høst med Qatar. Foretrekker å bo rett ved stranden og fant dette hotellet til en meget god pris. Har ikke bodd der tidligere, men det er godt likt på Tripadvisor. Gir fordeler hvis du har status hos Discovery. https://www.outrigger.com/hotels-resorts/thailand/phuket/outrigger-laguna-phuket-beach-resort
Om du søker på forumet her skal det ligge en rapport derfra mener jeg å huske. Er på mobil, får ikke søkt spesielt smidig nå
Vært der 4 ganger, helt greit hotell men anbefaler å ikke kjøpe de billigste rommene så utsikten er mot sjøen isf det store hageområdet bak. Greit utvalg i basseng, med en liten vannsklie(den var på rep sist høstferie, men sikkert OK nå). Executive loungen er ikke all verden, men fin utsikt men ute og inne avdeling.
@Satyv håper du bor på vestlandet eller noe, om ikke har en av oss tatt feil når høstferien er. Tenker på skoleferien..
Takk for tips folkens, jeg skal sjekke litt rundt forslagene. Glemte å skrive at det er kun dama og jeg som skal på tur, så vi foretrekker et hotell uten masse gnålete unger. Noen som kjenner til noen av de øyene rett utenfor Phuket? Ko Yao Yai eller Ko Yao Noi? Ser det ligger endel hoteller der. Ellers ligger det noe få hoteller på Ko Lon og Ko He, ganske kort avstand inn til byen, men hvis det er bra tilgang på båttransport så kan jo det være aktuelt.
På bildene ser det ikke ut som det er sandstrand der, stemmer det eller? Ellers så det veldig fint ut.
Ligger Holiday Inn på Phi-Phi, helt OK med skjermede rom. Må jo påregne båt eller ferge da. Ferga tar en stund, men en relativt "liten" båt med 3 påhengere a 200HK gjør unna turen på ca 40-45 min.
Kata Noi Beach er kun en liten trapp ned. (Om spørsmålet var om det var stein- eller sandstrand så husker jeg ikke, men regner vel med at alle strendene der er sandstrender?) Vi lå gjerne ved bassenget og tok på slippersene og gikk ned til stranden på 2 min.
AVISTA HIDEAWAY PHUKET PATONG, MGALLERY BY SOFITEL (http://www.avista-hideaway-phuket-patong.com) er et flott, rolig og tilbaketrukket sted. Ligger oppi åsen i sørenden av Patong. Vi hadde et pool access rom. Det har to solsenger i badebassenget. Gratis shuttle buss til Jungcylon shopping mall og strand.
Bodde der for noen år siden og mener enda at det må da være ett av de bedre Holiday Inn hotellene i verden? Vi hadde en hytte/villa rett ved stranden og det var snasent. Men ligger isolert til, også i forhold til "sentrum" på Phi-Phi, og transport med båt er vel mer eller mindre eneste mulighet til å komme seg til/fra om jeg ikke husker feil?
Kan varmt anbefale http://www.katathani.com deilig sted med ¨privat¨strand..utrolig bra service..tips: massasje damene i hotelets hage er ca 70% billigere en stedets spa. Utrolig bra mat..men det er det jo overalt. Kan også anbefale på en delt 1 plass http://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/cpbr/ her er det litt mere barnevennlig, samt at de har en kul lazy river som går igjennom hele hotelet. Deilig lounge området hvor du for litt mere europa/nikki beach feelingen..