Hei, skal en tur til Berlin over sommeren, og lette litt rundt, men det var stort sett ganske dyrt (eller dårlig). Så gikk jeg på google.com/maps for å se litt på området rundt der jeg skal være, og da kom google opp med pris på halvparten av det som ble tilbudt gjennom hotels.com, booking etc. Når jeg klikket dette, så viste det seg å være Check24.de. Noen som kjenner til denne? Da jeg bestilte ble jeg avkrevd bostedsadresse, og da kom bare Tyskland, Sveits og Østerrike opp... Bestillingen gikk dog gjennom, og jeg har fått bekreftelse og det hele. Så, får vi se om det går. Er uansett overrasket over den enorme forskjellen i pris. Så skal du en tur til Tyskland, prøv denne.
Jeg skrev inn adressen til hotellet. Regnet med at AmEx eventuelt ville ring, skulle de ha problemer med det. Men enn så lenge har jeg intet hørt, og har ringt hotellet og fått bekreftet at reservasjonen er der. Nå blir det (i følge papirene til Check24.de) riktignok ikke noen belastning før en uke før. Men jeg vil tro at når det har kommet så langt så er det i boks. Har jo sett dette før og, den gang da jeg hadde en venninne i Tyskland, pleide jeg å booke leiebil for weekendene på *.de og fikk en helt annen pris enn *.no og *.com. De har vel nå lagt inn sjekk på IP / kredittkort så det er ikke så enkelt lenger.