Hoteller i Washington D.C

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 21. aug 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte uten å finne en relevant tråd, så tar meg den frihet og starter en ny en.

    Mulig jeg må en liten tur til Washington i begynnelsen av oktober (4-9). Noen tips om hotell eller område som er ok å bo i?
    Vet at prisene er helt hinsides der, men greit å gjøre litt research anyway. Makspris på 3100 natten, men gjør ikke noe om det skulle finnes betydelig billigere alternativ :)
     
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Mye bra der, men hvor vil du bo? Skal du bo i nærheten av White House eller ute i den bydelen som betyr noe, Georgetown?
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nei si det. Byen er totalt ukjent for meg, har aldri vært der. Så greit å få med seg litt sightseeing også når man først skal ta turen over.
     
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Washington DC er fantastisk. Jeg er pensionist og fritidsrejsende og skal afsked igen dertil på torsdag 27.8, bare en weekendtur. Jeg kan stærkt anbefale hotel JW Marriott, beliggenhed ved siden af Det Hvide Hus, et hyggeligt område. Man kan med fordel tage den Blå Express shuttle bus fra IAD A/P til hotellerne i city. Der er helt utroligt mange seværdigheder at opleve, museer, mange memorials, Capital, Arlington osv. Hop-on-hop-off bussen har stoppested ved "mit" hotel, og den kører til alle disse seværdigheder, og så passerer den (ikke stopper) det enorme Pentagon kompleks. Mvh Gitte/EBD
     
    Baldrick, OttoL and Travellingalf like this.
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Begge gangene jeg har vært der har jeg bodd ute ved DCA hvor hotelprisene er litt mer normale. En gang på Radisson og en gang på Hyatt. Er en svært kort metrotur inn til sentrum fra Crystal City, alternativt $10 med Uber. Spørs jo hva du er ute etter selvsagt, ønsker du noe litt rimeligere (det vil si normal pris) kan jeg anbefale det, hvis ikke er det jo mange flotte (men samtidig dyre) hoteller i sentrum.
     
    OttoL liker dette
  6. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og frøkna skal dit i desember, vi har bestilt Omni Shoreham. Valget er basert på at frøkna jobber i Thon og Omni er en del av GHA. Hotellet ligger rett ved Smithsonian National Zoo og Woodley Park-Zoo Metro (rød linje). Prisen var ikke gal, uten at jeg nøyaktig husker hva den var da vi booket. Gammelglamorøs stemning på hotellet, med mye historie i veggene.
     
    OttoL liker dette
  7. Nkbob

    Nkbob Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg brukte hotwire da, jeg syntes Radisson lå litt langt unna til en helg tur i september.
    Fikk Grand Hyatt til 2040kr for 2 netter 2 personer, Hotels.com skulle ha på det tidspunktet 3800kr
     
    OttoL liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Georgetown - Holiday Inn, rett ved Eple-butikken
     
    OttoL liker dette
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Capital Hilton, turistvennlig lokasjon med White House like i nærheten. Området syder ikke akkurat på kveldstid, men det er flere gode spisesteder i nabolaget.
     
    OttoL liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Løfter denne..

    Skal en kjapp helgetur til Washington ifbm. SAS' salg.

    Ser at det er ganske flust av strålende hotellkjeder. Hva anbefales og er det noen som har tips for en spesielt bra deal?

    Pr. nå ser det ut til at man svir av et Ambassador Certificate og bor hos InterContinental.. Men er det andre som har andre strålende forslag?
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jækla dårlig respons her.. Men men..

    Noen som har GODE biffrestauranter å anbefale da?
     
  12. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Vi prøvde 2 sist, Capital Grille og Joe´s Stone Crab and Prime Steak. Likte begge, men for biff var nok Capital Grille best.

    Begge var verdt ett besøk, på Joe´s spiste vi lunsj
     
    Jørgen liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Så ikke innlegget :)

    Ingenting i Washington som er en bra deal imo. En kollega bodde ved DCA og det sa han at funket meget bra. Var der i forbindelse med en konferanse. Dette var Radisson Ronald Reagan. Kort tur inn med t-banen. Velger å følge hans anbefaling.
     
    Jørgen liker dette
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke biff, men et helt konge sted: Zaytinya Mezze. Tyrkis/gresk/libanesisk, småretter, freshe omgivelser, kul stemning, anbefales, ferdig snakka (retten "crispy brussels afelia" er et must).
     
    SASDC8 and Jørgen like this.
  15. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei alle reiseglade!

    Jeg skal til Washington på MR sammen med en annen "Eurobonusgud". Vi vil bo sentralt og kanskje i nærheten av det hvite hus hvis det er praktisk. Tenker egentlig mest hotel for pengene i denne omgangen.

    Er det noen som har ett super hotel og anbefale? Spiller ikke noe rolle hvilken kjede.

    Dato: 12 til 15 Nov.

    Mvh Funkybob / The legend flyer.
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Egen tråd om Washington i "Reisemål"-forumet. Har stilt samme spørsmål, til øredøvende stillhet.
     
    funkybob1 liker dette
  17. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er det å komme seg til IAD når du bor ved DCA? Skal en tur til DC i februar og ankommer DCA så det hadde passet fint med et hotell der ute, men avreise er et par dager senere med SK926 fra IAD.

    Lurer litt på både Hyatt og Radisson. Hvordan vurderer du hotellene? Jeg er CC gold.
     
  18. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte veldig rimelige men samtidig litt "lengre" (den henter jo flere på veien) SuperShuttle. Er ikke noe vanskelig å skaffe transport ut til Dulles, mange alternativer.

    Hyatt var klart bedre enn Radisson om du spør meg. Hvordan de blir opp mot hverandre prismessig vet jeg ikke. Radisson var helt OK, men jeg merket at det var mye mindre og enklere i standaren.
     
  19. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for respons! Skal sjekke ut SuperShuttle. Det endte med Crowne Plaza via hotwire.com til 2200kr for to netter, så det blir spennende. Hyatt lå noen hundrelapper over.
     
  20. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv valgt Sofitel i DC da det ligger nært alt av interesse for turister, og 3 minutter gange fra undergrunnen. De er stort sett ikke så ille priset heller :)
     

Del denne siden