Hotellhjelp - USA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av EBGEGE, 14. mars 2016.

  1. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Godtfolk!

    Jeg skal tilbringe to dager i LA, og oppdager (nok en gang) at jeg er ganske blank på muligheter som ligger i å skaffe seg gode hotelldealer. Derfor: Setter stor pris på alle råd, tips og vink!

    Jeg er EBG og har AmEx Platinum.
    Er medlem av Hilton HHonors, Marriott Rewards, Kimpton Karma Rewards - uten å ha noe voldsomt med poeng eller status å skryte av.

    Er det noe jeg kan dra fordeler av? Eller bør jeg som hotellbonus-jomfru gjøre noe helt annet for å få mest mulig hotell for pengene? Alle tips mottas med takk!
     
  2. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    PS! Hvis noen har generelle hotelltips til LA, mottas de også med takk!
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger en rekke tips om LA her inne allerede, sjekk tråden for Los Angeles, så er du godt på vei.
     
    EBGEGE liker dette
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    LA er en stor by, det tar tid å kjøre fra et sted til et annet. Først må du finne ut hvor i byen du tenker å bo.
     
    EBGEGE liker dette
  5. EBGEGE

    EBGEGE Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har vært i LA før (om enn for mange år siden). Så tenker at sol og varme på dagtid (enten på en benk/restaurant ved sjøen eller ved et basseng), samt to gode midddager på kveldstid, er en god måte å bruke to dager på. Shopping ikke viktig. Bør vel ta turen oppom walk of fame, men det er gjort på et par-tre timer inkl trafikk uansett hvor jeg bor.

    Derfor vurderer jeg to ulike hotellalternativer:
    - Bestille Hotwire-hotell i Santa Monica (ser ut til å koste ca 2200 kr natta + skatt)
    - Bo på kjedehotell med basseng ved LAX (ser ut til å koste 1500 inkl skatt - og gir poeng alt etter hvilken kjede jeg velger).

    Innspill mottas altså med takk!

    Men er det noen av dere som bruker f.eks Concierge-tjenesten som følger med AmEx-kortet? Eller er de bedre på baseballbilletter enn hotell?
     
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Kjedehotell ved LAX hørtes drepende kjedelig ut......(og bråkete).
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du er sulten på eurobonus poeng, så er det lurt å bruke viatrumf, når du går på hotels.com/Expedia. Hotels.com gir nok best rabatt da du også opptjener hver 10 natt gratis på toppen.
     
  8. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan bestille via RocketMiles eller PointsHound om du ønsker å plukke med deg noen miles (dersom dine preferanser finnes blant programmene som støttes. Disse prisene ligger noe over gjennomsnittet siden det følger med en ganske god pott med poeng på noen av overnattingene.

    Stayful er et interessant konsept. Sjekk ut oppholdet tidligst tre uker før avreie og få forslag til en pris du kan deale videre med. Dette er en løsning for uavhengige hotel, og poeng er ikke en greie i dette systemet.

    Hotwire er et sjansespill, og jeg har blitt skuffet nesten hver gang jeg har brukt løsningen. Samme med Priceline. Disse selskapene har tendens til å rate hoteller med en stjerne mer enn vanlig. Det er utrolig irriterende.

    Noen av de store tredjepartsaktørene bør følges nøye med på pris gjennom f.eks. Tripadvisor, men bruk aldri ALDRI AMOMA som er en gjeng med lurendreiere. Hadde en stygg sak nå i forbindelse med en reservasjon på The Peninsula New York.

    Ellers ville jeg sjekket med hotellene direkte. Disse kan ofte ha tilbud som betal 3, bo 4 eller lignende. Dette er også helt vanlig blant upscale-hoteller.

    Har bodd på Beverly Wilshire Four Seasons. Det er et fantastisk hotell. Ett av de bedre FS i USA, men med priser deretter. Kan finnes gode tilbud her også. Ellers er Four Seasons Beverly Hills ganske bra, det samme er Montage Beverly Hills, The Peninsula Beverly Hills og L'Ermitage Beverly Hills. Dette er ikke akkurat "designhoteller" med blått LED-lys og pumpende housemusikk i resepsjonen, men om du ønsker noe mer i disse baner finnes det nok flust av det også.

    Følg ellers med å kampanjer fra de ulike programmene du er medlem av. Ville kankje vurdere å utvide repertoaret med Starwood.
     

Del denne siden