Hotwire

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av onkelskrue, 19. april 2015.

  1. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Booket akkurat hotell i Chicago via hotwire, men det viste seg at det var dyrere enn hotels.com, selv med refunderbar rate.

    Noen som har opplevd det samme?
    Mitt første stunt via hotwire, og det appellerer ikke akkurat til gjentagelse :)
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Minitest

    Har hørt mange gladhistorier om bookinger på Hotwire/Priceline.
    Jeg bruker ikke tjenesten, men nå som Hotwire har kommet til Oslo tenkte jeg prøve et kjapt søk:

    Hotwire’s beste deal for 5 stjerner i morgen kveld er 1584 NOK (tipper det er Grand).

    Hotwire baserer seg på Expedia stjerneranking og vi har 3 hotell på det nivået i Oslo.

    Billigste rom 20. – 21. april ved direkte søk:

    Thief 2490
    Grand 1745
    Continental 2405

    Med charges/fees er Hotwire pris 1850 NOK.

    "ALL BOOKINGS ARE FINAL and cannot be cancelled, refunded, changed, exchanged, or transferred." + vanlige third-party bummers.

    Hmmm…

    Dette ser ut som en veldig dårlig deal i Tigerstaden, NYC er nok bedre.
     
    Last edited: 20. april 2015
  3. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Og et lite "bonusspørsmål": Bruker Hotwire samme stjernebetegnelse for sine tilbud, som man finner på f.eks expedia/hotels.com, eller runder de av opp/ned en halv stjerne etter eget forgodtbefinnende?
     
  4. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    HotWire funker best sammen med BetterBidding.com :D Etter å ha brukt hotwire og betterbidding en 10-talls ganger, så har jeg en hitrate på ca 90%(DVS at jeg gjetter på hvilket hotel hotwire tilbyr meg, basert på info fra betterbidding). Nå har jeg for det meste brukt hotwire/betterbidding i NYC. Men også i DC og Boston, der det også har funket utmerket. Vil tro det skal være like lett å bruke hotwire i kombinasjon med betterbidding i Chicago.
     
  5. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    <Offtopic>
    Alle sånne linker med "sessionID" eller "SolutionID" eller "SearchID" kan være problematisk da de henviser til den sesjonen/søket du har gjort. En enkel måte å sjekke dette selv på er å starte en "InPrivate"-sesjon i Internet Explorer eller "Incognito Windows" i Chrome og lime inn linken der. Funker det der, funker det her... :p
    </Offtopic>
     
    Dash liker dette
  7. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ok.

    Søkte på times square 2-4 mai, og fikk et 4,5 stjerners som "toppdeal". Hvis hotwire dealen er akkurat 4,5 stjerner jfr hotels, er det en helt ok pris. Sliter bare med å finne ut hvilket.
     
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å gjøre samme søk som deg. Er det denne dealen?
    Skjermbilde 2015-04-20 kl. 17.23.58.png

    I tilfelle tipper jeg at det er The Algonquin Hotel Times Square, Autograph Collection. Det er det eneste 4,5 stjerners hotellet som har de samme Amenties på hotwire som i listen på betterbidding.
     
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det som er billigst på Hotwire er som oftest billigst her også. (affiliate link slettet, red)
     
    Last edited by a moderator: 05. juni 2015
  10. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det ble Premier Hotel. Noen som har erfaringer fra dette?
     
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det med bonuspoeng og miles når man bruker Hotwire?
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal ikke få noe, men det hender at man får poeng og/eller statusfordeler likevel. Og da statusfordeler oftere enn poeng. Men sannsynligvis får du ingenting.
     
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder det andre bookingsider generelt også? Vil jeg kunne spise gratis frokost hos f.ex Marriott med gulkort selv om bookingen går via Hotwire etc?
     
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det gjelder også bookingsider som hotels.com o.l. Unntaket her er vel tradisjonelle reisebyråer, men jeg har ingen erfaring med slike.

    Svare er nei, men kanskje. Du har ikke krav på noe, men det er ofte forskjell på teori og praksis. Det vet vi som flyr SAS... :)

    Kan være forskjeller fra kjede til kjede også, om du finner en god tredjepartsdeal ville jeg tatt den uansett.
     
  15. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk rom på Intercontinental Park Lane for ca 700,- natten via Hotwire. Det er den eneste gangen jeg har booket med de, men kan ikke akkurat klage. Er noen år siden nå. Min erfaring er at ingen av bookingsidene konsekvent er billigst.
     
  16. Nkbob

    Nkbob Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Selv brukt hotwire enn 20 talls ganger i statene , veldig fornøyd , men nå gått over til priceline , da de ofte har muligheten til å velge antall senger, som kan være en fordel hvis du skal på kompis tur.
     
  17. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk en god pris på Sofitel London Heatrow , tror jeg spart nesten 50 %
    tror det er mest å spare i de største byene ? (nyc, london etc..)
     
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booker alltid direkte, men har gjerne en dialog på mail med "reservations@" før jeg booker.
    Da dukker det ofte opp 3-2 tilbud osv.
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er sant, begynner bestandig med å sjekke hjemmesiden først
    så kayak og til slutt hotwire visst ikke av de nevnte viser billigste pris
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Den metoden har jeg også spart mye på. Spesielt på vanligvis dyre hoteller som Ritz-Carlton etc. I jula når vi var i Jakarta så kunne jeg ikke finne annet enn "standard" priser på nett og sendte derfor en hyggelig forespørsel til hotellet, som medførte 4 netter for prisen av 3, en ekstra hyggelig pris, reservert bord i restauranten på nyttårsaften og ikke minst en oppgradering fra en junior-suite til en diger hjørnesuite med separat soverom.
     

Del denne siden